مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

نمیتونم راحت با خانواده ام حرف بزنم یا خواسته ام رو بگم .

279 بازدید
سوال شده اوت 12, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Leila
سلام . من دختری 18ساله ام و این مشکلو دارم ک نمیتونم حرفمو تو خانواده به کسی بزنم یا حتی درخواستی بکنم . اجازه اینو ندارم تنهایی به هیچ جا برم و بیشتر موقع ها تو اتاقمم و زیاد خونه حرف نمیزنم ازاین وضع به شدت خسته شدم و حتی گاهی خواستم خودکشی کنم ن خودشون خواسته هایی ک دارمو برطرف میکنن ن میتونم خودم تنهایی جایی برم انگار ک تو زندانم حتی نمیتونم بگم ک من ب لباس یا چیزی نیاز دارم وقتی حرف میزنم باهاشون گاهی هی زبونم میگیره ب شدت خجالتیه م تو بیرون و حتی نمیتونم برم مغازه و چیزی بگیرم احساس میکنم کل زندگیم داره داغون میشه و من کاری نمیتونم بکنم و همینجور صبح تا شب فقط میگذره ب شدت هم افت تحصیلی داشتم و نتونستم برای کنکور اماده بشم دوست دارم بیرون برم و تفریح داشته باشم اما حتی نمیتونم این خواسته م رو هم بگم و هرچی قبلا گفتم جز مخالفت چیزی نشنیدم
1 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 12, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

این شرایطی که بیان می کنید نشان زا شرایط روحی نامناسب شما و ارتباط نامناسب با خانواده می باشد تا زمانی که شما نتوانید ارتباط لازم را با خانواده ایجاد کنید و خواسته های خود را بیان نکنید نمی توانید توقع نیز از آنها داشته باشید در کنار اینکه خانوادیتان نیز با حضور شما در اجتماع ممکن است مخالفت بیشتری کنند به دلیل نگرانی هایی که برای شما دارند .

بهتر است در این از مادر و یا پدر که روابط بهتری دارید بخواهید که شرایط رفتن شما پیش مشاور را محیا کنند و یا به صورت تلفنی وارد پروسه روانشناسی شوید تا بتوانیم در این زمینه به شما کمک کنیم.

چون آنچه از نظر افکار و احساسات شما تجربه می کنید اهمیت زیادی دارد و بر روند روابط شما و سبک رفتار کردنتان تاثیر زیادی دارد .

شما با بررسی این افکار و احساساست و آموزش تعامل موثر می توانید هم شرایط روحی بهتری را تجربه کنید هم به علیاق و خواسته هایتان توجه کنید و با خانواده و اطرافیان نیز مسیر بهتری برای بیان علایق و نیازهایتان داشته باشید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354790
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,532 کاربر

سوالات مشابه
8 پاسخ 2,021 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 81 بازدید
سوال شده اوت 9, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط تانیا ممتاز (180 امتیاز)
1 پاسخ 138 بازدید
سوال شده اوت 9, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط تانیا ممتاز (180 امتیاز)
0 پاسخ 314 بازدید
سوال شده اوت 9, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط تانیا ممتاز (180 امتیاز)
1 پاسخ 2,721 بازدید
...