مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشاوره ازواج

61 بازدید
سوال شده اکتبر 5, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط ندا
سلام من و پسری عاشق هم شدیم و هر دو۲۶ساله ، پدر پسر چون در گذشته از همسرش جدا شده و از اون بی وفایی دیده دچار وسواس فکری شده و الان برای پسرش همش بدبینوهست و مدام داره منصرفش میکنه از طرفی این پدر جوری بوده ک همیشه حرف حرف خودش بوده و پسر بسیار تابع پدرشه حتی اگر قبول هم نداشته باشه حرفشو باز میگه نمیتونم بی احترامی کنم بهش اما الان سر ازدواجش خیلی پافشاری کرده ک راصیش کنه از طرفی رسم ما بر مهریه یک دنگ خانه و ۵۰مثقال طلا و ۱۲۴سکه بوده ک مجدد پدر پسر مخالفت کرد و الان به شدت باز مخالف ازدواج ماست با این حال من با پدرم صحبت کردم و به نطر اونا که ۱۴سکه فقط بود راضیشون کردم اما هنوز پدرش مخالفه و بدبین و بیشتر به این بابته که اینبار پسرش به انتخاب خودش تصمیم گرفته و پدرش هیچ دخالتی نداشته الان من سر دوراهی موندم ایا زندگی با این پسر با همچین پدری درسته البته ناگفته نماند پسر مدام میگه الان پددم اینجوره و بهدا خوب میشه وقتی ببینه ما مشکلی نداریم با هم  منم زیاد نمیزارم تو زندگیمون دخالتی کنه لطفا کمکم کنید خانواده خودمم وقتی دیدن پدرش این اخلاقو داره زیاد تمایلی ندارند به ازدواج ما ولی همچنان عشق بینمون هست
2 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام
ببینید هر پدر و مادری خوشبختی فرزندشان رو می‌خوام و تا حدودی باید به این حسشون احترام گذاشت.
اما توجه کنید که دخالت بیش از حد والدین و وابستگی بیش از حد فرزند خوب شدنی نیست و با مرور زمان نابود نمیشه. یعنی با وعده ازدواج و خوب شدن بعد از عروسی فریب نخورید.

البته باتوجه به چیزی که میگید تنها عامل بدبینی پدر نیست. بدتر از اون سرسپردگی پسر هست. یعنی حتی اگر پدرشوهر شما مجددا ازدواج کنه، خوش بین بشه یا مثلاً فوت کنه، مشکل سرسپردگی شوهر شما حل نمیشه. بلکه ایشون کلا آموخته که مطیع باشه.
انشاالله خوشبخت بشید.
موفق باشید
پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما ندا جان

ببین عزیزم احساسات شما قابل احترام هست اما در این مسیر برای شروع زندگی مشترک میزان استقلال فرد مقابل شما از اهمیت زیادی برخودار می باشد در این مسیر این آقا در کنار احترام به پدر نیاز است که به استقلال لازم رسیده باشند که بتوانند در این مسیر تصمیم گیری کنند و اگر به راحتی دیدگاهای ایشان تحت تاثیر دیدگاهای پدر قرار می گیرد و یا اگر از نظر مالی و اجتماعی به ایشان وابستگی دارند بهتر است با دقت بیشتری در این مسیر پیش بروید چون هردوی شما نیاز است در کنار احترام به خانواده ها بتوانید استقلال زندگی مشترک را حفظ کنید و اگر وابستگی زیاد باشد این استقلال تحت تاثیر قرار می گیرد .

بهتر است از این آقا بخواهید که زمانی که پدرشان در این مسیر رضایت دادند و توانستند با پدرشان به توافق برسند در این مسیر اقدام کنند و شما در آن زمان براساس شرایط و شناخت نسبت به این فرد همچنین تحقیق و مشاوره پیش از ازدواج در این مسیر تصمیم گیری داشته باشید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,887 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 247 بازدید
سوال شده دسامبر 2, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط نازنین
1 پاسخ 82 بازدید
سوال شده دسامبر 1, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
0 پاسخ 51 بازدید
سوال شده اکتبر 8, 2021 در قبل از ازدواج توسط سما
1 پاسخ 102 بازدید
سوال شده اوت 31, 2020 در قبل از ازدواج توسط Reyhaneh
1 پاسخ 92 بازدید
سوال شده می 7, 2020 در قبل از ازدواج توسط بی نام
1 پاسخ 64 بازدید
سوال شده ژان 21, 2020 در قبل از ازدواج توسط Amin
1 پاسخ 116 بازدید
سوال شده می 25, 2019 در قبل از ازدواج توسط ویدا
1 پاسخ 196 بازدید
سوال شده مارس 11, 2018 در قبل از ازدواج توسط لادن
3 پاسخ 348 بازدید
2 پاسخ 158 بازدید
...