مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

بی خوابی لطفا کمکم کنید

257 بازدید
سوال شده اوت 27, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
ویرایش شده اوت 27, 2020
سلام.خسته نباشید.
پسری ۲۴ ساله هستم.
من در اوج خستگی ، خوابم نمیبره تا ۵ صبح.انگار چشمام خوابش میاد ولی ذهنم درگیر هستش...وقتی ۵ صبح یا گاهی نصفه شب تازه خوابم میبره ، اونقدر خواب های بد میبینم که از خوابیدن پشیمون میشم...وقتی از خواب بیدار میشم خسته ام...انگار توی خواب کلی دوندگی کردم..این حالت من دائمی هست.ماله یه شب دو شب نیست...مثلا پنج شبه نخوابیدم ولی شب ششم بازم دیر وقت تازه خوابم میبره...وقتی چشمامو باز میکنم بسیار آشفته ام و دلشوره دارم...وقتی ساعت ۵ صبح میخوابم ، ساعت ۱۰ صبح با دل آشوب و کمبود خواب بیدار میشم...

علت اینا چیه؟؟و راهکارش چیه؟؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 27, 2020 توسط baran2003
سلام من هم اینطور هستم،بنظرم شما ذهن مشغولی دارید و ذهنتون درگیره و تشویشه،از دمنوش و عرق های خواب آور استفاده کنید،شب شام سنگین نخورید،درمورد درگیری های روزمره تون فکر نکنید و ذهنتان رو خالی کنید.خوابهای بد شما بخاطر شاید حال روحی تون هست
یا شرایط زندگی و مشکلات.ریتم ساعت شبانه تون رو درست کنید،دیر وقت نخوابید و دیر وقت بیدار نشید حتما در طول روز از اندام ها تون کمک بگیرید و تحرک داشته باشید فعالیت کنید تا خسته بشید و شب هم خوابتون نرمال باشه.
پاسخ داده شده اوت 27, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مورد به نظر می رسد که شما با اختلالات خواب مواجهه باشید به طور کلی، هر فردی باید ۷ الی ۸ ساعت مفید در طول شبانه‌روز به مغز خود استراحت بدهد و بخوابد وقتی ساعت و میزان خواب شبانه به هم می‌ریزد، پای اختلال خواب و عوارض آن به زندگی باز خواهد شد و می تواند در طولانی مدت برای فرد همراه با کاهش عملکرد مغزی و اجتماعی باشد .

اختلالات خواب باعث می شوند که بر توانایی خوب خوابیدن به‌طور منظم در افراد  تأثیر می‌گذارد . این اختلالات  می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود اما به صورت کلی چه در اثر یک مشکل سلامتی ایجاد شوند، چه به‌خاطر استرس بیش‌ازحد باشد، روزبه‌روز شایع‌تر می‌شوند.طبیعی است که فر برخی از شبها در هنگام خواب با مشکل روبرو شود، اما طبیعی نیست که مرتباً شبها از خواب بیدار شود و یا در طول روز احساس خواب آلودگی کنید و یا اینکه در به خواب رفتن دچار مشکل شود .

اختلالات خواب  می تواند در شکل های مختلفی ایجاد شود :1.زیاد یا کم خوابیدن، پریدن از خواب، 2.نرفتن به مرحله خواب عمیق و 3.سخت به خواب رفتن است. با توجه به نوع اختلال خواب، افراد ممکن است به‌سختی به‌خواب بروند و در طول روز به‌شدت احساس خستگی کنند. کمبود خواب می‌تواند روی انرژی، خلق‌وخو، تمرکز و سلامت کلی تأثیر منفی بگذارد که به نظر می رسد شما جز این دسته از افراد هستید .

 یکی دیگر از دلایل و علتهای اختلال در خواب افسردگی و استرس و اضطراب می باشد که تاثیر زیادی نیز بر این روند دارند معمولا استرس و اضطراب تاثیر منفی و بدی روی روند خواب می گذارند و خوابیدن را با مشکل مواجه می کنند در این مورد با توجه به اینکه بیان می کنید که درگیری ذهنی زیادی دارید ممکن است این افکار برای شما اضطراب زیادی را به همراه بیاوردو شما  کابوس دیدن، حرف زدن و یا راه رفتن در خواب از جمله تاثیرات منفی استرس بر پروسه خواب هستند که ممکن است شما نیز آن را تجربه کنید .

در این مسیر برای اینکه بتوانیم به شما کمک کنیم بهتر است که به صوت حضوری به روانشناس مراجعه داشته باشید تا درگیری های ذهنی شما مورد بررسی قرار گیرد و محرک های محیطی شما نیز شناسایی شود و بتوانیم در این مسیر کمک کنیم تا شرایط روحی بهتری را تجربه کنید و در کنار آن بتوانید عملکرد بهتری را در خواب نیز تجربه کنید .

دقت داشته باشید که علایم دیگری نیز مانند بیماری های جسمی و پاریکنسون ویا مصرف دارو و سیگار و الکل و... می تواند در مسیر به خواب رفتن شما تاثیر داشته باشد و در این مورد نیاز است که همه موراد به کمک روانشناس و در صورت نیاز روان پزشک برای تجویز دارو بررسی شود تا شما بتوانید با طی کردن این دو دوره در کنار هم نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354304
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,170 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 187 بازدید
1 پاسخ 162 بازدید
1 پاسخ 191 بازدید
سوال شده ژوئن 18, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 315 بازدید
1 پاسخ 297 بازدید
2 پاسخ 304 بازدید
1 پاسخ 240 بازدید
3 پاسخ 636 بازدید
سوال شده ژان 11, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط مهشید کسرایی
1 پاسخ 204 بازدید
سوال شده دسامبر 25, 2017 در مشاوره رایگان فردی توسط مانیا
...