مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عشق در نوجوانی

240 بازدید
سوال شده اوت 31, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام من ۱۵ سالمه و از نظر خودم عاشق یک دختری از فامیل شدم که رابطه فامیلی خوبی داریم با هم
دو تا درخواست داشتم
یک میخواستم ببینم آیا راهی هست تا واقعا بفهمم عاشق شدم یا همه س
* اینها حس الکیه
دو میخواستم بفهمم چطور باید فهمید که طرف مقابل من هم مرا دوست دارد
ممنون میشم راهنمایی کنید
2 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 31, 2020 توسط ×-×
سلام
حست حس نوجوونیه و طبیعیه زیاد میره میاد از این حسا
اون اگه بهت نگاه کرد،حساس بود بهت،در حضورت دستپاچه شد و باهات شروع کرد به حرف زدن شاید ازت خوش اومده،تازه عشقم نه خوش اومدن
عشقم که حس نیست،هورمونای جنسی و عاطفی بالا پایین میشن و کشش به جنس مخالف بوجود میاد.
پاسخ داده شده اوت 31, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

شما در سنی قرار دارید که توجه به جنس مخالف در آن بیشتر می شود و همین موضوع باعی می شود که شما احساسات جدیدی را مانند دوست داشتان را تجربه کنید اما در کنار احترام به احساساتی که داری نیاز است که شما بتوانی به شرایط سنی خودت نیز تجه داشته باشی چون شما در سن قرار دارید که به سمت تشکیل هویت پیش می روید و بعد از تشکیل هویت و وارد شدن به اجتماعات بزرگ تر مانند دانشگاه و محیط های کارکری می توانید با شناخت بیشتر و برخورد با افراد بیشتر در مورد احساساتی که دارید بر مبنای معیارهای با ثباتی که متناسب با هویت خود شما می باشد تصمیم گیری کنید .

اگر شما در این سن بخواهید تمرکز زیادی بر این احساس بگذارید و با خیالپردازی پیش بروید تجربه این احساسات در شدت بیشتر وجود دارد و بر مبنای خیالات شما به آن اسم داده می شود که در این میزان می تواند تمرکز شما را از موضوعات مهمی چون درس خارج کند که آسیب زا می باشد .

این احساس شما دوست داشتن هست و برای معنای عشق هر فرد یک نظر متفاوت دارد که در آینده شما نیز آن را تجربه خواهید کرد بهتر است به خودتان فرصت بیشتری بدهید تا در آینده در این موراد تصمیم گیری کنید .

در مورد اینکه فرد مقابل نیز به شما چه احساسی دارد نیز نمی توانیم نظری بیان کنیم تا زمانی که تعاملی بین شما وجود نداشته باشد و این خانم خودش احساسش را بیان نکند اما دقت کنید که احساسات در این سن دوام زیادی ندارد پس بهتر است به امیدآینده و ازدواج و... وارد یک ارتباط نشوید و به هردویتان فرصت بدهید تا در آینده در شرایط سنی مناسب در مورد این موضوع تصمیم گیری کنید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,815 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,149 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 344 بازدید
2 پاسخ 817 بازدید
4 پاسخ 216 بازدید
1 پاسخ 219 بازدید
سوال شده ژوئیه 5, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط پسر
6 پاسخ 493 بازدید
2 پاسخ 70 بازدید
سوال شده ژوئیه 18, 2023 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط G goli ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 193 بازدید
...