مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

نمیتونم خودم کنترل کنم.لطفا یک روانشناس جواب بده .الکی جواب ندین

284 بازدید
سوال شده سپتامبر 12, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط Vida
سلام وقت بخیر من یک دختر ۲۳ ساله هستم و دانشجو میکروبیولوژی.امسال کنکور تجربی شرکت کردم و رو هوام نمیدونم ب نتیجه دلخواهم میرسم یا نمیرسم.هفته دیگه نتایج اولیه کنکور میاد و من هراس دارم نتیجم ببینم چطوری خودم کنترل کنم چجوری آرامشم حفظ کنم چون واقعا تحمل دیدنش برام سخته اگه بد باشه توروخدا کمکم کنید ک نترسم اخه پارسالم وقتی دیدم ب نتیجه نرسیدم خیلی خیلی عصبی و هیجانی شدم.میخوام اگه بد شد اراشم حفظ کنم و الانم تا اعلام نتایج اینقدر ترس و نگرانی و استرس نداشته باشم.ممنون میشم راهنمایی کنید
3 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 12, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

دقت کنید که میزانی هیجان و یا نگرانی برای گرفتن نتایج کنکور طبیعی می باشد اما اگر این میزان هیجان به اندازه ای باشد که عملکرد شما را تحت تاثیر قرار بدهد می تواند آسیب زا باشد و به نظر می رسد که این نگرانی ها برای شما از میزان نرمال بیشتر می باشد که شما با کلمه هراس آن را تعریف می کنید و در همین حالت است که شما ممکن است علایم جسمی و روحی زیادی را تجربه کنید .

در این مسیر بهتر است سعی کنید از حدس زدن نتیجه خوداری کنید و سعی کنید افکاری را که تجربه می کنید بشناسید چون افکار شما در شرایط روحی شما تاثیر زیادی دارد و با شناخت انها می تواند به درستی به آنها پاسخ بدهید و شرایط بهتری را تجربه کنید .

در این مسیر اگر عملکرد شما تحت تاثیر قرار بگیرد نیاز است که چند جلسه مشاوره را به صورت حضوری تجربه کنید تا بتوانیم به شما کمک کنیم تا با بررسی شرایطی که دارید تصمیم گیری داشته باشید .

سعی کنید از سرزنش کردن خودتان و تک بعدی نگاه کردن به مسیر زندگیتان خوداری کنید تا بتوانید در این مسیر با انعطاف پذیری شرایط بهتری را تجربه کنید.
پاسخ داده شده سپتامبر 12, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام مجدد خدمت شما دوست عزیز. فرض کنید الآن نتیجه کنکور اومد و نتیجه عالی گرفتید. چه اتفاقی میفته؟ فکر میکنید تا چند روز خوشحالی حاصل از این نتیجه عالی دوام داشته باشه؟ آیا بنظر شما تنها مسئله مهم در زندگی تون همین موضوع کنکوره؟

اگر اینگونه فکر میکنید، مطمئن باشید که بعد از قبولی هم به خوشحالی و رضایت نمیرسید. چراکه ذهن شما دنبال ایجاد مشکل بعدی خواهد گشت. پس توصیه میکنم لطفا آروم باشید. در حال حاضر شما برای نتیجه کنکور، کاری از دستتون برنمیاد بنابراین بخدا توکل کنید و به کارهای دیگه تون بپردازید.

مشکل شما در حال حاضر استرس نتیجه کنکور نیست. این مشکل احتمالا ریشه ای هست و اگر تفکراتتون رو اصلاح نکنید و کنترل ذهنتون رو بدست نگیرید قطعاً در مسائل بعدی زندگی تون هم این استرس ها رو خواهید داشت.

راههای کنترل استرس رو در اینترنت سرچ کنید و در نهایت اگر دیدید بازهم نمیتونید بر استرستون غلبه کنید حتما به مشاوره حضوری مراجعه کنید. مشکل شما به راحتی بصورت اینترنتی و تلفنی قابل حل نیست. در واقع هیچ مشکلی به این آسانی که شما انتظار دارید حل نمیشه. بهرحال باز هم اگر امکان مشاوره حضوری ندارید، در صورت تمایل میتونید با من ویا همکارانم بصورت تلفنی صحبت کنید.

موفق باشید
پاسخ داده شده سپتامبر 12, 2020 توسط بی نام
دوست عزیز ببخشید میشه جواب الکی رو برای ما توضیح بدی ؟؟؟؟  بد نیست به نظرای دیگران احترام بزاری اگر کسی اینجا میاد و به شما راهنمایی میده حالا چه روانشناس باشه چه نباشه قصد کمک به شما رو داره و تلاشش رو میکنه شاید از نظر شما الکی باشه و از نظر اون طرف حداقل حداقل یه حس همدردی باشه پس لطفا دقت کن من خودم همین که باز کردم میخواستم راهنمایی بدم ولی با این حرفت واقعا پشیمون شدم
دارای دیدگاه سپتامبر 12, 2020 توسط بی نام
در ضمن اینجا تنها چیزی که نیست روانشناسه اغلب پاسخ ها رو هم دوستای کابر میدن که واقعا هم گاهی دست کمی از هیچ روانشناسی ندارن
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,270 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 282 بازدید
2 پاسخ 484 بازدید
1 پاسخ 61 بازدید
1 پاسخ 187 بازدید
1 پاسخ 64 بازدید
سوال شده مارس 7, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط ghazal9023 ممتاز (180 امتیاز)
1 پاسخ 215 بازدید
2 پاسخ 184 بازدید
1 پاسخ 126 بازدید
1 پاسخ 154 بازدید
...