مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تاثیر تماشای فیلم های تخلی و پر هیجان بر روی کودک 4 ساله

244 بازدید
سوال شده سپتامبر 10, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط عطیه حرفه ای (200 امتیاز)
سلام روز بخیر پسر 4 ساله ای دارم

پدرش خیلی علاقه به فیلم های هیجانی و تخیلی داره مثل ارباب حلقه ها ، هابیت ، آیرو من ، هالک و ... پسرم هم علاقه پیدا کرده و پابه پای همسرم میبینه اصلا هم نمیترسه فقط بعد دیدن این فیلم ها دقیقا شخصیت اصلی فیلم رو با جزئیات اجرا میکنه و میگه مثلا من هالکم دقیقا همون رفتار ها رو انجام میده

من نگران تاثیر مخرب این فیلم ها هستم هرچی هم که به همسرم میگم فایده نداره و کلی بحث میکنه که مگه ما بچه بودیم ندیدیم اینم مثل من

من حتی براش کارتون لاکپشت های نینجا و بتمن و ... براش نمیزارم

راهنماییم کنید چه جوری با پدرش صحبت کنم که آگاه بشه نسبت به تاثیرات مخربش
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 10, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

نگرانی شما قابل درک می باشد اما در این مسیر دقت کنید که درگیری مداوم شما و همسرتان هم می تواند مشکلات بین خودتان را بیشتر کند و هم اینکه برای فرزندتان آسیب زا باشد پس بهتر است سعی کنید در مقابل فرزندتان در این مورد صحبت نکنید و سعی کنید که در این مورد در زمان مناسبی که همسرتان در شرایط روحی مناسبی قرار دارند در این مورد با ایشان صحبت کنید و بیان کنید که می دانید ایشان می خواهد فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کنند و این مورد برای شما نیز قابل درک هست اما در این مسیر تکرار این رفتارها شما را نگران کرده است و می خواهید که مدت زمانی صبر کنند تا شما فرزندتان را بخوابانید و بعد ایشان فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کنند .

سعی کنید از سرزنش کردن و توهین و برچسب زدن و... خوداری کنید چون عوارض این فیلم ها بیشتر از بحث و درگیری های مداوم شما نمی باشد .

برای کودکتان شرایط محیطی را ایجاد کنید که برای او جذابیت دارد تا تمرکز او بر این فیلم ها کاهش یابد و سعی کنید فیلم هایی با اهنگ های کودکانه را برای او بگذارید تا علاقه او بر این فیلم ها کاهش یابد .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,812 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,604 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 238 بازدید
سوال شده Mar 25, 2021 در قبل از ازدواج توسط نگار
0 پاسخ 162 بازدید
2 پاسخ 179 بازدید
1 پاسخ 87 بازدید
سوال شده مارس 4, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط سمیرا
1 پاسخ 133 بازدید
سوال شده نوامبر 6, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 303 بازدید
سوال شده می 5, 2022 در اعتیاد و درمان ها توسط ناشناس
...