مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دوستی و ازدواج با پسر مطلقه کوچکتر از خودم

317 بازدید
سوال شده اوت 12, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط مینا
ویرایش شده اوت 12, 2020
سلام
لطفا راهنمایی کنید.
۳۷ سال دارم و مجرد هستم. با کسی هم تا به حال رابطه نداشته ام و چند سال است که در تلاش زیاد برای مهاجرت از ایران هستیم (به همراه پدر و مادر) و به این دلیل خواستگار هایی را هم رد کرده ام که خوب بودند. پسری سالها پیش از طریق خواهرانش پیشنهاد آشنایی به قصد ازدواج به من داد، البته کلا ارتباط تلفنی بود و ایشان را ندیدم، ولی چون دو سال از من کوچکتر بودن خانواده ام گفت فراموشش کنم و رابطه را قط کردم. اکنون ۱۲ سال گذشته، ایشان ازدواج کرده، زنش طلاق گرفته و یک فرزند دارد که با مادرش است. ایشان خودش هم اکنون با تنها مادرش زندگی میکند و در شهرستان دیگری است. ایشان مرا در شبکه اجتماعی پیدا کرده و در طی دو سال اخیر آنقدر ابراز علاقه و دلتنگی برایم میکند که نمیدانم چه کنم. میگوید که چقدر از ابتدا مرا میخواسته و به من فکر میکرده و میکند و اینکه تسلیم خواست من است. میگوید دلش میخواهد فارغ از قضیه جنسیت دوستدار من و حامی من باشد. تا جایی که میدانم شغل و خانواده خوبی دارد و به نظر مودب، منطقی و معتقد و نماز خوان است. بارها به ایشان گفتم به دلیل تصمیم به مهاجرت نمیتوانم دلبسته اش شوم و بیشتر آشنا شوم چون خیلی احساسی هستم و نمیخواهم کسی از من برنجد و یا حسرت به دل بشود، ولی حرفهایش تماما در راستای جذب من و ابراز علاقه است..در ضمن میگوید که اگر من نخواهم دیگر مزاحم نمیشود. با توجه به اینکه کم کم نیاز به عشق را در خود بیشتر از پیش میبینم و قضیه مهاجرت هم روند طولانی و پیچیده پیدا کرده، مانده ام دربرابر این ابراز علاقه چه کنم. با کسی هم صحبت نکرده ام و خانواده ام نمیدانند.لطفا کسی راه حلی به من بگوید که چکار کنم. نه میتوانم نزدیک شوم و نه دلم می اید آن حجم از عشق را نادیده بگیرم. در ضمن ایشان یک سال است که زنش طلاق گرفته چون گفته دیگر شوهرش را دوست ندارد (ولی دقیق نمیدانم) و دختر دو ساله دارد که با مادرش است. در ضمن من دارای فوق لیسانس و کارمند هستم و هنوز ایشان را از نزدیک نشناخته ام. ایشان گفته که قصد مهاجرت ندارد و کمی متعصب است.
1 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 13, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات شما قابل احترام هست اما عزیزم دقت داشته باش که اگر شما بخواهید تمرکز زیادی بر مهاجرت کنید ممکن است شرایط آن همانطور که این چند سال طول کشیده است مدت زمان طولانی دیگری نیز به عقب بیفتد پس بهتر است اگر تمایل به ازدواج کردن دارید فرصت آشنایی بیشتر را به خودتان و خواستگارهایتان بدهید .

در مورد این آقا نیز اگر شرایط ازدواج و جدایی ایشان و داشتن فرزند برایتان موضوع مهمی نمی باشد بهتر است از ایشان بخواهید که اگر قصد ازدواج دارند به صورت رسمی و برای آشنایی بیشتر اقدام کنند چون روابط مجازی تنها باعث ایجاد وابستگی بیشتر بر مبنای یک شناخت ناقص می شود که تصمیم گیری را سخت تر می کند .

این میزان از تفاوت سنی اگر سن رشدی شما در یک راستا باشد اهمیتی ندارد و این موضوع می تواند در جلسات مشاوره پیش از ازدواج مورد بررسی قرار گیرد تا شما با اطمینان بیشتر این مسیر را انتخاب کنید در کنار اینکه در مورد مهاجرت اگر ایشان قصد مهارجت ندارند و شما هدف و معیار اصلیتان می باشد بهتر است به این موضوع توجه کنید در کنار اینکه منظور ایشان از تعصب و میزان تعصب از اهیمت زیادی برخودار می باشد که هیچ یک از این موراد را نمی توان بدون شناخت نفهمید و به آن معنا داد و یا بر مبنای آن تصمیم گیری کرد .

بهتر است به خودتان و این آقا اگر می توانید از مهاجرت صرف نظر کنید فرصت شناخت در دنیای واقعی ، مشاوره پیش از ازدواج را بدهید تا هردویتان بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,599 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 71 بازدید
1 پاسخ 237 بازدید
1 پاسخ 222 بازدید
1 پاسخ 152 بازدید
سوال شده نوامبر 2, 2021 در قبل از ازدواج توسط شیده
3 پاسخ 929 بازدید
1 پاسخ 172 بازدید
سوال شده مارس 26, 2021 در دوستی یا نامزدی توسط بدون نام ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 161 بازدید
0 پاسخ 290 بازدید
سوال شده اکتبر 5, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط .نازنین
...