مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عشق در ۱۴ سالگی

163 بازدید
سوال شده اوت 16, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط MRT
با سلام و خسته نباشید

بنده ۱۴ سال سن دارم و اسمم هست محمد رضا و از زمانی که بچه بودم عاشق دختر خاله ام شده ام او چند ماه از من کوچک تر است،من خیلی از نظر روحی و فکری دچار مشکل شده بودم و فقط توانستم به پسر خاله ام بگویم چون که ما با هم خیلی رفیق هستیم و اصلا شبیه فامیل نیستیم و چند بار هم سعی کردم که به دختر خاله ام بگویم اما نتوانستم و همش به خودم می گویم که آیا در بزرگسالی هم باز هم عاشقش می مانی؟ آیا واقعا عاشقی ؟ در آینده می خواهی چه کنی؟ آیا لیاقت داری ؟ممکن است جواب نه بشنوی ؟ آیا می توانی از یک نفر دیگر مراقبت کنی ؟ آیا الکی نیست ؟ و بیشترین سوال هایی که در ذهنم می گذرد این است که آیا واقعا عاشق هستم_اگه جواب نه بشنوم چی و انقدر این موضوع از فکرم می گذرد که دیوانه می شوم .

و نمی دانم باید چکار کنم و یک دوره هم حس کردم که افسرده شده ام اما باز هم سعی کردم که مادر و پدرم نفهمند و فقط و فقط با پسر خاله ام که همسن خودم هست در میان می گذارم چون که او هم تجربه عاشقی داشته است ولی بالاخره شکست عشقی خورد و یک دوره افسرده شد که رفت دکتر و خوش بختانه سالم شد و احساس می کنم که خیلی زیر فشار هستم و بعضی وقت ها هم اصلا نمیدونم دارم چی کار می کنم و پارسال هم از نظر درسی افت کردم اما نه خیلی ولی امسال یه ذره به حالت خودم برگشتم اما نه خیلی و بعضی وقت ها بسیار و بسیار می ترسم از این ماجرا که نکنه به آینده ام لطمه بزند یا هر چیز دیگری .
1 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 16, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساساتی که شما و یا پسرخالیتان و یا بیشتر نوجوانان دیگر آن را تجربه می کنید دوست داشتن هست و دوست داشتن قرار نیست در سن شما با همراهی و یا ازدواج ترکیب شود چون شماها در سن نوجوانی هستید و در این سن گرایش به جنس مخالف بیشتر می شود و بخاطر خیالپردازی و بزرگنمایی که نوجوان در این سن دارد این احساسات اگر مدیریت نکند می تواند تایم زیادی را به خودش بگیرد و درگیری زیادی از نظر دهنی برای نوجوان ایجاد کند در کنار اینکه ممکن است تمرکز او را از موضوعات مهم دیگری چون درس کاهش بدهد .

در این سن همانطور که خودتان اشاره کردی نیاز است که اجازه بدهی در آینده در سن مناسب و رشد اجتماعی ، اقتصادی ، هویتی ، عاطفی و.... در مورد این مسائل تصمیم گیری کنید چون هم شما و هم این خانم و هرنوجوان دیگری در این سالها به کسب هویت بیشتر می پردازد و ممکن است تغییرات شخصیتی و دیدگاهی زیادی را تجربه کند و تا رسیدن به هویت کامل بهتر است در مسیر ازدواج تصمیم گیری نشود .

در زمان فعلی بهتر است با احساسات خود در احترام برخورد کنید و بدون سرزنش کردن خود فرصت بدهید تا در آینده در شرایط سنی و رشدی بهتر اگر بازهم این احساسات وجود داشت این موضوع را برای یک رابطه هدفمند بیان کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,450 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 393 بازدید
1 پاسخ 253 بازدید
سوال شده اوت 6, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط علی
1 پاسخ 705 بازدید
1 پاسخ 390 بازدید
1 پاسخ 82 بازدید
2 پاسخ 325 بازدید
سوال شده ژوئیه 31, 2022 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
1 پاسخ 87 بازدید
سوال شده ژوئیه 17, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 96 بازدید
سوال شده مارس 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 496 بازدید
1 پاسخ 164 بازدید
سوال شده اکتبر 3, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...