مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

از پوشک گرفتن پسر 20 ماهم

297 بازدید
سوال شده سپتامبر 10, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط parastoo ممتاز (120 امتیاز)
سلام خسته نباشید من پسرم 20 ماهشه و اقدام به پوشک گرفتن کردم و پسرم هنوز نمی تونه بگه جیش یا مثلا مدفوعشم نمی تونه بگه ولی خودم اگر ببرم دستشویی هر دوشو میکنه اگر دیر ببرم میکنه تو شلوارش و الان تقریبا دو هفتست که درگیرم باهاش نمیدونم چیکار کنم از طرفی فک میکنم زود اقدام کردم از طرف دیگه تقریبا نیمه راهو رفتم نمیدونم به نظر شما دوباره پوشکش کنم؟؟؟؟خیلی استرس اینو دارم که به بچه فشار نیارم  یه وقت و اینکه قبل از پوشک گرفتن پسرم دیگه نمیذاشت پوشک بمونه پاش درش میاورد یا میخواستم پوشک کنم گریه میکرد منم غکر کردم آمادگیشو داره!!!!!و الانم شبا یا وقتی بیرون بخوایم هنوز پوشکش میکنم!!!!
2 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 10, 2020 توسط بی نام
سلام ،بنظرم دوباره پوشکش نکنید فقط حوصله کنید و آموزش بدید ،تازه دو هفته شروع کردید ولی اگ دوباره پوشکش کنید تنبل میش و بعدا خیلیییی اذیتتون میکن.
پاسخ داده شده سپتامبر 10, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که این مسیر می تواند دشواری زیادی برای شما داشته باشد اما دقت کنید که در این مسیر نیاز است که شما اطلاعاتی داشته باشید که بتوانید براساس آن تصمیم گیری و عمل کنید .

عموما کودکان در سنین 12 تا 18 ماهگی،  کنترل بسیار کمی بر ادرار و مدفوع خود دارند. اکثر کودکان تا سن 24 الی30 ماهگی قادر به بدست آوردن  کنترل مثانه و روده نمیباشند البته کودکانی نیز وجود دارند که زودتر و یا دیرتر این مسیر را طی می کنند و نیاز است که شرایط خود کودکتان مورد توجه قرار گیرد . سن متوسط آموزش توالت رفتن 27 ماهگی است. پسرها "آموزش توالت رفتن" را در مقایسه با دخترها دیرتر شروع و پایان میدهند پس بهتر است به این موضوع نیز توجه کنید .

یک سری نکات کلی وجود دارد که نیاز است شما به انها توجه کنید :

1.            کودک باید قدرت حرکتی لازم را داشته باشد و بتواند تا لگن و یا دستشویی مخصوص کودکان راه برود

2.            به شما بگوید نیاز به توالت دارد یعنی قدرت و بیان و درک مفهوم دستشویی رفتن را داشته باشد

3.            نیاز است که کودک از شما بخواهد پوشکش را عوض کنید یا به شما بگوید در حال دفع مدفوع یا ادرار کردن است و یا دیگر تمایلی به پوشک شدن نشان ندهد که اگر با قدرت بیان دستشویی دارم همراه شود می تواند شرایط بهتری را ایجاد کند

4.            قادر به دنبال کردن دستورات ساده است، نظیر کتاب را بیاور، به اتاق برو یعنی مفاهم را درک کند

5.            اگر کودک قبل از ادرار یا مدفوع کردن، در حالیکه پوشک دارد، شما را آگاه سازد؛ وی آماده  "آموزش توالت رفتن" است

6.            میخواهد توالت رود تا والدین او را تشویق نمایند

7.            کودک باید بتواند حداقل دوساعت پوشک خود را خشک نگهدار و کنترل لازم را داشته باشد .

برای کودکان صندلی توالت شخصی دهید تا بتوانند راحت روی آن بنشینند و پاهایشان را روی زمین بگذارند اجازه دهید کودک صندلی را باهررنگ و طرحی که می خواهد انتخاب کند دقت کنید که تایم زیادی او را روی صندلی برای دستشویی قرار ندهید چون می تواند بخاطر ضعف عضلات اذیت شود .

در این مسیر جذاب بودن محیط دستشویی ، رفتارهای در آرامش و بدون سرزنش کردن او در هنگام که کنترل ندارد ؛ تهیه شورت های مخصوص که باعث می شود که اگر او کنترل لازم را نداشت شما نگران کثیف شدن محیط نباشید و در کنار آن خودش نیز اضطراب کمتری تجربه کنید در این مسیر می تواند کمک کننده باشد و در شب و یا بیرون استفاده شود ، سعی کنید که این مسیر را اگر ویژگی هایی که در بالا مانند درک و قدرت بیان را کودکتان دارد این مسیر را دنبال کنید .

این مسیر برای آموزش به صبر و آرامش نیاز دارد و دقت داشته باشید که از هرگونه مقایسه خوداری کنید و در کنار آن زمان های بعد از غذا خوردن و یا زمان هایی که متوجه شده اید در بیشتر روز او دستشویی می کند را یادتان باشد تا بتوانید او را به دستشویی ببرید ،

در کنار این موراد دقت داشته باشید که اگر کودکتان با پوشک شدن مشکلی نداشته باشد و می دانید که شبا خود را خیس می کند می توانید شب ها او را پوشک کنید اما سعی کنید که بازهم برای بردن او به دستشویی اقدام کنید و یا قبل از خواب نوشیدنی به او ندهید البته همانطور که بیان کردم استاده از شورت های مخصوص می تواند بهتر باشد اگر احتمال دستشویی کم است.
دارای دیدگاه سپتامبر 12, 2020 توسط parastoo
خیلی خیلی ممنون از پاسخگوییتون
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,965 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 163 بازدید
2 پاسخ 129 بازدید
0 پاسخ 130 بازدید
سوال شده ژان 24, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
3 پاسخ 191 بازدید
سوال شده می 30, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Khorshid ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 103 بازدید
سوال شده مارس 18, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 176 بازدید
سوال شده مارس 26, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 136 بازدید
سوال شده نوامبر 16, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
2 پاسخ 326 بازدید
سوال شده می 26, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 169 بازدید
سوال شده می 4, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 141 بازدید
سوال شده مارس 28, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
...