مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خستم و کلافه و نمیدونم چیکار کنم...

222 بازدید
سوال شده اوت 13, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط darya123 ممتاز (120 امتیاز)
من 18سالمه امسال کنکور تجربی دارم وبراش اماده نیستم دیگه حوصله درس خوندنم ندارم تا واسه سال بعد بخونم از  طرفی همه ازم انتظار پزشکی دارن و مخصوصا بابام که خیلی بهم امید داره ومیگه پزشکی قبولی و نه اینکه از حرفاش قصدی داشته باشه ولی نمیدونم چرا هیچوقت قبول نمیکنن حتی وقتی میگم قبول نمیشم بازم میگه قبول میشی و بیشتر خودمو تحت فشار حس میکنم و از طرفی به هیچ شغلی علاقه ندارم و هیچی خوشحالم نمیکنه و نمیدونم چیکار کنم. خیلی خستم .18سالم شده و هیچوقت کسی نداشتم باهاش دردل کنم .دیگه حوصله هیچیو ندارم...و همیشه تو انتخابام میمونم و نمیتونم یه چیزو قطعی و صد درصدی انتخاب کنبهحس میکنم افسردمو همه چی تکراریه با خودم میگم ای کاش یه خواهر داشتم شاید اون منو درک میکرد.من چیکار کنم ؟؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 13, 2020 توسط Fatiii حرفه ای (5,560 امتیاز)
سلام
تو نباید تحت تاثیر حرفای پدر و مادرت قرار بگیری ببین اصلا پزشکی دوست داری یا ن؟ اگه واقعا دوست داری براش تلاش کن ولی اگه دچست نداری بزارش کنار وببین به چی علاقه * بیشتری داری خودت و پیداکن  فکر نکن ک گم شدی
اینا همه رشته ببین به کدوم علاقه داری و برو بهشون بگو ک تهت فشارت میزارن از الان هی نگنن خانوم دکتر ک تو فشار نباشی بگو من تلاش میکنم هرچی شد شد
 اگه خواسی درد و دل کنی من هستم
پاسخ داده شده اوت 13, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

ببین دریا جان قابل درک هست که شما در زمان فعلی که نزدیک کنکور می باشد فشار بیشتری را احساس می کنید و اضطراب بیشتری داری اما عزیزم دقت داشته باش که اگر بخواهی به سرزنش کردن خودت و یا دیگران بپردازی و بر چیزهایی که وجود ندارد تمرکز کنی  خودت را بیشتر تحت فشار قرار می دهی و این موضوع باعث می شود که کاهش عملکرد بیشتری داشته باشی و نتوانی از اطلاعات خودت به درستی استفاده کنی.

بهتر است در زمان فعلی تا رسیدن به زمان کنکور بدون سرزنش و حدس زدن آینده برنامه ای که داری را پیش ببری و از تغییر برنامه خوداری کنی و اجازه بدهی در مورد دادن کنکور مجدد و یا انتخاب رشته و... بعد از کنکور تصمیم گیری کنی.

در این مسیر به نظر می رسد کهش ناخت ناقص از هویت و علایق باعث می شود که شما با سردرگمی بیشتری مواجهه باشید و نیاز است که به صورت حضوری به مشاور تحصیلی مراجعه کنی تا با انجام تست های موجود و مصاحبه استعداد و علایق شما مشخص شود و در این مسیر به تصمیم گیری شما کمک شود.

در کنار این موارد بهتر است اگر دوست دارید با کسی در مورد احساسات خود صحبت کنید سعی کنید که با پدر و مادر رابطه را بازسازی کنید و یا رابطه با دوستان خود را بیشتر کنید در سن شما بودن دوستان همسن می تواند کمک مناسبی برای تصمیم گیری و داشتن احساسات خوشایند باشد البته اگر دوستی ها با بینش و در مسیر مناسبی انتخاب شود.

اما در کنار همه این موراد شرایط روحی شما که می تواند از عزت نفس پایین و نداشتن هویت و شناخت لازم نشعت بگیرید می تواند برای شما آسیب زا باشد و باعث شود که عملکرد شما کاهش یابد پس بهتر است برای بهبود شرایط روحیتان و رسیدن به هویت و عزت نفس کامل تر ییک دروه شناخت درمانی را تجربه کنید .

فردی که شناخت لازم از ویژگی های مثبت و منفی خود داشته باشد و بدون سرزنش برای رسیدن به اهداف خود پیش برود می توان پیشرفت بهتری را تجربه کند در کنار اینکه احساس رضایت و آرامش بیشتری را نیز تجربه می کند.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354790
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,543 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 230 بازدید
4 پاسخ 305 بازدید
1 پاسخ 1,054 بازدید
1 پاسخ 149 بازدید
1 پاسخ 162 بازدید
1 پاسخ 112 بازدید
سوال شده ژان 20, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط ...
1 پاسخ 181 بازدید
سوال شده مارس 12, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط ابوالفضل
...