مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

گذشته بسیار بد و سرکوفت خوردن

278 بازدید
سوال شده اوت 24, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام . من گذشته بسیار بدی داشتم وقتی کلاس هفتم و هشتم و نهم بودم بجه ها سرمن رو کلاه میذاشتن و پول به زور ازم میگرفتم و از حق خودم نمیتونستم دفاع کنم الان 16 سالمه پسر هستم و کلاس دهم هستم امسال خیلی عوض شدم و به شدت قبلا بی عرضه نیستم و خیلی بهتر شدم ولی با این وجود تا در خانه کوچک ترین اتفاق و اختلافی پیش میاد گذشته من رو یاد آوری میکنند و سرکوفت میزنن حتی وقتی هم میخوان بهم راهنمایی کنن بهم سرکوفت گذشته رو میزنن
کمک کنید با این خانواده چکار کنم
1 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 24, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که این تکرار می تواند برای شما احساسات ناخوشایندی را ایجاد کند اما دقت داشته باش که شما مسئول رفتارهای اشتباه دیگران نیستید و اینکه رفتارهای دوستانتان و همکلاسی های شما درست نبوده است شما مقصر آن نیستی شما بهتر بود فقط یک سری رفتارها را آموزش می دیدی تا بتوانی نه بگوید و از حق خود دفاع کنید البته بازهم منظور این نیست که رفتارهای اشتباهی چون آنها داشته باشید .

بهتر است از سرزنش کردن خودت خوداری کنی اینکه خانواده از مسیر اشتباهی شما را راهنمایی می کنند و نگرانی های خود را بیان می کنند قابل درک هست اما دقت داشته باش که انها منظور بدی ندارند اما مسیر درست راهنمایی کردن را نمی دانند .

شما می توانید در این مسیر از خانواده شروع کنید به این معنا که به آنها بیان کنید که نگرانی و کمک کردنش را درک می کنید اما از این سبک که به گذشته اشاره می کنند و شما را مقصر اشتباهات دیگران می دانند ناراحت می شوید و برایتان چه احساساتی را ایجاد می کند در کنار این موراد اشاره کنید که اشتباه رفتاری خود را نیز خواهید دانست .

نیاز است که بتوانی نه گفتن را یاد بگیری در مسیر تعامل و بدون سرزنش کردن خودت در کنار اینکه دقت کنی که هر انسانی ویژگی های بد و خوبی دارد پس بهتر است ویژگی های خودت را بشناسی و رشد کنی.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,697 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 127 بازدید
0 پاسخ 57 بازدید
1 پاسخ 79 بازدید
سوال شده اوت 18, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 262 بازدید
1 پاسخ 184 بازدید
2 پاسخ 347 بازدید
سوال شده دسامبر 4, 2017 در زوج درمانی توسط مهناز
1 پاسخ 108 بازدید
سوال شده نوامبر 12, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
...