مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

شخصیت کنترل گر

259 بازدید
سوال شده فوریه 13, 2018 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط هیراد
سلام من مدتیه که خیلی بیش از اندازه دچار وسواس فکری شدم و همش همه چیز رو میخوام کنترل کنم و بسیار جزبی به هر مسئله ای فکر میکنم تا حدی که از لحظه ای حال غافل میشم و همش با افکار دارم زندگی میکنم لحظه ای ذهنم اروم نیست و این باعث شدن نتونم ابطه خوبی مثل سابق برقرار کنم و تمام مدت با وسواس با آدما برخورد کنم لطفا بهم کمک کنید که چطوری میتونم از دست افکار زیادی و خلاص شدم واقعا خستم کردن و کل زندگی رو دارن مخدوش میکنن نیازه به یک زاه جل خیلی کاربردی دارم لطفا کمک کنید
2 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 14, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده فوریه 17, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز دقت داشته باشید که  باید حتما حضورا مراجعه داشته باشید چون این مساله ای نیست که راحت حل بشه به هر حال  برای هر فردی در زندگی ممکنه مشکلاتی پیش بیاد چه جسمی چه روحی در مورد شما مبحث نربوط به اینکه بیماری روحی باشد اتفاق افتاده وقتی ذهنتون درگیر میشه و کنترل افکار ندارید و نمی توانید مدیریت کنید مشکلان بسیاری عارض می شود ..
احتمالا مساله وسواس فکری است که می توانید با مراجعه ان را مدیریت و حل کنید .و اصلا نگران نباشید به هر حال مستلزم صرف زمان است  و داستن انگیزه برای تغییر که اینها کمک زیادی می کند .در هر حال امیدوارم با مراجعه به متخصص درمان اختلالات وسواس مساله حل شود .

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

982122354790

موفق باشید
پاسخ داده شده اکتبر 4, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده اکتبر 14, 2018 توسط دکتر روانشناس
مروزه،افراد زیادی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و نه تنها با خود،بلکه با اطرافیان خود نیز درگیری هایی پیدا کرده اند. شخص وسواس،همیشه خود را از دیگران پاکیزه تر می بیند و همین،موجب رنجش اطرافیان می شود.درمان وسواس

وسواس انواع گوناگونی دارد:وسواس فکری،اخلاقی و عملی و باید بدانیم،همان طور که شستشوهای بیش از اندازه،پیامدهای تلخ و ناگواری را به دنبال دارد،وسواس فکری هم با پریشان فکری هایی که زائیده پندارهای غلط شخص بد فکر می باشد،در نشست و برخاست ها و روابط اجتماعی،موجب اختلاف های دامنه داری می شود که همه را در آتش سوزان خود می سوزاند و خاکستر می کند.

درمان وسواس

وسواس و راه های درمان آن

وسواس چیست؟

ذهن شما غرق در یک فکر، ترس و یا نگرانی وسواسی می شود، مانند اینکه دستتان نجس شده است.

ممکن است در نظرتان نفرت انگیز باشند؛ اما بدانید بی معنا هستند و ممکن است با احساس و شخصیت شما تناسبی نداشته باشند، مثلا فردی این فکر که قالی هنوز هم پس از شستن نجس یا آلوده است)؛ و یا اعمال وسواسی(رفتارها یا اعمالی هستند که گرچه ممکن است آنها را بی معنا یا افراطی بخوانید؛ ولی احساس می کنید ناچارید آنها را انجام دهید.
گاهی اوقات ممکن است به هر زحمتی در برابر انجام آنها مقاوت کنید یا آنکه ممکن است تا زمانی که یک رفتار را به طور کامل انجام نداده اید، اضطرابتان کمتر نشود مثلا چندیدن بار شستن قالی یا قرینه کردن تمام لوازم منزل یا میزکار) و یا هر دو را داشته باشد.

وسواس جنبه ارثی دارد؛ اما به این معنا نیست که هر والدی که این اختلال را داشت حتما فرزندانش نیز مبتلا می شوند، برای ظهور وسواس علاوه بر استعداد ژنتیکی، استرس های مختلف مثل فوت یکی از عزیزان، دوران بلوغ و ... باید وجود داشته باشد تا اختلال وسواس آشکار شود.
در صورتی که انجام دادن این رفتارها و اعمال بیشتر از یک ساعت از زمان شما را می گیرد و باعث مختل شدن روند زندگی شما می شود دچار اختلال وسواس فکری و عملی هستید.

این رفتارها موجب می شود تا فرد زمان زیادی را صرف این رفتارها کند. از طرفی این افکار و تکانه ها اجازه نمی دهد تا فرد روی کارش تمرکز داشته باشد و در انجام کار اصلی دچار مشکل می شود مثلا فرد هنگام خواندن نماز دائما ذهنش درگیر این موضوع است که آیا درست وضو گرفته، رکعت چندم است، آیا واژه ها را درست تلفظ کرده یا نه و به این شکل از اصل نماز دور می شود.

اما راه های درمان این اختلال چیست؟

افراد نمی توانند خودشان به تنهایی به این اختلال غلبه کنند و باید از متخصص روانشناسی بالینی یا روانپزشک کمک بگیرند. درمان های موثری برای این اختلال وجود دارد.

درمان شناختی- رفتاری و درمان دارویی از اصلی ترین درمان های این اختلال هستند. تلاش افراد برای دور کردن افکار وسواسی از ذهنشان سبب هجوم بیشتر این افکار می شوند، به همین دلیل افراد باید اجازه دهند تا این افکار در ذهنشان وجود داشته باشند و این افکار را همانند ابرهای آسمان درنظر بگیرند یعنی فقط شاهد و ناظر عبور این افکار از آسمان ذهنمان باشیم و هیچ تلاشی برای دور کردن این افکار یا پرت کردن حواسشان به خرج ندهند.
همچنین مواجه شدن با عامل وسواس (مثلا این فکر وسواسی که در را قفل نکرده ام) و جلوگیری از پاسخ (مثلا بازبینی نکردن قفل) منجر به خوگیری می شود و کم کم این وسواس شدتش کم خواهد شد؛ اما معمولا افراد مبتلا نمی توانند به تنهایی از پس وسواس بربیایند و نیاز به کمک یک متخصص دارند.

نمناک

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689558

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,382 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 382 بازدید
1 پاسخ 276 بازدید
سوال شده ژان 15, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 278 بازدید
سوال شده سپتامبر 24, 2022 در مشاوره تحصیلی توسط اااا
3 پاسخ 597 بازدید
سوال شده سپتامبر 17, 2022 در قبل از ازدواج توسط ....
1 پاسخ 718 بازدید
2 پاسخ 220 بازدید
سوال شده Mar 29, 2018 در زوج درمانی توسط گیتی
1 پاسخ 87 بازدید
2 پاسخ 143 بازدید
1 پاسخ 111 بازدید
...