مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

با سلام و عرض ادب و احترام پسری هستم ۱۵ سال و ۸ ماه قدم ۱۷۷ هستش آیا تا سن ۱۹ سالگی قدم به ۱۹۰ میرسه

409 بازدید
سوال شده اکتبر 27, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بلک من
2 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 27, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مورد نمی توان عدد دقیقی را برای رشد قدی بیان کرد و در این مسیر نیاز است که شما به صورت حضوری به متخصص غدد مراجعه کنید تا صفحه رشدی شما بررسی شود و در این زمینه در مورد میزان رشد احتمالی به شما اطلاعات لازم داده شود .

امکان رشد اگر صفحه رشدی شما بسته نشود که بستگی به شرایط بدنی و ژنتیکی و هرمونی شما دارد احتمالا در پسران 15 تا 17 سالگی صفحات رشد استخوانی بسته می شود.  اما این موضوع همانطور که اشاره کردم می تواند در افراد مختلف باشد در کنار اینکه بیشتر رشد نیز در همان دوران اولیه صورت می گیرد در کنار اینکه مواردی چون تغذیه ، خواب ، شرایط هرمونی ، ژنتیک و ورزش نیز تاثیر زیادی بر روند رشدی دارد .

پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و متنوع شامل مواد غذایی  نشاسته دار مثل سیب زمینی، نان، برنج، پاستا، میوه ها، سبزیجات و مواد غذایی ای که پروتئین بالا دارند مثل گوشت، ماهی، مرغ، حبوبات ، شیر و لبنیات و کنترل دریافت چربی, شکر و نمک مصرفی اهمیت بالایی در رشد قدی کودک دارد.

دریافت کافی برخی از مواد مغذی و ویتامین ها نیز در افزایش قد موثر است.

سیستم ایمنی بدن نقش اساسی در رشد قد شما دارد. با داشتن سیستم ایمنی قوی، بیماری‌ها نمی‌توانند روند سلامتی و رشد را کند کنند. توانایی مقابله با بیماری‌ها به ویژه در نوجوانی و سن رشد بسیار مهم است. در حالی که برخی بیماری‌ها می‌توانند در دوران کودکی یا بلوغ مانع از رشد و نمو شوند، اما خبر خوب این است که شما می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را با صرف وعده‌های غذایی سالم تقویت کنید. به جای خوردن غذا‌های فرآوری شده، رژیم غذایی خود را سرشار از غلات کامل، لبنیات کم چرب، پروتئین، میوه و سبزیجات متنوع کنید در این مسیر یکی از مواردی که باعث می شود که به صورت غیر مستقیم سیستم بدنی با افت مواجهه شود و در کنار آن بر روند رشد قدی تاثیر منفی داشته باشد خودارضایی می باشد که نوجوانان به آن توجه زیادی ندارند و بهتر است شما به این موضوع آگاهانه پیش بروید .

خواب کافی و با کیفیت بسیار حائز اهمیت است، زیرا بدن هنگام خواب رشد می‌کند و بافت جدید ایجاد می‌کند. مغز ما هورمون رشد را بطور خاص هنگامی که در چرخه عمیق و آرام خواب قرار داریم آزاد می‌کند؛ بنابراین، اگر خواب کافی ندارید، این امر می‌تواند منجر به تولید مقادیر اندک از HGH شود و از این رو شما را از رشد حداکثر قد باز دارد دقت کنید که این خواب بهتر است در همان طول شب رخ بدهد که با توجه به فضاهای مجازی بی توجهی زیادی به این موضوع از سمت نوجوانان می شود .

در این مسیر با بررسی آزمایشات لازم و مصاحبه بالینی در مورد میزان خواب تغذیه و ورزش حتما متخصص غدد و در کنار آن متخصص تغذیه می توانند با یک برنامه مناسب به رشد قدی بهتر شما کمک کنند.
پاسخ داده شده اکتبر 28, 2020 توسط hossin_oudi حرفه ای (3,060 امتیاز)
اگر با ورزش کردن و تغذیه کنترل شده  و مناسب جلو برید شاید برسه
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,113 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 120 بازدید
...