مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشاوره خانواده

110 بازدید
سوال شده سپتامبر 2, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
با سلام

من و پسرداییم مدت زمان زیادی هست که درگیر راضی کردن خانواده من هستیم و این فرصت مذاکره هم توسط خانواده من داده نشده تا حالا که این قضیه محقق بشه، حالا هم من و هم ایشون دنبال راه کار و راه حلی و فرصت مناسبی هستیم که بتوانیم در مورد آینده خودمون و بیان خیلی از مساپل بتوانیم با خانواده من صحبت کنیم و این مشکل رو حل کنیم. و قصد هر دوی ما هم با توجه به مدت زمان زیادی هم که گذشته ازدواج هست و متاسفانه بزرگتری هم در خانواده در قید حیات نیستن تا بتوانند نقش واسطه را ایفا کنند و نگرانیهای مادر من از بابت ازدواج خانوادگی هست که از لحاظ مساپل ژنتیکی ممکنه مشکلی پیش بیاید و نگرانیهای دیگر که ممکنه رابطه فامیلی را تحت الشعاع قرار دهد.

از شما تقاضای راهنمایی داریم.
2 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 3, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مورد اگر شماها در سن مناسبی برای ازدواج قرار دارید می توانید در احترام با مادرتان صحبت کنید و احساسات خودتان را بیان کنید در کنار اینکه به ایشان بیان کنید که می توانید برای کاهش نگرانی ایشان مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره ژنتیک دریافت کنید تا از  نگرانی های ایشان کاسته شود و خودتان نیز با اطمینان بیشتری وارد پروسه ازدواج شوید .

در هرصورت برای راضی کردن خانواده نیاز به تعامل و پیشنهاد مسیرهای جدیدی می باشد که بتواند از نگرانی های خانواده ها بکاهد و شماها بتوانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید .
پاسخ داده شده سپتامبر 4, 2020 توسط بی نام
با سلام
در ابتدا ممنونم از پاسخ شما به این سوال. ولی مواردی هست که صلاح میدونم خدمتتون بیان کنم تا بهتر بتوانم از مشورت شما استقاده کنم.
بله هر دوی ما در سن ازدواج قرار داریم و تحصیل کرده هم هستیم. ولی مشکل اصلی اینجاست که مادر من اصلا اجازه صحبت کردن در این مورد رو به من نمیدهند و گوش شنوایی برای حرفهای من در این زمینه وجود ندارد. البته پسردایی من حدود ده سال پیش در فامیل خواستگاری یکی از بستگان رفته بودند و در آن زمان من پیش دانشگاهی بودم و اصلا به ازدواج فکر نمیکردم. اختلاف سنی من و ایشون هم 8 سال هست. ولی قبل خواستگاری رفتن به من ایشون پیشنهاد دادند و قضیه رسمی و به صورت خانوادگی نبود و من اصلا نپذیرفتم و یکی از موارد دیگر هم همین موضوع می باشد که مادر من خیلی حساسیت نشان می دهند و حتی به خاطر مخالفتشان با موضوع ازدواج من و پسرداییم روابطشون رو با برادرشون کم کردند. در ابتدا من هم علاقه ای به پسرداییم نداشتم ولی به مرور زمان و نقل قولهای فامیلها که چقدر ایشان خواهان من هستند و طرز برخورد و رفتار و حرکاتشان به ایشان علاقه مند شدم و الان هم من و ایشون هم که از قبل به من علاقه شدید داشتند،خواهان یکدیگر هستیم. متاسفانه دنبال راه حل و فرصت مناسبی هستیم که این موضوع رو با مادر در میان بگذاریم هم من و هم پسرداییم. برای بار آخر تلاشمان رو بکنیم که جای حسرتی برامون باقی نمونه. نظر شما برای برقرار کردن این فرصت چیست و اینکه چطور میتوانیم باب صحبت را باز کنیم؟
آیا اگر پسرداییم به یکباره بیاید موضوع رو مطرح کند صحیح است یا ممکنه با واکنش شدیدتره مادر مواجه شود و رابطه به کل بهم بخوره؟
و اگر هم من بخواهم مقدمه چینی بکنم و از مادر فرصت بخواهم نمیدانم چطور این موضوع را برایشان مطرح کنم که هم خواسته قلبی خودم بیان شود و هم ایشون نارحت نشوند؟
واقعا در روزهای سختی به سر میبریم و دغدغه این مشکل خیلی آزار دهنده است برای جفتمان.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,020 سوال

27,726 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,798 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 49 بازدید
سوال شده سپتامبر 29, 2023 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Mfrdzzh ممتاز (100 امتیاز)
2 پاسخ 75 بازدید
سوال شده می 15, 2023 در مشاوره خانواده آنلاین توسط مروارید تنها
1 پاسخ 99 بازدید
سوال شده ژوئن 14, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 96 بازدید
1 پاسخ 107 بازدید
سوال شده دسامبر 3, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط پارمیدا
1 پاسخ 207 بازدید
سوال شده دسامبر 2, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط آرزو
0 پاسخ 68 بازدید
سوال شده دسامبر 1, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 1,337 بازدید
سوال شده دسامبر 1, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 98 بازدید
سوال شده اوت 3, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
...