مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکل در ارتباط با دیگران

285 بازدید
سوال شده سپتامبر 5, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط تمنا
سلام خسته نباشید من یه دختر ۱۸سالع هستم

توی خانواده ای بزرگ شدم که آزادی نداشتم

خانواده سنتی

حتی آزادی بیان هم نداشتم

چند ماهی میشع عقد کردم اما هنوز عروسی‌نکردم حتی الان هم هیچ آزادی ندارم همیشه در برابر دیگران فقط سکوت کردم و البتع گریه

من یع دختر دل نازک و ضعیفی هستم

حتی با کوچیک ترین سرزنش دیگران حق دفاع از خودم رو نداشتم و ندارم

فقط سکوت کردم خسته شدم از اینکه همش بخاطر هر چیز کوچیک بغضم میشکنه و شروع میکنم به گریه کردن

شاید باورتون نشه اما بعضی وقتا شده واسه چند کلمه حرف و سرزنش دیگران دو روز گریه کرده باشم نه خواب داشتم نه خوراک خسته شدم نمیخام اینقد ضعیف باشم لطفا کمکم کنید
3 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 5, 2020 توسط مهسا
سلام عزيزم،كاش انقدر زود ازدواج نميكردي با اين شرايط،ولي خب حالا كه كردي ايشالا خوشبخت بشي.تا حالا هرچي شده فراموش كن،از همين امروز شروع كن كه شخصيت خودت رو بسازي و خودت رو قوي كني!

آدم هايي مثل تو وقتي وارد اجتماع بشن و يكم سنشون بالا بره ،خوب ميشن.

تو بايد كتاب بخوني،كتاب هاي روانشناسي،كتاب هايي در مورد اعتماد به نفس.و هميشه خودت رو سرگرم كني با كارهايي كه دوس داري،نگران نباش به زودي به چيزي كه ميخاي ميرسي.تمرين كن كه به هرچيزي ناراحت نشي وگرنه توي زندگي مشترك به مشكل ميخوري.

سعي كن هميشه شمرده شمرده حرف بزني،صدات رو يكم بالاتر ببر.توي تنهايي هات تمرين كن كه چطور بايد حرف بزني،و توي بحث هاي معمولي شركت كن،ساكت نباش.
دارای دیدگاه سپتامبر 5, 2020 توسط مهسا
كتاب هايي مثل"اعتماد به نفس" نويسنده اش:باربارا دي آنجليس، و "درباب اعتماد به نفس "و "شجاعت"، و "شجاع باش دختر"
اين كتاب ها رو يا بخر يا دانلود كن.
موفق باشي
پاسخ داده شده سپتامبر 5, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دسوت عزیز

قابل درک هست که گرفتن حق صحبت و انتخاب می تواند برای شما با فشار روحی زیادی همراه باشد اما عزیزم اگر شما بخواهید همانگونه پیش بروید که انها می خواهند شرایط فرقی برای شما نمی کند شما به عنوان فردی جدا از پدر و مادر  در کنار احترام به آنها و یا نامزدتان می توانید دیدگاها و نظرات خود را داشته باشید که حتی خلاف نظر آنها باشد پس بهتر است از سرزنش کردن خودت دست برداری و سعی کنید که در این مسیر با تمرین پیش بروی تا بتوانی احساسات و نیازهای خودت را در یک مسیر تعاملی با دیگران به شاتراک بگذاری و نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

در این مسیر بهتر است برای بررسی شرایط روحیتان به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا بتوانیم در این مسیر به شما کمک کنیم تا شرایط بهتری را تجربه کنید چون تنهاب ا گریه کردن بدون تعامل نه فرد مقابل شما متوجه احساسات و نیازهای شما می شود و نه خودتان می توانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22685895
پاسخ داده شده سپتامبر 5, 2020 توسط shahin
سلام  ببخشید شجاع باش دختر و شرمنده نباش دختر رو میشه پسر های تینیجر و نوجوان هم بخوانند؟ برای پسرها چه کتابی هست؟مثلا  ۱۷ ساله؟
دارای دیدگاه سپتامبر 6, 2020 توسط مهسا
اره ميتونن بخونن،ميتوني اون يكي كتاب ها رو هم بخوني،كه اسمشون رو گفتم
دارای دیدگاه سپتامبر 6, 2020 توسط shahin
ممنون.شما خودت این کتابارو خوندی؟تاثیری داشته؟مثلا توی هویت شناختی و خودآگاهی و اعتماد بنفست؟ من واقعا مشکل یعنی اختلالی دارم که از همه چی انداختتم و شرایط رفتن به مرکز مشاوره ندارم و گفتم شاید کتابای اینطوری که مخاطبشم راضیه از کتاب بتونه کمکم کنه،البته امسال کنکور هم دارم و این اختلال خیلی اذیتم کرده و شایدم باز بکنه
دارای دیدگاه سپتامبر 6, 2020 توسط مهسا
اره خوندم،تو هم بخون،اين كتابا كه ميگم عاليه: "نيروي اعتماد به نفس" و "تو نميتواني روزم را خراب كني" و كتاب "هنر گفت و گو"
بخون خيلي تاثير داره
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,568 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 401 بازدید
1 پاسخ 178 بازدید
2 پاسخ 618 بازدید
1 پاسخ 549 بازدید
سوال شده نوامبر 18, 2020 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
3 پاسخ 597 بازدید
...