مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ترس از اینده

192 بازدید
سوال شده اکتبر 18, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام

من یه دخترم و توی ایران زندگی میکنم.واقعا خیلی از ایندم میترسم .من امسال کنکور دارم اما فکر میکنم قراره همه چی بد تر بشه از همه چی من میترسم به خصوص از طرز نگاه مردای کشورم .هروقت فکر میکنم قراره با یکیشون یه روزی زندگی کنم و اینجوری منو نگاه کنند واقعا میترسم و نمیخوام این اتفاق بیوفته .همش استرس دارم حتی به خود ارضایی هم کشیده .خیلی میترسم از اینکه قراره چی بشه .حس میکنم تو جامعه ما دخترو به چشم یه سگ میبینند .فقط ارزومه که یه روز بتونم عین خود پسرا همونجوری با بلیز و شلوار برم بیرون و کسی نگاهم نکنه.خیلی دلم میخواست پسرامون با احترام مارو نگاه میکردند.از یه طرفم همش خودارضایی میکنم میشه گفت هرماه .خیلی میترسم از اینکه عواقب بدی داشته باشه اما نمیدونم باید چیکارش کنم .هیلی از خودم خجالت میکشم و همش خستم .نمیدونم قراره بعدا چی پیش بیاد .کسیم ندارم که بهش این حرفارو بزنم .
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 18, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام. من یه پسرم و توی ایران زندگی میکنم. من هیچ وقت نگاه بدی به هیچ دختری نکردم. حتی در زمان مجردیم با اینکه دوستان زیادی داشتم که مثل خواهرم بودن. من اعتقاد دارم اگر جامعه ای میخواد پیشرفت کنه باید مردمش نیت سوء نسبت به هم نداشته باشن. تا اینجاش مثل شما هستم اما با این تفاوت که اصلا بدبین نیستم برعکس شما. مطمئنم پسرهای زیادی مثل من هستن شاید اکثر قریب به اتفاق پسرها. اصلا مردهای ایرانی نگاه بدی ندارن. شما یه تعداد محدودی رو فقط میبینین که خب معلومه که همینها همیشه توی خیابونا ولو هستن. ولی پسرهایی که خوبن که توجه شما رو جلب نمیکنن. ضمن اینکه این شمایید که از نگاه یک مرد برداشت بد میکنید و بدبین هستین. پیشنهاد میکنم یه کاری بکنید تا بفهمید منظورمو: یکی از همین مردهایی که بد نگاهتون کرد برید جلو و بهش سلام کنید و احوالشو بپرسید. شرط میبندم که نظرتون عوض میشه.

البته قبول دارم که ما مردم ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته مخصوصا اروپا یه مقدار نسبت به هم کم لطفی میکنیم. من در اکثر کشورهای اروپایی دیدم و شنیدم که مردم حتی غریبه وقتی به هم میرسن سلام میکنن. از هم فراری نیستن. خجالت نمیکشن و به هم لبخند میزنن. حتی اگه بدونن که یه بیگانه هستی و از کشوری مثل ایران اومدی. همین سلام کردن ها و روی خوش نشون دادن ها باعث میشه بدبینی و سوء نیت ها کمتر بشه. دقیقا توصیه دین ما در گرم گرفتن و سلام کردن به یکدیگر رو اونها بهتر اجرا میکنن.

پس بجای اینکه از نگاه بد مردها بترسید و گوشه گیر بشید یا فرار کنید، سعی کنید اونها رو به چالش بکشید. چالش انسانیت و لبخند. اینجوری قدم بزرگی در اصلاح جامعه تون برداشتید.

قبلا هم این نکته رو گفتم مجددا تاکید میکنم که سعی کنید خودتون رو قربانی جلوه ندید. سعی کنید خلاق باشید. اگر اطلاعاتی در مورد این دو کلمه ای که گفتم ندارید توی اینترنت در مورد مثلت کارپمن و تد سرچ کنید. سهم شما بعنوان یه خانم در این جامعه میتونه بسیار بیشتر از یک آقا باشه در زمینه فرهنگ سازی. پس شروع کنید. اول خودتون رو تغییر بدید، دیگران خودبخود با فرهنگ شما وفق داده خواهند شد.

موفق باشید خواهرم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,020 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 305 بازدید
سوال شده ژان 21, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 204 بازدید
1 پاسخ 79 بازدید
سوال شده اکتبر 21, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط A
0 پاسخ 162 بازدید
1 پاسخ 187 بازدید
2 پاسخ 50 بازدید
2 پاسخ 338 بازدید
سوال شده دسامبر 16, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط علیرضا
...