مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تعصبی بودن خانواده مخصوصا پدر در امر ازدواج

185 بازدید
سوال شده اکتبر 1, 2020 در قبل از ازدواج توسط بی نام
سلام من یه خانواده * خیلی تعصبی دارم پدرم مخالف آشنا بودن دختر و پسر قبل ازدواجه و من حق هیچ آشناییتی با هیچ پسری رو ندارم و باید تحت نظارت اون اگه با پسری آشنا میشم اون ببینه کیه تحقیق کنه خلاصه از اینجور بحثا اما من دوست ندارم سنتی ازدواج کنم دوست دارم همسر آیندمو باهاش آشنا بشم قبل ازدواج از روحیات هم با خبر بشیم شاید اصلا اخلاقی بهم نخوریم دیگه واقعا نمیدونم چیکار کنم
2 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 1, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات شما قابل احترام هست اما عزیزم دقت داشته باش که با میزانی انعطاف پذیری شما می توانید در این مسیر تصمیم گیری بهتری داشته باشید چون این روابط اگر با نظارت خانواده ها باشد در اول آسیب کمتری برای شما دارد و دوم اینکه فرد متعهد به قولی هست که به شما داده است .

در این مسیر بهتر است از خانواده بخواهید که مدت زمان مشخصی را تحت نظر خانواده ها به آشنایی سپری کنید تا بتوانید در این مسیر بر مبنای آشنایی تصمیم گیری کنید در کنار داشتن مشورت و حمایت خانواده و همچنین تحقیق و مشاوره پیش از ازدواج در این حالت می توانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید .

سعی کنید که مسیر شناخت را طی کنید اما این شناخت بهتر است رسمیت بیشتری نسبت به روابط دوستی داشته باشد .
پاسخ داده شده ژوئن 11, 2023 توسط بی نام
سلام، متاسفانه این یک مشکل شایع در برخی خانواده‌هاست. اما شما هم حق دارید که در زندگی خودتان تصمیم بگیرید. بهتر است با پدر و مادرتان صحبت کنید و به آن‌ها توضیح دهید که چرا می‌خواهید قبل از ازدواج با همسر آینده‌تان آشنا شوید. شاید با صحبت کردن با آن‌ها، می‌توانید به توافقی برسید. همچنین، می‌توانید به دنبال راه‌های دیگری برای آشنایی با پسران باشید، مثلاً از طریق دوستان یا رفتار در جمع‌های مختلف. همچنین، می‌توانید به دنبال راه‌هایی برای استقلال مالی و مسکن از خانواده‌تان باشید تا بتوانید در این زمینه تصمیمات خودتان را بگیرید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,229 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 125 بازدید
سوال شده ژوئن 6, 2018 در قبل از ازدواج توسط امین
1 پاسخ 86 بازدید
سوال شده فوریه 29, 2020 در قبل از ازدواج توسط بی نام
2 پاسخ 90 بازدید
سوال شده سپتامبر 14, 2019 در قبل از ازدواج توسط احمد دهقان
1 پاسخ 348 بازدید
1 پاسخ 105 بازدید
سوال شده ژوئن 11, 2023 در قبل از ازدواج توسط MmdSH ممتاز (120 امتیاز)
2 پاسخ 203 بازدید
1 پاسخ 141 بازدید
2 پاسخ 204 بازدید
سوال شده سپتامبر 10, 2019 در قبل از ازدواج توسط بی نام
...