مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ممنون میشم کمکم کنید

184 بازدید
سوال شده سپتامبر 16, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط امیرحسین
سلام من به پسر 17سالم یه خواهر 5ساله هم دارم.مامانم من به خاطر توصیه هایی که توی فضای مجازی میدید اومد به خواهر من یه سری آموزش هایی داد مثلا گفت این عضو هایی بدنت اندام خصوصی هست و تو نباید اجازه بدی کسی به این ها دست بزنه واگه دست زد باید جیغ و داد کنی.گذشت بعد چند هفته اومد به مامانم گفت داداش به اندام خصوصیم دست زد.هیچی دیگه از اون موقع پدر و مادرم باهام سنگین رفتار می کنن،تیکه میندازن.وقتی میبینن دارم نماز می خونم یا قرآن می خونم پوزخند میزنن.حالا من هر چی گفتم کاری نکردم قبول نمی کردن.می گم اگه من همچین کاری کردم چرا خواهرم احساس ناراحتی نداره.چون وقتی این موضوع رو می گفت داشت می خندید و بازی می کرد و اصلا احساس بدی نداشت ولی اصلا قبول نمی کنن تنها استدلالشون اینه که بچه دروغ نمی گه.قبل از این قضیه خانوادم و تمام فامیل ها به من اعتماد کامل داشتن.الان مامانم حتی می ترسم خواهرم رو به من بده بره به کارهاش برسه و هر جا می ره اونم با خودش میبره.قبلا خواهرم با من تو اتاق می خوابید الان بردن پیش خودشون.الکی الکی ابروم رفته.لطفا کمکم کنید.
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 16, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که این برخوردهای والدین برای شما احساسات ناخوشایندی را ایجاد کرده است بهتر است در این مورد در احترام و در زمان مناسبی بدون حضور خواهرتان با پدر و مادر صحبت کنید و بخواهید که با یک روانشناس صحبت کنند تا بتوانیم انها را راهنمایی کنیم چون اینگونه نیست که هرچیزی که کودکان بیان می کنند درست باشد اتفاقا به دلیل خیالپردازی که در این سن وجود دارد ممکن این گاه کودک خیالات خود را بیان کند و یا به دنبال این باشد که بخواهد واکنش والدین را ببیند و یا به دنبال توجه و... باشد .

بهتر است شما از سرزنش کردن خودتان خوداری کنید و مسیر رشدی خودتان را ادامه بدهید اینکه پدر و مادر دچار اشتباه شده اند موضوعی هست که انها خودشان باید به آن آگاه شوند و شما تنها نیاز است که توضیحات خودتان را بیان کنید و به آنها فرصت بدهید .

بهتر است از سرزنش کردن خودتان خوداری کنید و اجازه بدهی در طول زمان این اعتماد بازسازی شود و والدین شما فرصت اگاهی بیشتر و بررسی این موراد را مخصوصا با کمک روانشناس داشته باشند.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,056 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 191 بازدید
1 پاسخ 55 بازدید
سوال شده ژوئن 28, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط pedram1216 حرفه ای (260 امتیاز)
3 پاسخ 451 بازدید
2 پاسخ 163 بازدید
4 پاسخ 141 بازدید
1 پاسخ 200 بازدید
...