مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

به راهنمایی نیاز دارم

341 بازدید
سوال شده اکتبر 5, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط Nasim
سلام من دختر ۲۷ساله هستم با پدر مادرم زندگی‌میکنم خواهرم از همسرش جدا شده با پسرش ک ۱۶سالشه طبقه بالای ما زندگی میکنن از بچگی پیش ما بوده و خیلی دوسش داریم و چیزی براش کم نذاشتیم منم همیشه سعی میکنم لباس مناسب بپوشم اما یه روز با مادرم رفتیم قدم بزنیم بعد از یه ربع برگشتیم متوجه شدم رفته توی اتاق من و لباسای زیر من بهم ریخته شده بودن من خیلی بهم ریختم و حالم خوب نیست فقط با عصبانیت بهش فهموندم ک متوجه شدم ک رفته تو اتاقم.نمیدونم چیکار کنم حالم خوب بشه.
3 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام

چنانچه حرکت مشابه رو مجددا از ایشون دیدید واکنش نشون ندید. ببینید اگر واکنش نشون بدید یا شدید برخورد کنید قبح و زشتی کار در نظر پسر خواهرتون میشکنه. یعنی دیگه ترسی از فهمیدن بقیه نداره. خودتون که واقفید امروزه افراد خیلی کارهارو میکنن و دیگه از زشتی کارشون خجالت نمیکشند و تازه طلبکار هم هستند.

برای جلوگیری از جری تر شدن یا تکرار مجدد خودتون رو بزنید به نشنیدن- ندیدن.

بینینید نه این که این نادیده گرفتن کار خوبی هست اما  در شرایط شما بهترین کاره.

بالاخره کار این پسر بچه چه از روی کنجکاوی بوده ای ابتذال یا فضولی یا هرچیز دیگری روی شما تاثیر منفی گذاشته. بگذارید پای کنجکاوی و اینکه کلا همه جای خونه ور میگرده  و جست و جو میکنه.

سعی کنید بیشتر برای خودتون وقت بگذارید، دورتون شلوغ باشه و سرگرم باشید تا بهش فکر نکنید.

البته پیشنهاد من برای شخص شما فارغ از این مسئله این هست که یک شریک خوب برای زندگی پیدا کنید. بالاخره شما جوانی و حق زندگی داری. یک کم فضای مهیج تر و شاد تری رو پیرامون خودت درست کن.

البته امیدوارم دوستان دیگر هم نظراتشون رواینجا برای شما به اشتراک بگذارند و راهنمایی کنند.

موفق باشید.
پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام. اتفاقا یکی دیگه از دوستان در همین سایت دقیقا همین مشکلو داشتند منتهی به جایی رسیده بود که به سوء استفاده جنسی در خواب منجر شده بود.

اولا باید بدونید که نوجوان در این سن داره هویت جنسیش شکل میگیره و این وظیفه بزرگترهاست که حدود رو رعایت کنند حتی محارم. شما علیرغم اینکه محرم ایشون هستید ولی باید یه سری موارد رو رعایت کنید بعنوان مثال حق ندارید پیش هم بخوابید یا لباس عوض کنید یا لباسهای تنگ بپوشید یا شوخی های جنسی داشته باشید یا حتی شاید لازم باشه از خلوت با ایشون خودداری کنید. دقت کنید این طبیعت نوجوان در این سن هستش نمیشه بهش خورده بگیرید و سرزنشش کنید. ایشون تحت فرمان غرایزش هست و این اصلا به این معنی نیست که آدم بدیه. بقول معروف میگن نیش عقرب نه از سر کین است اقتضای طبیعتش این است. نه تنها شما بلکه حتی مادرش هم باید مواردی رو که گفتم رعایت کنه. بحث جنبه و ایناهم نیست و اصلا این موضوع ربطی به جنبه نداره.

ضمن اینکه خانوادش باید کنترل نامحسوسی روی فعالیت های ایشون داشته باشن مخصوصا اینکه یه وقت گرفتار فیلم های پورن نشه. این سن بسیار سن حساسی هست.
پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که روبرو شدن با این شرایط برای شما احساسات ناخوشایندی را ایجاد کرده است اما بهتر است در این مسیر سعی کنید که به شرایط سنی فرزند خواهرتان نیز اشاره داشته باشید و در احترام ناراحتی خود را از این رفتار او بیان کنید و در این مسیر بدون بیان این موضوعات از خواهرتان بخواهید که در مورد شرایط سنیش و آگاهی او از این سن و تغییرات و نیازها و احساساتی که ممکن است تجربه کند با او صحبتت کنند تا او مسیر رشدی خود را با آگاهی بیشتری طی کند.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,768 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 439 بازدید
2 پاسخ 430 بازدید
2 پاسخ 175 بازدید
1 پاسخ 92 بازدید
2 پاسخ 291 بازدید
1 پاسخ 374 بازدید
سوال شده دسامبر 26, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط مبینامحبی
1 پاسخ 209 بازدید
سوال شده ژوئیه 16, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط مریم
1 پاسخ 268 بازدید
...