مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

وسواس درد خیلی از ما

103 بازدید
سوال شده اوت 10, 2020 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
سلام خسته نباشید ببخشید من به شدت وسواسم همهبرام نجس شده بعضیاشم نجسیش کاملا قطعیه زندگی کوفتم شده چ کنم لطفا راه پیشنهاد بدین زندگی من درست شه
1 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 10, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در مسیر درمان وسواس درمان های زیادی پیشنهاد می شود که شما می توانید به کمک آن شرایط بهتری را تجربه کنید بهتر است در این مسیر برای بررسی نوع درمان و یک سری آموزش های خودمحوری و بررسی افکار و احساساتی که دارید به روان درمانگر مراجعه داشته باشید تا بتوانیم در این زمینه به شما کمک کنیم تا شرایط بهتری را تجربه کنید .وسواس همراه با استرس و اضطراب در زندگی  فردی می باشد و حتی گاه این اضطراب به اطرافیان نزدیک شما نیز می تواند آسیب وارد کند و یا آنها را دچار مشکلات زیادی کند. بنابراین باید سبک زندگی خود را طوری تغییر دهید که به کنترل استرس و نگرانی شما کمک کند. برای این منظور روش‌های زیر برای درمان وسواس مفید خواهد بود. لازم به ذکر است که استفاده از روش های زیر تا حد زیادی به شما برای بهبود وسواس و استرس کمک می کند

 اول: فعالیت‌های منظم بدنی داشته باشید و ورزش کنید. بهتر است تمرین‌ها را در چند نوبت در طول روز مثلا در سه تایم ۱۰ دقیقه ای و با تمرکز انجام دهید.

روش دوم: ارتباط خود را با اطرافیان حفظ کنید. تنهایی و انزوا علائم وسواس عملی-فکری را تشدید می‌کند. ارتباط با اطرافیان، دوستان و خانواده و بیان نگرانی‌ها می‌تواند در کاهش این استرس ها موثر باشد چون برای شما مشغولیت های ذهنی دیگری نیز ایجاد می شود که ذهن شما به آنها توجه کند .

روش سوم: خواب کافی داشته باشید میزان خواب و استراحت با اضطراب و نگرانی رابطه تنگاتنگی دارد. خواب کافی تأثیر مثبتی در درمان اختلال وسواس دارد پس بهتر است به دیگر نیازها توجه بیشتری شود حتی آنها را در برنامه خود یاداشت کنید تا عملکرد بهتری داشته باشید .

روش چهارم:  استفاده از روش هایی چونمدیتیشن کنید. مراقبه، یوگا، تنفس عمیق و ریلکس کردن تکنیکهای مناسبی برای کاهش فشارهای ذهنی و استرس و اضطراب هستند.

البته دقت کنید که این ها برای تغییر سبک زندگی شما لازم می باشد اما برای درمان اصلی شما نیاز به گذراندن دوره های روان درمانی دارید تا بتوانیم به شما کمک کنیم اما آگاهی شما در این مسیر می تواند کمک زیادی به شما کند.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122354783
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,821 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 436 بازدید
1 پاسخ 177 بازدید
2 پاسخ 245 بازدید
سوال شده Mar 9, 2021 در آموزش جنسی و زناشویی توسط بی نام
2 پاسخ 102 بازدید
سوال شده اوت 22, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
1 پاسخ 160 بازدید
...