مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

بی علاقه بودن به ادامه تحصیل

750 بازدید
سوال شده دسامبر 12, 2017 در مشاوره تحصیلی توسط ترابی
سلام بنده دانشجوی دوره ارشد هستم در یکی از رشته های مهندسی ولی مشکلی که دارم اینه که علاقه ای به خوندن ارشد ندارم و از طرفی هم میدونم با گرفتن ارشد رشتم شرایط کار برام فرقی نمیکنه.ولی تحت فشار شدید اطرافیانم هستم و نمیتونم انصراف بدم.احساس پوچی دارم و نمیتونم با این حس کنار بیام کمکم کنید.
2 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 12, 2017 توسط مشاور
برای ادامه تحصیل در هر رشته ای چند عامل را باید در نظر بگیریم و در درجه اول علاقه فرد و بعد امکان ادامه تحصیل و اشتغال خیلی مهم است.همه ما اجازه انتخاب داریم و هر انتخابی قطعا پیامد هایی به همراه دارد.بعضی انتخاب های پیامد کوتاه دارند و بعضی ها ما را تا آخر عمر تحت تاثیر قرار می دهند.و انتخاب رشته تحصیلی تاثیری بلند مدت دارد.پس اگر بدون در نظر گرفتن جوانب دست به انتخاب بزنیم گاهی برگشت از تصمیم دشوار خواهد بود و در نهایت شما هستید که میتونید نظر قطعی به ادامه تحصیل بدین هر چند در حال تحصیل ارشد میتونید برای شروع کار در رشته خودتون دست به کار شوید.این دو مورد با هم مشکلی ندارن
پاسخ داده شده دسامبر 14, 2017 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده دسامبر 15, 2017 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز شما در یکی از شاخه های  مهندسی که شاید افراد زبادی ارزو ان را دارند در مقطع ارشد درس می خوانید و اصلا حتما انگیزه ای داشتید که کنکور شرکت کردید و خب موفق شدید و الا که  از همان ابتدا به ساکن وارد نمی شدید .
در ضمن  مساله دیگر این است که اکنون به دلخواه دیگران ادامه می دهید و مطنئن هستید که شرایط کاری با ارشد برای شما فرقی نخواهد کرد .
دوست گرامی بهتره توجه داشته باشید که اصلا خود اینکه به خاطر دیگران وارد فعالیتی شوید اشتباه است و منجر به دلزدگی می شود
و این مساله که شما  با اطمینان فکر می کنید با داشتن مدرک ارشد و نداشتن شرایط فرقی نمی کمد علاوه بر مشکل انگیزه با مساله دری تحت عنوان ناامیدی مواجه هستید
که احتمالات زیادی را در ذهن ایجاد می کند و حتما باید مراجعه حضوری داسته باشید تا مساله دقیقا مشخص شود که چیست ؟؟ در هر حال امیدوارم  با مراجعه اگر تشخیص داده شد ک6 باید درس را رها کنید این مساله اتفاق بیفتد  ر غیر این صورت به حل مشکل پایه ای که وجود دارد کمک شود .
موفق باشبد

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689534

موفق باشید
دارای دیدگاه مارس 26, 2018 توسط بی نام
سلام. اینکه گفتید انگیزه داشتید که کنکور شرکت کردید، انگیزه همون رهایی از فشار و حرفای اطرافیان بود و اینکه جوری برخورد میکردند که من این توانایی رو ندارم که قبول شم، میدونم به خاطر دیگران فعالیتی رو انجام دادن اشتباهه ولی من دیگه خسته شده بودم از اون همه فشاری که روی من بود و الان هم که دارم ارشد میخونم واقعا ناامیدانه دارم میخونم و حالم خوب نیست
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,054 سوال

27,809 پاسخ

29,372 دیدگاه

2,960 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 881 بازدید
0 پاسخ 120 بازدید
1 پاسخ 207 بازدید
1 پاسخ 217 بازدید
1 پاسخ 187 بازدید
سوال شده دسامبر 29, 2017 در مشاوره تحصیلی توسط fateme
2 پاسخ 418 بازدید
0 پاسخ 197 بازدید
1 پاسخ 378 بازدید
سوال شده ژوئیه 8, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط مائده
1 پاسخ 191 بازدید
سوال شده اکتبر 10, 2019 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
0 پاسخ 113 بازدید
سوال شده ژوئیه 21, 2019 در مشاوره تحصیلی توسط رضا احمدی
...