مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تكيه كردن مرد به زن در زندگي

259 بازدید
سوال شده اکتبر 29, 2020 در زوج درمانی توسط لي لي
سلام من با همسرم در محيط كار اشنا شدم و بعد دوسال با هم ازدواج كرديم بهد ازدواج به مدت دو سال حقوق من نزد خانواده ام بود جهت قسط هاي جهيزيه به در خواست خودم، نزديك به پايان اقساط همسرم شروع كردن به برنامه ريزي رو حقوق من به اين صورت كه حقوق خودشون بره رو قسطا و حقوق منو مقداريشو بدن به خانواده اشون براي كمك (پدر ايشان دچار سرطان خون بودن البته به كمك مالي نيازي نداشتن ولي همسرم بعلت علاقه خيلي زياد به خانواده اشون تمايل داشتن هميشه بهشون كمك كنن) و مقداريشو براي خرج زندگي بزارن و اگه چيزي موند براي أهداف كاريشون پس انداز كنن، كه بعد از شنيدن اين موضوع تصميم گرفتم كارت حقوقي رو از خانواده ام نگيرم و دستشون بمونه و مشكلات ما شروع شد ايشون بداخلاق شدن سر كوچكترين موارد دعوا راه مينداختن، تا جايي كه از تير ماه ديگه تصميم گرفتم اجازه ندم از درامدشون براي من خرج كنه همسرم چون منت سرم ميزاشتن و اصلا براي ايشون مهم نبود اين تصميم، مرداد ماه كه پدر ايشون فوت كردن و حال بعد دوماه كه از فوت پدر گرامي ميگذره ايشون مرتب درامد و دارايي خانواده منو با خودشون مقايس ميكنن و ميگن اگه تو حقوقتو داده بودي من ميتونستم به خانواده ام كمك كنم و پدرم دق نميكرد!! و روابطمون دو روز خوبه ٦ روز دعوا سر كوچكترين مسائل و ميشه گفت طلاق عاطفي گرفتيم لطفا راهنماييم كنيد چيكار بايد كنم ! چرا ايشون بايد به من تكيه كنن تو زندگي
2 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 29, 2020 توسط مهسا1 حرفه ای (2,940 امتیاز)
سلام

معلومه كه همسر پرتوقعي داريد!

الحمدلله شما هم كه هنوز خرجي برا زندگي و همسرتون نكرديد!

اين تصميمات رو بايد همون اوايل ازدواج ميگرفتيد،بايد باهم در مورد حقوق هردوتون صحبت ميكرديد كه نكرديد.

حالا از اين به بعد تصميم بگيرين و نزارين زندگيتون خراب بشه!

اگه شما دوس دارين حقوقتون رو برا زندگي مصرف كنين پس به همسرتون بگين كه دوس دارين بهش كمك كنين،البته اگرم از حقوقتون استفاده نكنين ديگه براچي كار ميكنين؟

اگه قسط زياد دارين و همه ي حقوق همسرتون ميره به قسط ها پس يا بايد همسرتون يه كار نيمه وقت هم داشته باشه يا حقوق شما استفاده بشه ولي در مورد كمك به خانواده همسر،حتما بايد در كمال آرامش باهم حرف بزنين،اسلا اجازه نديد طلاق عاطفي بيشتر از اين طول بكشه.

به مشاور هم مراجعه بكنين.موفق باشين
دارای دیدگاه نوامبر 1, 2020 توسط لي لي
سلام سپاس از وقتي كه گذاشتيد، من تصميم داشتم حقوقمو براي خريد ماشين پس انداز كنم ولي ايشون ميگن اجازه تصميم گيري برا حقوق خودمو ندارم
پاسخ داده شده اکتبر 29, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که شما می خواهید از حقوق خودتان استفاده دیگری کنید اما بهتر بود در این مسیر در کنار احترام به همسرتان و تصمیمی که داشتند بر مبنای صحبت این تصمیم گیری را می کردید چون در این حالت ممکن است همسرتان نیز احساساتی را تجربه کنند که باعث شود کهبین شماها فاصله بیشتری رخ بدهد .

در مورد شرایط مالی نیاز است که هردو فرد قبل از ازدواج توقعات و دیدگاهای مالی خودشان را بیان کنند و بعد در مسیر ازدواج تصمیم گیری شود عموما این مسائل نادیده گرفته می شود و همین موضوات در زندگی مشترک تاثیر زیادی دارد چون هرکدام از طرفین فکر می کردند که در این مورد براساس دیدگاهای او مسیر زندگ طی خواهد شد .

در این مورد در زمان فعلی دقت کنید که همسرتان در شرایط داغدیدگی قرار دارند و ممکن است حساسیت های بیشتری نشان بدهند و حتی خودشان را در مرگ پدرشان مقصر بدانند در این مسیر بهتر است با درک شرایط ایشان پیش بروید و سعی کنید که احساسات ایشان را محترم بشمارید .

در این مسیر با توجه به اینکه بیان می کنید بحث و درگیری های بین شما زیاد شده است و همسرتان نیز در شرایط روحی خوبی نیستند بهتر است که با ایشان صحبت کنید و بدون به دنبال مقصر بودن باهم برای رفع مشکلاتی که بین شما ایجاد شده است با روانشناس همگام شوید چون این شرایط می توانید برای هردوی شما احساسات ناخوشایند بیشتری را ایجاد کند .

بهتر است در هر حالتی از جدا کردن محل خواب و یا برخورد های بی احترام خوداری کنید تا بتوانید مسیر بهتری را برای بازسازی تجربه کنید.
دارای دیدگاه نوامبر 1, 2020 توسط لي لي
سپاس از راهنمايي بسيار ارزنده شما
خوب من چطور نيازهاي خودمو براورده كنم؟ با توجه به شرايطشون توقعات خودمو خيلي آوردم پايين جوري كه ايشون فكر نميكنن اصلا زندگي و همسرشون خرج دارن نيازهاي دارن! در كنار اين حتي اجازه تصميمگيري برا حقوق خودمم ندارم  بيشتر از اينكه به فكر خودشون و من باشن به فكر خانواده اشون هستن، اگه حركتي جهت دلگرمي از ايشون ميديدم ميشد از نظر حقوقي ميشد باهاشون همراه شد و صحبت ما هم هميشه ختم به دعوا ميشه، جوري كه ماشين حساب دستشون ميگيرن و تمام دارايي خانواده منو حساب ميكنن و با خانواده خودشون مقايسه ميكنن و اين خيلي برام قابل هضم نيست (نكته اينكه مادر من در ٢٧ سالگي با سه دختر بيوه شده و سختياي زيادي رو تحمل كردن و تمام داريي كه الان دارن خونه، ماشين و يك زمين با ٣٠ سال خدمت برا اموزش پرورش بدست اوردن)
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,343 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 148 بازدید
سوال شده دسامبر 21, 2017 در مشاوره خانواده آنلاین توسط هانیه مسعودی
2 پاسخ 140 بازدید
سوال شده ژوئیه 4, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
3 پاسخ 1,060 بازدید
سوال شده ژان 11, 2018 در قبل از ازدواج توسط ژیلا
8 پاسخ 4,503 بازدید
2 پاسخ 475 بازدید
5 پاسخ 1,413 بازدید
1 پاسخ 423 بازدید
سوال شده دسامبر 20, 2017 در قبل از ازدواج توسط احسان
2 پاسخ 327 بازدید
سوال شده دسامبر 20, 2017 در قبل از ازدواج توسط محمد مهدی
...