مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

رابطه جنسی در کودکان

232 بازدید
سوال شده سپتامبر 14, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط المیرا ممتاز (120 امتیاز)
نمایش از نو سپتامبر 14, 2020 توسط المیرا
باسلام

من دو پسر ۱۰/۵ و ۵ ساله دارم . با پسر بزرگم تا الان هیچوقت در مورد مسایل جنسی مشکلی نداشتم اما پسر کوچکم چند ماه هست که کنجکاوی جنسی داره و دائما بدن خودش رو لمس میکنه و یا در خلوت روی شکم دراز میکشه و خودش رو تکون میده سعی کردم که مراقب باشم و هر بار که متوجه شدم حواسش رو پرت کردم و حساسیت نشون ندادم تا اینکه برادرش عکس العمل های شدید نشون میداد باهاش صحبت کردم که انقضای سنش هست و رفع میشه . مدتی بود که کمتر شده بود این جریان تا اینکه دیشب پسر بزرگم با گریه اومد پیش من که من و برادرم کار بدی کردیم و از جلو به هم چسبیدن و همدیگه رو لمس کردن و این موضوع چهار بار تکرار شده و طی دو روز این اتفاق افتاده خودش به شدت ترسیده بود و مدام می گفت که به خودم و خدا قول دادم که تکرار نکنم . من همیشه سعی کردم که تربیت جنسی درستی داشته باشند آموزش قسمت های خصوصی بدنشون رو از بچگی بهشون دادم و  هیچوقت هیچ صحنه جنسی رو حتی از تلویزیون ندیدن همه مسایل رو سعی کردم رعایت کنم حتی لباس پوشیدن خودم جلوشون کاملا مناسب بوده اما الان به شدت سردر گم و گیجم نمیدونم چه عکس العملی باید نشون بدم و چه برخوردی داشته باشم خودمو گم کردم لطفا و خواهش میکنم راهنماییم کنید به شدت عصبی و کلافه ام
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 14, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

مسیر شما درست می باشد پس بهتر است از سرزنش کردن خودتان خوداری کنید کودک شما در سن 5 سالگی کاملا طبیعی هست که نسبت به اندام های جنسی خود کنجکاوی نشان بدهد و یا بر اساس تکرار یک رفتار و احساسا لذتی که تجربه می کند گاهی آن را تکرار کند.

در این مسیر بهتر است بازهم بدون سرزنش کردن پیش بروید صحبت های فرزند بزرگ ترتان را بشنونید به او بیان کنید که این رفتار نادرست می باشد و می تواند برای هردوی آنها آسیب زا باشد و بهتر است سعی کنید که اجازه بدهید او احساسات خود را بیان کند و در کنار آن سعی کنید که محیطی را ایجاد کنید که هریک از آنها به سمت علایق خود پیش برود  و تمرکز بر این موضوعات کاهش یابد .

سعی کنید که از فرزندتان سوال کنید که سوالی در ذهنش وجود دارد که دوست داشته باشد از شما بپرسدو سعی کنید که در این مسیر با درک افکار و احساسات فرزندتان به وسالات جنسی او پاسخ دقیق بدهید تا او بتواند این مسیر را طی کند .

در صورت تکرا این روابط نیاز است که شما فرزندتان را به روانشناس ارجاع بدهید تا بتوانیم با خود او صحبت کنیم و کمک کنیم تا بتواند مسیر رشدی خود را طی کند و نیازها و احساساتش را بهتر درک کند و در مسیر بهتری به انها پاسخ بدهد.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,720 پاسخ

29,296 دیدگاه

2,639 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 341 بازدید
1 پاسخ 230 بازدید
سوال شده دسامبر 8, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 134 بازدید
سوال شده اکتبر 2, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط ناشناس
1 پاسخ 84 بازدید
سوال شده Mar 29, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 157 بازدید
سوال شده دسامبر 15, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط افسانه
2 پاسخ 141 بازدید
1 پاسخ 212 بازدید
سوال شده Mar 10, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 108 بازدید
4 پاسخ 794 بازدید
1 پاسخ 184 بازدید
سوال شده نوامبر 20, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط MB
...