مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عاشق شدن در دوارن بلوغ

233 بازدید
سوال شده اکتبر 20, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط پگاه
سلام.من یه دختر ۱۷ساله هستم.
عاشق پسر همسایه مان شده ام.
عاشق چهره اش و صدایش شده ام.
و چند بار دیدمش وقتی که در حال گذر از کوچه شان بوده ام.
و وقتی منرا دید واقعا حس کردم عاشقش هستم،اما او قطعا عاشقم نیست!
لطفا منرو راهنمایی کنید،چطور عاقلانه تر رفتار کنم با این احساسات؟و فراموشش کنم؟
3 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 20, 2020 توسط ahrj1382 حرفه ای (7,620 امتیاز)
بدترین قسمت عشق اینه که فراموش شدنی نیست.
باید تحمل کنی.و مطمعن باش اگه باهاش وارد رابطه بشی هم ناپایدار هست و سرانجام خوبی نداره
دارای دیدگاه اکتبر 20, 2020 توسط پگاه
ممنون،نه بابا وارد رابطه نمیشماااا.اصلا اینکارو نمیکنم.فقط همین که بهش حس دارم درواقع روش کراش زدمو میخوام از ذهنم پاک کنم.دمت گرم که گفتی،خیالت راحت باهاش رابطه شروع نمیکنم.مگه دیوانم!فقط خواستم ریمو بشه از فکرم.همین و بس
پاسخ داده شده اکتبر 20, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

ببین عزیمز این احساسات در سن شما کاملا طبیعی هست اما دقت کنید که خود شما هم بیان می کنید عاشق ظاهر و صدای یک فرد شده اید و با خیالپردازی در مورد این فرد شروع به بزرگ کردن یک احساس دوست داشتن کرده اید در صورتی که اصلا از ویژگی های اخلاقی و روحی این فرد اطلاعی ندارید این تقریبا به این معنا می باشد که شما عاشق فردی شده اید که در ذهن خود ساخته اید چون فرد مقابل را نمی شناسید جز اینکه می دانید ظاهر او چگونه هست.

بهتر است در این مسیر در کنار احترامی که برای احساسات خود قائل هستید به شرایط سنیتان نیز توجه کنید در شرایط سنی شما گرایش به جنس مخالف بیشتر می شود در کنار اینکه هنوز تشکیل هویت کامل برای فرد رخ نداده است و همچنین خیالپردازی بیش از اندازه در این سنین باعث می شود که احساسات را با شدت بیشتری تجربه کنند .

اینکه این آقا چه احساسی به شما دارند را ما نمی دانیم اما موضوع مهم این است که شما بدانید درگیری زیاد با این احساسات می تواند باعث کاهش تمرکز شما از موضوعات مهمی چون درس و اهداف دیگرتان در این سن شود پس بهتر است در کنار احترام به احساساتی که دارید از خیالپردزای و بزرگنمایی خوداری کنید و سعی کنید که تصمیم گیری در این موراد را به آینده واگذار کنید .
پاسخ داده شده اکتبر 20, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
معمولا ما انسان ها عاشق همدیگه نمیشیم بلکه عاشق تصوری از همدیگه میشیم. به همین دلیله که چه به عشقمون برسیم و چه نرسیم بازنده ایم. چرا که اگر برسیم پشیمون میشیم چون احتمالا در می یابیم که مثل تصور ما نبوده و در نتیجه عشقمون از بین میره و اگر نرسیم تا همیشه در غم عشق می سوزیم. بقول شاو: "عشق خطای فاحش فرد در تمایز یک آدم معمولی از سایر آدمهای معمولی است." البته من ترجیح میدم بجای "خظای فاحش" عبارت "خطای آگاهانه دلنشین" رو استفاده میکنم.

دقیقا مانند شما که با در نظر گرفتن تنها دو فاکتور چهره و صدا، تمامی خوبیها رو در یک نفر جمع کردید و عاشق تصور خودتون شدید. بنابراین یکی از دو راه بالا رو انتخاب کنید. یا سعی کنید بهش برسید و وقتی رسیدید به احتمال بیش از 90 درصد با بدیهای ایشون هم روبرو بشید و از کرده خود پشیمان. یا توی دلتون نگهدارید و تا ابد در غم عشق بسوزید.

عوض کردن محل زندگی، خودداری از دیدن ایشون، سرگرم شدن به کارهای مهم و مورد علاقه، فکر نکردن به ایشون و همه اینجور کارها باعث نخواهد شد که عشق رو فراموش کنید (اگر واقعا عاشق شده باشید) ولی حداقل از غم شما کم میکنه. پس سعی کنید دور باشید تا غم عشق کمتر شما رو اذیت کنه. شاید هنوز درگیر عشقی جانسوز نشده باشید و تنها هوسی زودگذر باشه.
دارای دیدگاه اکتبر 20, 2020 توسط پگاه
ممنون،شما درست میفرمایید.نه من باهاشون وارد رابطه نمیشم.این اصلا درست نیست.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,299 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 454 بازدید
2 پاسخ 767 بازدید
2 پاسخ 2,014 بازدید
سوال شده مارس 4, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مهدیار
3 پاسخ 12,602 بازدید
سوال شده مارس 4, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مهدیار
4 پاسخ 1,019 بازدید
2 پاسخ 371 بازدید
...