مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چه کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

80 بازدید
سوال شده اوت 5, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
سلام.
من 24 ساله هستم.یه پسر دایی دارم27 ساله.من برادر ندارم و پدرم هم سه سال قبل فوت کرد برای همین داییم ما رو برد تو محل خوشون تا نزدیک خودشون باشیم و حواسش حسابی به من و مامانم بود.اگر هم می خواستم برای کاری برم جایی پسرش رو باهام میفرستاد.من توی این مدت که کمی با پسر داییم ارتباط بیشتری داشتم بهش علاقه مند شدم.اما هنوز هیچی نگفتم.از قبل هم با هم مهربون بودیم برای همین دیگه با مهربون بودن و توجه کردن نمیشه این قضیه رو بهش فهموند.توی این مدت اگه کاری برام انجام بده و کمکم کنه بعدا که من یا مامانم بخوایم ازش تشکر کنیم برمی گرده میگه من مینا مثل خواهر من میمونه.یعنی این جملش رو که میگه انگار یه سطل آب سرد ریختن رو من.اصلا ضدحال..
چند روز پیش من به خاطر ورزش یه آسیب نسبتا جدی دیدم و به سختی می تونستم راه برم.منو برد دکتر.موقع برگشتن دیگه شب شده بود هردوتامون هم گرسنه بودیم رفتیم رستوران.من از این قضیه خوشحال شدم.با خودم گفتم این طوری به هم نزدیک تر میشیم و بلاخره درست میشه.اما وقتی رفتیم خونه ازش تشکر کردم گفت بابا این حرفا چیه تو مثل خواهر من میمونی.اصلا با این حرفش گند زد به همه خوشحالی هام.
من الان همه * خواستگار هام رو رد کردم چون یجواریی انگار دلم راضی نمیشه با کس دیگه ای ازدواج کنم.خیلی برام سخته.مامانم هم تعجب کرده که چرا ازدواج نمی کنم چون دو سه تا از خواستگارام خیلی شرایط خوبی داشتم.منم مجبورم همش جواب سر بالا بدم.نظر خودم این بود که برم بهش بگم تا قضیه برای خودم روشن بشه.یعنی اگه مطمعن شدم که راضی نیست بعد برم دنبال فراموش کردنش.اما چون مذهبیه می ترسم بهش بگم ازم فاصله بگیره.می خواستم نظر شما رو هم بدونم.واقعا نمی تونم فراموشش کنم.بهش بگم یا نه؟اصلا چطوری میتونم فراموشش کنم؟وقتی می خوام برم جایی که دور باشه خود داییم می فرستش یعنی اصلا نظر من رو نمی پرسه که بخوام ازش فاصله بگیرم.اگ هم بخوام همین طوری فقط من دوسش داشته باشم فقط اذیت میشم و به بختم گند میزنم.لطفا راهنماییم کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 5, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات شما قابل احترام هست اما عزیزم دقت داشته باشد که در کنار احترام به احساسات باید توجه داشته باشی که پسر دایی  شما شناخت لازم را نسبت به شما دارد و اگر تصمیم به ازدواج داشته باشد و یا حسی بیشتر از رابطه فعلیتان داشته باشد می تواند در این مسیر اقدام کند پس بهتر است حتی برای بیان احساسات این موضوع را مد نظر قرار بدهید.

بهتر است در مورد بیان احساسات سعی کنید این موضوع را مد نظر قرار بدهید که ممکن است از سمت ایشان حسی مشابه شما وجود نداشته باشد و این احساس شما رد شود و آیا این موضوع برای شما مورد پذیرش می باشد؟

دقت کن عزیزم که نیازی به فراموشی احساسات نمی باشد اما نیاز است که شما بدانید که هر احساس دوست داشتنی نباید حتما به ارتباط و ازدواج ختم شود ایشان از خواستگارهای شما اگر آگاه هستند می توانستند در این مسیر اقدام کنند.

اما بازهم با توجه به اینکه نوع واکنش ایشان اگر منفی باشد و یا اگر بعد میزان ارتباط را کمتر کنند و براساس شناختی که نسبت به این آقا دارید می توانید در مورد بیان کردن یا نکردن این احساس تصمیم گیری کنید.

در کنار این موراد دقت کن که شما تایم زیادی با بزرگنمایی احساسات و بزرگنمایی رفتارهای این آقا برای خودت و خیالپردازی شرایط فکر کردن به هر فرد دیگری را از خود گرفته ای بهتر است سعی کنی اگر خواستگارهایت معیارهای اولیه را دارند در مسیر شناخت بیشتر اقدام کنی تا بتوانید در این مورد تصمیم گیری بهتری داشته باشید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,479 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 74 بازدید
سوال شده ژوئیه 29, 2023 در دوستی یا نامزدی توسط Esmaeil_J3 ممتاز (100 امتیاز)
2 پاسخ 135 بازدید
2 پاسخ 128 بازدید
2 پاسخ 118 بازدید
سوال شده ژوئن 18, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط فاطمه
1 پاسخ 111 بازدید
1 پاسخ 32,045 بازدید
...