مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ازدواج,استخاره

57 بازدید
سوال شده اکتبر 18, 2020 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
من ۲۷سالمه دیگه ازدواجم داره دیر میشه،خواستگارم هست ولی خوشم نمیاد ازشون،معیارمم مادیات نیست.هروقت دعا میکنم که خدایا زودتر یه راهی نشون بده این آیه میاد که انسان عجوله و با دعاهاش شر خودشو طلب میکنه بجای خیر.نه یک بار،چندبار همین جوابو گرفتم.مگه نمیگن ازدواج ستون دینه و باید تو سن پایین ازدواج کرد من ۲۷سالمه دیگه چه شری
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 19, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)

سلام

البته لازم است پیش از استخاره جهات زیر در نظر گرفته شود:
1ـ استمداد از عقل و فکر: خداوند بر بندگان منّت گذارده و آنها را با نیروى عقل مجهّز ساخته است. عقل مى تواند در بسیارى از موارد سرانجام کار را از نظر سود و زیان روشن سازد و تشخیص دهد کدام یک از انجام و ترک، مصلحت است; در این موارد هرگز استخاره به تسبیح و قرآن مورد ندارد.

۲ـ مشورت با افراد مطّلع: اسلام بقدرى به مسأله مشورت اهمّیّت داده که آن را از علائم ایمان دانسته است. قرآن مجید مى فرماید: «وَ اَمْرُهُمْ شُورى بَیْنَهُمْ[شوری/۳۸] و کارهایشان به صورت مشورت در میان آنهاست» و نیز خداوند به پیامبر خود دستور مى دهد که در کارهاى مهم با یاران خود مشورت کند: «وَ شاوِرْهُمْ فِى الاَمْرِ[ال عمران/۱۵۹] (ای پیامبر) در امور با آنان مشورت نما!» در این صورت هرگاه نظر قاطعى از افراد با تجربه در کارى ابراز گردید، دیگر موردى براى استخاره باقى نمى ماند.

امّا در صورتى که ابهام کار از طریق عقل خود انسان و از راه مشورت گشوده نشد و مطلب ابهام و پیچیدگى پیدا کرد، در این موقع انسان در حالت تحیّر و تردید فرو مى رود و یک حال بلاتکلیفى، توأم با ناراحتى براى او پدید مى آید.

ضمنا سایت های زیادی در این مورد پاسخ دادن. می تونید رجوع کنید.

به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,903 کاربر

سوال مشابهی یافت نشد
...