مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

احساس منفی که دارم چکار کنم خسته شدم توروخدا کمک کنید

340 بازدید
سوال شده اکتبر 20, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط زهرا
سلام,,خسته ام خیلی خسته ام هیچ حسی ندارم نمیدونم چرا و برای چی هیچ مشکلی هم تو زندگیم وجود نداره و همه چیز آرام و خوبه
همش احساس میکنم زشتم و اعتماد به نفس ندارم
ولی اینو هم میدونم که واقعا زشت نیستم یه دختر معمولی هستم که تازه مورد تعریف خیلی ها هم هستم

همش تویه ذهنم این بهم یادآوردی میشه که آخرش میخای بمیری خیلی بخاد بشه تا70سالگی عمر میکنی چه فایده داره خوب باشی یا بد خوشحال باشی یا ناراحت ماشین داشته باشی یا نداشته باشی زندگی کردن برام خیلی پوچ الکی شده برام خیلی بی معنی شده که فوقش70سال زندگی حساسیت و شادی و ناراحتی و اینا همش آخرش هیچ مردن و میمیره آدم یا و.....

باهیچکس دیگه نمیتونم ارتباط برقرار کنم و هم صحبت بشم همش تو دلم میگم چه فایده داره آخرش میخام بمیرم و اینا هیچ میشن یا اعتماد به نفس ندارم یا همش حس میکنم طرف الان تو دلش بهم میگه اه
شاد نیستم بی دغدغه نیستم
درصورتی که دغدغه خاصی هم وجود نداره
نمیدونم واقعا چرا
18سالم هست و تنها اتفاق خاصی که جدیدا افتاده اینه که خاستگاری برام اومده هم که به شدت بهم علاقه داره و مادرش و خودش احترام من و خانوادمم دارن
ولی این حس ناامیدی و این احساس منفی مدتی کمی هم نیست که باهامه و اذیتم میکنه

مشاور گرامی
شمارا به خدا کمکم کنید روانم پریشون شده روانم پریشونه ولی بخاطره چی و چرا نمیدونم واقعا هیچ دلیلی براش پیدا نمیکنم
4 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 20, 2020 توسط ♛سایه ماه♛ حرفه ای (8,840 امتیاز)
ویرایش شده اکتبر 20, 2020 توسط ♛سایه ماه♛
سلام

شما الان حساب کنید حداقل تا هفتاد سالگی چقدر زمان دارید بعد میخواید همشو اینطوری باشید؟!اینطوری که زندگی براتون تاریک میشه

نه اتفاقا بعد از مردن تازه زندگی ما،اون زندگی که لایغش هستیمو به دست میاریم

شاید هدفتونو گم کردید

شما دنبال این باشید که به مردم کمک کنیدشاد باشید امربه معروف انجام بدید وکارهای خوب اینطوری

این دنیا ارزش نداره اون دنیا که داره!البته به شرطی که کارهای بد انجام ندیم واز قوانین دین اسلام سرپیچی نکنیم

خداوند که نمیخواد با قو.انینش مارا اذیت کنه فقط میخواد راه درستو به ما نشون میده

پس از الان اونطوری زندگی کن که توی دنیا وآخرت سعادتمند بشی

التماس دعا
پاسخ داده شده اکتبر 20, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

این احساساتی که شما تجربه می کنید نشان از افسردگی دارد که اگر به مدت دو هفته ادامه داشته باشد می توان برای ان تشخیص افسردگی داد . عمومادر افسردگی افراد علت شرایط روحیشان را به صورت هشیار نمی دانند و بیان می کنند که نمی داند که چیزی به صورت دقیق باعث ایجاد این شرایط شده است .

اما در این مسیر موضوع مهم این است که شما بدانید که همه انسان ها حداقل یکبار با این مشکل افسردگی روبرو می باشند که اگر در مسیر درستی به آن پاسخ بدهند می توانند به راحتی از آن عبور کنند و شرایط روحی بهتری را تجربه کنند .

افسردگی با علایمی چون :

1- احساسات درماندگی و ناامیدی دیدگاهی در مورد اینکه هیچ چیز هرگز بهتر نخواهد شد و هیچ چیز نمی‌تواند وضعیت شما را بهبود بخشد مانند افکاری که شما بیان می کنید خب در اخر خواهیم مرد پس چرا باید زندگی کنیم.

2- عدم علاقه به انجام فعالیت‌های روزانه که به صورت قطع کامل و یا افت در این افراد مشاهده می شود. دیگر سرگرمی‌ها، تفریحات، فعالیت‌های اجتماعی یا روابط جنسی مانند گذشته برای‌شما اهمیتی ندارد. دیگر نمی‌توانید احساس لذت و خوشی کنید.

3- تغییرات اشتها و وزن:ممکن است به طور قابل توجهی کاهش یا افزایش وزن داشته باشید

4- تغییرات خواب مخصوصا در ساعات اولیه بامداد بیخوابی داشته و یا دیر از خواب بلند شوید که در بیشتر افراد مشاهده می شود گاهی بی تمایلی در بلند شدن از رختخواب نیز از شکایت های افراد افسرده می باشد .

5- خشم و تحریک‌پذیری که گاهی حتی هیچ ارتباطی با اتفاقات رخ داده شده ندارد . احساس آشفتگی، بی‌قراری، یا حتی عصبانیت؛ سطح تحمل شما پائین است، و هر چیز و هر کسی شما را عصبانی می‌کنند.

6- فقدان انرژی واحساس خستگی، تنبلی، و به لحاظ فیزیکی خالی بودن؛ تمام بدن شما احساس سنگینی می‌کند، و حتی ممکن است وظایف کوچک هم طاقت‌فرسا بوده و انجام آنها زمان زیادی صرف کند.

7- احساس از خودبیزاری احساسات قوی از ضعیف بودن و گناه؛ خودتان را به خاطر اشتباه‌ها و خطاها به شدت سرزنش می‌کنید.مبتلایان به بیماری افسردگی همواره در فکر کمبود‌ها و ناکامی‌هایشان در زندگی هستند و احساس گناه و درماندگی شدید می‌کنند. این افراد با سرزنش خود و کاهش اعتماد به نفس مواجهه هستند و عموما ویژگی های مثبت خود را نادیده می گیرند .

8- رفتاری عاری از حس مسئولیت ممکن است رفتارهای گریزگرا مانند سوءمصرف مواد، اختلال قماربازی، رانندگی بی‌محابا یا ورزش‌های خطرناک داشته باشید و به صورت کلی رفتارهای پر ریسک نیز در این افراد مشاهده می شود.

9- مشکلات عدم تمرکز تمرکز کردن، تصمیم‌گیری یا به یاد آوردن چیزها برای ‌شما دشوار خواهد بود  که با افت تحصیلی و یا حتی شغلی نیز قابل مشاهده هست .

10- دردها و رنج‌های ناشناخته افزایش شکایت‌های جسمی مانند سردرد، کمر درد، درد عضلات و معده از دیگر علائم و نشانه های افسردگی هستند.

در این مسیر بهتر است برای بهبود شرایط روحی خود یک دوره شناخت درمانی را تجربه کنید تا بتوانیم به شما کمک کنیم تا رد شرایط روحی بهتری قرار بگیرید اینکه شما بیان می کنید روابط اجتماعیتان نیز محدود شده است یکی دیگر از علایم افسردگی می باشد که با کناره گیری از اجتماع قابل مشاهده هست که با طی کردن روند درمان این علایم نیز بهبود می یابد .
دارای دیدگاه اکتبر 21, 2020 توسط زهرا
برای درمان باید چکار کنم؟ خاهش میکنم راهنماییم کنید
پاسخ داده شده دسامبر 9, 2020 توسط Mobina
سلام منم دقیقا حس تورو داشتم مدت ها حالم با هیچ چیز و هیچ کس خوب نبود و تازه به این فکر نمیکردم که تهش مرگه آرزوی مرگ میکردم! ولی یه کلیپ دیدم درباره * اینکه انسان ها ذاتشون ارزشمنده و زندگی یه موهبته که خدا بهمون داده و یه لحظه حرفای اون شخصی که صبحت میکرد و شنیدم با خودم گفتم که چقدر من قدر نشناسی میکنم که خدا بهم فرصت زندگی داده و من به مرگ فکر میکنم! درکت میکنم چون تمام حس و احوالات  تورو منم داشتم یه کتاب بهت معرفی میکنم که رو من خیلی تاثیر گذاشت کتاب قدرت از راندا برن که پر از حس خوبه و شاید به تو هم کمک کنه اینم که میگی دلیل خاصی نداره منم هیچ دلیلی نداشتم چون ناراحتی و شادی حس درونی هست و اصلا به شرایط بیرونی بستگی نداره تو از درون حالت بده و باید از درون هم خوب شه راهشو فقط خودت میتونی پیدا کنی! امیدوارم که هر چ زودتر  پیدا کنی!
پاسخ داده شده دسامبر 9, 2020 توسط روناک
اگه بعداز مردنت اسم خوبی ازت بمونه...روحت هیچوقت نمیمیره!
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,057 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,443 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 135 بازدید
1 پاسخ 409 بازدید
1 پاسخ 141 بازدید
8 پاسخ 2,006 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 183 بازدید
1 پاسخ 352 بازدید
2 پاسخ 114 بازدید
سوال شده سپتامبر 27, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...