مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

فرزندم دانشگاه را ترک کرده، کار خاصی هم ندارد، راهنمایی مرا هم که دانشگاهی هستم نمیپذیرد، چکنم؟

144 بازدید
سوال شده سپتامبر 16, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام

سلام. مادری هستم که تنها فرزندم که دختری 23 ساله است را تا 19 سال بخوبی تربیت کردم .  فهمیده و درسخوان بود. دانشگاه قبول شد اما بعد از سال اول دانشگاه بخاطر علاقه ای که در او میدیدم فرستادمش کانادا تا آنجا هم بعنوان یک دختر مسلمان در دانشگاه حضور فیزیکی داشته باشد و هم درسش را در دانشگاهی با تکنولوزی برترادامه دهد . 

الان 4 سال است که رفته، 2 سال پیش دانشگاه را ترک کرد، در هفته، یکروز میرود سرکار، یکروز میرود کوه با تعدادی دختران دانشجو، و باقی در خانه نقاشی میکند و مینویسد و اصلا نه در فکر بازگشت است، نه من که مادرش هستم را دعوت میکند و نه برنامه خود را میگوید. از درخانه بودن، نقاشی کردن، نوشتن ژورنال، و مصاحبت با آدمهای منطقی ساده زیست شاد و اخلاقی لذت میبرد. 

وقتی میگویم حالا که درس نمیخوانی و کاری هم نداری خب برگرد، میگوید شما 19 سال زحمت مرا کشیدید حالا استراحت کنید منم باید استقلال داشته باشم، کلاسهای آنلاین دارم و خیلی هم راضی هستم. 

لطفا، راهنمایی بفرمایید  چطور و با چه کلامی او را متوجه مسئولیتش در قبال خودش و آینده اش کنم تا دور نشود؟ 

بااحترام

1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 16, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

نگرانی شما برای فرزندتان قابل احترام هست اما عزیزم دقت داشته باش که فرزند شما 23 سال دارند به این معنا که ایشان به بلوغ فکری رسیده اند و می توانند برای زندگی خود تصمیم گیری کنند .

بهتر است در این مسیر اگر برایتان امکان دارد از نزدیک زندگی ایشان را مشاهده کنید و باهم در مورد آینده و برنامه های او صحبت کنید و نگرانی خودتان را با او در میان بگذارید در کنار احترامی که برای سبک زندگی انتخابی او دارید و سعی کنید که بجای او تصمیم گیری نکنید و تنها احساسات و دیدگاهای خودتان را بیان کنید و دیدگاهای او را نیز بشنوید و اجازه بدهید که با فکر کردن خود او در این مورد تصمیم گیری کند.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,079 کاربر

سوالات مشابه
8 پاسخ 2,020 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
0 پاسخ 61 بازدید
...