مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

لطفا کمکم کنین،جواب سوالمو ندادین

169 بازدید
سوال شده اوت 8, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
خیلی از حرفای بقیه پشت سرم هراس دارم،برام مثل یه کابوس شده،تو هر چیزی درنظر میگیرمش،اگر یه کار مهم روبروم باشه از یه هفته قبلش از ترس اینکه اگر درست انجامش ندم فلان چیزو پشت سرم میگن ،اونوقت چه جوابی براشون اماده کنم از الان خوبه؟؟؟؟ذهنم دگیرش میشه.هررررموضوعی باشه .
مثلا یه ازمون مهم مثل کنکور داشته باشم همش حواسم هست که بهشون نگم درس خوندم چون میترسم اگر قبول نشم هروقت چشمشون بیفته یه نچ نچ بکنن و بگن دیدی چقد خوند؟خاک تو سر خنگش کنن؟عرضه نداشت و....
دارم دیوونه میشم،کاش یه مشاور حضوری بود تو شهرمون یا یکی ک منو ببره پیش یه مشاور حضوری.ولی نمیبرن چ کنم؟؟خواهشا بهم کمک کنین
2 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 9, 2020 توسط گل
سلام دوست من
روانشناس نیستم
ولی وقتی به خدا باور قلبی داشته باشی و ذهنت درگیر این چیزا نکنی بهتر به خواستت میرسی
سعی کن وقتی به سمت هدفت میری زیبایی های مسیر رو برای خودت بیشتر کنی و کمتر به اون مقصد فکر کنی بیشتر فکر این باشی که کارت رو در لحظه درست انجام بدی که این خودش به پایان زیبا منتهی میشه
خدا رو همیشه به یادت داشته باش و ازش کمک بخواه و تلاش کن  
مطمئن  باش چیزی که به صلاحت باشه رو چه دیر یا چه زود بهت میده
اینکه تو منفی نگری کنی نجوای شیطان هست وقتی این از تو دور بشه میتونی به صدای قلبت که مرکز امداد های هدایت خداست گوش کنی و این یه چیز فطری هست
در ضمن تو لازم نیست همه چیز رو به بقیه توضیح بدی
میتونی بهشون بگی خواست خدابوده و صلاح من در این بوده و من تلاش خودم رو کردم
اینا حرفای پشت سرت هست و لازم نیست تو برگردی بهشون توجه کنی
تنها کسایی که دوست تو هستن خانوادت هستن و باید به اونا توضیح منطقی بدی
مثبت اندیشی رو برای خودت جا بنداز
پاسخ داده شده اوت 9, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

این اطلاعاتی که شما برای ما در اینجا بیان کردی می تواند نشان از نشخوارهای فکری باشد که افراد با آن مواجهه می شوند و اگر در شدت زیاد صورت گیرد می تواند برای فرد آسیب زا باشد .

تمرکز اجبارگونه توجه یک فرد، بر علائم و علل یک پریشانی و توجه به دلایل آن و نتایجش، به جای تمرکز بر راه‌های حل آن تعریف شده است.
نشخوار ذهنی را می‌توانیم مثل نگرانی در نظر بگیریم. البته با این تفاوت که نشخوار ذهنی بر احساسات بد و تجارب گذشته تمرکز دارد، در حالی که نگرانی بر امکان بالقوه وقوع حوادث بد در آینده تمرکز می‌کند نشخوار­فکری به معنی فکر کردن در مورد چیزی تاحدی است که برای فرد دردناک و آزار دهنده شود.
 هم نشخوار فکری و هم نگرانی، مرتبط با اضطراب و سایر وضعیت‌های منفی هیجانی هستند. نشخوار فکری به طور گسترده‌ای به عنوان یک عامل آسیب‌پذیری شناختی و به عنوان زمینه‌ای برای افسردگی مورد پژوهش قرار گرفته است. با این حال، معنی نشخوار فکری در نظر تئوری‌های مختلف به معانی متفاوتی تعریف شده و معیارهای در نظر گرفته شده برای آن یکسان‌سازی شده نیست.
عادت به نشخوار ذهنی می‌تواند برای سلامت ذهنی شما خطرناک باشد. چون می‌تواند توانایی تمرکز و تفکر را ضعیف کند و احتمال ابتلا به افسردگی را بیشتر کند. هم چنین ممکن است باعث شود که منزوی شده و ارتباط خودتان را با دیگر افراد کمتر کنید در این مسیر گاهی شناحت ناقص فرد از خود و یا نداشتن اعتماد به نفس نیز می تواند باعث شود که شما این افکار را بیشتر تجربه کنید چون فردی که خود و یا عملکرد خود را به درستی می شناسد از قضاوت های دیگران نگرانی کمتری دارد در کنار اینکه نیاز است شما به شرایطی برسید که در کنار احترام به اطرافیان به این موضوع توجه کنید که شما نمی توانید در هیچ حالتی همه افراد را از خود راضی نگهدارید و گاهی این قانون های ذهنی شما باعث می شود که شدت این افکار بیشتر شود.

نشخوار علی­رغم امید شما برای کامل کردن، پاسخ دادن و کنترل کردن، موجب درد هیجانی می­ شود و شما را در بالاترین سطح موج هیجانی درحالتی شدید از اضطراب، غم و خشم مزمن نگه می­دارد  به همین خاطر شما ممکن هست که با کاهش عملکرد و شرایط روحی نامناسب و افت شرایط کاری یا تحصیلی مواجهه شوید.

در این مسیر بهتر است شما به صورت حضوری به روانشناس مراجعه داشته باشید تا بتوانیم با بررسی افکار و احساساتی و هیجاناتی که تجربه می کنید و همچنین تجربه و بررسی این هیجانات در یک محیط امن به شما کمک کنیم تا شرایط بهتری را تجربه کنید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22685895
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,883 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 221 بازدید
سوال شده دسامبر 28, 2020 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط لیلا
1 پاسخ 100 بازدید
2 پاسخ 360 بازدید
1 پاسخ 257 بازدید
0 پاسخ 136 بازدید
0 پاسخ 92 بازدید
سوال شده ژوئن 25, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
1 پاسخ 87 بازدید
سوال شده می 29, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
...