مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چگونه با وسوسه های شدید مبنی بر مصرف مواد مخدر مقابله کنم؟؟

164 بازدید
سوال شده سپتامبر 15, 2020 در اعتیاد و درمان ها توسط مهرشاد
به نام خداوند پاکی ها...
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت همه * دوستان عزیزی که هم اکنون در حال مطالعه * این مشکل بنده هستن و احتمالا درد مشترکی بامن دارند و به دنبال راهی برای علاج این مشکل در خودشون هستند
وهمینطور عرض خسته نباشید و خداقوت خدمت همه * دوستان،دست اندرکاران وعزیزانی که برای این سایت تلاش میکنند،زحمت میکشند و وقت میذارن تااین سایت بستری باشه برای کسانی که تو زندگیشون بامشکلاتی دارن دست و پنجه نرم میکنن که دیگه تحمل چنین مشکلاتی براشون طاقت فرسا یاغیرقابل کنترل شده و نمیدونن که چیکارباید بکنن...مثل خوده من!!
سخن کوتاه میکنم و سریعا به اصل مطلب میپردازم...
بنده جوانی هستم ۲۵ساله که سالهاست (حدود ۹سال) درگیره مصرف انواع مواد محرک و مخدر اعم از سنتی و صنعتی و انواع قرص های روان گردان و یا آرام بخش های قوی بدون تجویز پزشک شدم و بخاطره استفاده * بی رویه و خارج از کنترلم دچار خیلی از مشکلات روحی روانی،اجتماعی،خانوادگی،عاطفی و در کل همه * جنبه های زندگی شدم...مواد مخدر خیلی زود و خیلی هم بشدت تاثیرات مخرب ومنفی خودش رو روی تمام جنبه های زندگیم گذاشت و من وقتی متوجه شدم که کار از کار گذشته بودو من بشدت چه از نظره روحی و روانی و چه از نظره جسمانی درگیرو آلوده * این موادها شده بودم وحتی توانایی کنترل  میزان مصرفم روهم از دست داده بودم و هرروزهم به میزان مصرفم اضافه و اضافه تر میشد...تاجایی که دیگه حتی توانایی اختیار و کنترل خیییلی چیزای دیگه * زندگیم روهم از دست دادم و این رو به وضوح احساس میکردم که این من نیستم که دارم واسه * خودم و یازندگیم تصمیم میگیرم بلکه این مواد مخدر بود که برای من و زندگیم تصمیم‌ میگرفت و منم چاره ایی جز اطاعت نداشتم...خلاصه اینکه من ۹سال تو کوچه پس کوچه های تاریک و سیاهه مواد مخدر پرسه زدمو توی این تاریکی هاو بی کسی ها چک و لگده موادو خییییلی خوردمو خیلی تاوانشو پس دادم...
تااینکه بالاخره یه روزی خداوند به ما نظری کردو درست وقتی که به اخره خط رسیده بودمو درحال فرو کردن سورنگ آمپوله هوا تو رگم بودم تا خودمو ازاون وضعیتو ازاون زندگی نکبتبار نجات بدم یه کارت طلایی واسم فرستادو خلاصه طی یه اتفاقاتی من برای ۴۰روز رفتم به یه مرکز بازپروری اعتیاد و به شکرانه اش بااینکه مرگ رو باچشام دیدم اما بالاخره تونستم پاک بشمو ۴۰روز رو تواون‌ مرکز من بدون مصرف مواد سر کنم...منی ک حتی ۱ساعتم نمیتونستم بدون مواد زنده بمونم...
حالا حدود ۱۰یا ۱۵ روزی میشه که از اونجا ترخیص شدمو شکره خدا به زندگی عادیم برگشتم اما چیزی ک‌حالا وااااقعا داره منو عذاب میده و تحت فشار قرارم میده وسوسه برای حداقل یکباره دیگه مصرفه...که من حودم میدونم؛عیییین روز واسم روشنه ک مصرف حتی همون یکباره دیگ مواده مخدرهم برای من حکم بازگشت ب همون روزای تلخ و تاریکه اعتیادو داره و من دیگ واااقعا نمیخام ک برگردم ب اون روزا...اماازطرفی هم توان مقابله بااین وسوسه * شدید روهم ندارم و مطمئنم که اگه نهایتا تا ۱۰روزه دیگه نتونم راهکاری برای این مشکلم پیدا کنم مجددا گرفتاره مصرف میشم...
حالا با تمام این تعاریف میخاستم بپرسم و بدونم که آیا ابزاره کارآمدی برای مقابله و رد کردنه این وسوسه های گاه و بیگاهی ک میادسراغم و واااقعا منو تحت فشار و آزارو اذیت قرار میده وجود داره؟؟
من باید تواینجور مواقع چیکارکنم؟از چه ترفندهایی برای مبارزه بااین وسوسه ها استفاده کنم؟؟
اگه لطف کنید وقت بذارید و یه راهکاره اصولی و کارآمد بهم یاد بدید منو مدیون خودتون کردید و من دستتون روهم میبوسم...امیدوارم که هرچی از خداوند میخاید در زمان و مکان مناسب خودش بهتون بده و همیشه زیره سایه * لطف و رحمتش قرار داشته باشید...
باتشکر مهرشاد هستم یک معتاده درحال بهبودی
2 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 15, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که شما دوست دراید روند بهبودی را سپری کنید اما برای رسیدن به ترک کامل نیاز است که شما به آسیب ها و مشکلاتی که در مزان مصرف داشتید توجه کنید و بینش داشته باشید که حتی یکبار مصرف شروع و تجربه همان اتفاقات سابق هستد .

انسان با افکار و وسوسه های زیادی در ذهن روبرو می شود اما قرار نیست به هر چیزی که به ذهن انسان وارد می شود پاسخ داده شود و شما نیاز است که بتوانید تنها به عنوان یک فکر به این افکار توجه کنید و با ادامه دادن مسیر زندگی خود از آن بگذرید .

در مراحل ترک نیاز است که شما بعد از گذراندن دوران ترک که می تواند با روش هایی چون دارو درمانی ، سم زدایی و... باشد نیاز است که از نظر روحی و روانی نیز تقویت شوید تا بتوانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

بهتر است در این مسیر به یک روان درمانگر مراجعه کنید تا در این مسیر با بررسی افکار و احساساتی که شما تجربه می کنید به شما کمک شود تا بتوانید از مسیر بهتری به این نیازها پاسخ بدهید .

حمایت های خانوادگی و روانی بعد از ترک می تواند کمک زیادی کند تا مصرف مجدد مواد رخ ندهد و فرد بتواند به مرور شرایط بهتری را تجربه کند.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354762
پاسخ داده شده فوریه 22, 2021 توسط David
درود به آقا مهرشاد باغیرت.
دوست عزیز پیشنهاد میکنم به یکی از کمپ های ترک اعتیاد بروید و خدمت بگیرید یا کلید دار شوید و شما عضوی از کادر اون کمپ شوید خودتو توی این محیط امن قرار بده تا پاکیت بیشتر بشه خیلی زیاد مصرف داشتی ۹سال چیز کمی نیست اما میشه ذهن رو پرورش داد و جنگید با وسوسه های مواد.
پس دوست عزیز امروز در شرایطی نیست که پشت قفل باشی اگه زندگیتو دوس داری و سلامتیت واست مهمه حتما حتما به یک محیط امن برو و خودتو توی اون محیط قرار بده تا از وسوسه * مصرف بدور باشی به مرور وقتی پایه ات ۲سال شد دهنت سلامت شده و براحتی جواب وسوسه های مواد رو میده.
مهرشاد جان شما میخاستی سرنگ هوا تزریق کنی فکر کن تزریقش کردی و تو فوت کردی توی این دنیا وجود نداری دیگه پس  به این فکر نکن که من میرم یکسال توی کمپ اززندگیم عقب میفتم ۲سال میرم عقب میفتم نخیر اینا دفکار منفیه شیطانی هستن که نمیزارن تو سلامتیتو بدست بیاری بهترین راه حل همینه که بهت گفتم.
و واسه * پیشرفت و زندگیه خوب ساختن رکن اولش سلامتیه شما وقتی سلامت نیستی هیچ پیشرفتی نخواهی کرد پس اوله اول برگرد به کمپ سلامتیتو محکم کن سلامتیتو بدست بیار بعدش میای بیرون یکساله ۲ساله میجنگی و یه زندگیه لاکچری میسازی واسه خودت و مطمعن باش همچین چیزی جلوی راهت منتظرت هست چون خداوندی بوده که دستتو گرفته از سرنگ هوا نجاتت داده پس بدون بهترینها رو هم واست درنظر گرفته فقط کافیه خودتو ثابت کنی که سلامتیتو مدیون خداوندی و همیشه شکرگذارش هستی که این سلامتی رو بهت بازگردوند...
خدا پشت و پناهت ...
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,054 سوال

27,809 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,747 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 188 بازدید
سوال شده دسامبر 30, 2017 در اعتیاد و درمان ها توسط الناز
2 پاسخ 775 بازدید
2 پاسخ 351 بازدید
2 پاسخ 293 بازدید
2 پاسخ 583 بازدید
سوال شده دسامبر 30, 2017 در اعتیاد و درمان ها توسط matin davoodi
1 پاسخ 638 بازدید
1 پاسخ 201 بازدید
سوال شده دسامبر 14, 2017 در اعتیاد و درمان ها توسط هادی
1 پاسخ 304 بازدید
سوال شده دسامبر 12, 2017 در اعتیاد و درمان ها توسط داوود
2 پاسخ 124 بازدید
سوال شده دسامبر 11, 2017 در اعتیاد و درمان ها توسط marzieh
3 پاسخ 357 بازدید
سوال شده دسامبر 11, 2017 در اعتیاد و درمان ها توسط خانمی
...