مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چطوری هفت سال دیگه تحملش کنم؟!

127 بازدید
سوال شده نوامبر 4, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام خوبید. من مشکل وسواس فکری دارم. توی دبیرستان با یکی از همکلاسی هام خیلی مشکل داشتم. اون  شدیدا توی درس با من رقابت داشت اما من کاری به کار اون نداشتم. اون توی امتحانا ده برابر من درس می خوند و در نهایت نمره اش از من کمتر میشد. البته طبیعی هم بود. چون من واقعا از اون باهوش ترم و رقابت کردن با من واسش کار اشتباهیه. ولی خیلی رفتارش بد بود با من و صراحتا بهم میگفت نمی خواد سر به تنم باشه. حتی توی امتحانا تقلب می کرد تا نمرش از من بهتر بشه. وقتی نمرش از من کمتر میشد افسردگی میگرفت و به من چشم غره می رفت! منم ازش بدم می اومد. اون هر کاری می کرد که من ضرر کنم. و طوری رفتار می کرد انگار فقط اون به درس اهمیت میده. خلاصه سال آخر کلاسشو عوض کرد و با من حرف نمیزد. در نهایت نتایج کنکور اومد و من رتبه ام شد ۶۰۰ منطقه ۲ اونم با اون همه ادعا آخرش شد بالای هزار و من خوشحال که دیگه مسیر زندگی ما از هم جدا شده! اما در کمال ناباوری فهمیدم هر دومون پزشکی یه شهر قبول شدیم! به خدا نمی تونم تحملش کنم. یعنی خودشم نمی فهمه من ازش متنفرم؟ تازه میگه بیا باهم بریم و بیایم و خوابگاه با هم باشیم! اصلا فکرشم منو میندازه توی وحشت! من به خاطر وسواسم سالای سختی رو پشت سر گذاشتم به خدا دیگه نمی تونم هفت سال دیگه تحمل کنم. می خواستم برم با خیال راحت از هون اول درسامو خوب بخونم تا تخصص قبول شم که سر و کله این پیدا شد. به خدا وقتی فکر میکنم چقدر پرروئه و همش ممکنه پیگیر نمره هام باشه و از آدم طلبکار باشه چون نمرم بیشتر شده یا زیرابمو بزنه یا زورش بیاد من اونجا دوست پیدا کنم، اعصابم خورد میشه. چقدر من بدشانسم که با این یه جا قبول شدم. تو رو خدا بگید چی کار کنم.
1 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 4, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

ببین عزیزم اینکه این خانم چه رفتارهایی دارند و یا می خواهند مسیر خود را چگونه ادامه بدهند موضوعی هست که بهتر است به خودشان واگذار شود شاید ایشان بخواهند سالها در یک رقابت بی دلیل بمانند اما اگر شما این مسیر برایتان خوشایند نیست بهتر است در کنار احترامی که برای ایشان قائل هستید مسیر خودتان را طی کنید و سعی کنید که از تمرکز بر رفتارهای ایشان خوداری کنید چون قرار نیست شما به هر رفتاری پاسخ بدهید .

در این مسیر دقت کنید که این میزان از تمرکز بر رفتارهای دیگران نیز از نشانه های وسواس فکری محسوب می شود و بهتر است که سعی کنید که در مسیر ادامه درس و پیشرفت خود برای درمان وسواس خود اگر علایم دیگری نیز دارید به روانشناس مراجعه داشته باشید چون این افکار و احساسات و حتی اگر رفتارهای وسواسی نیز داشته باشید به مرور می تواند بر عملکرد شما و شرایط روحیتان تاثیر بگذارد.
دارای دیدگاه نوامبر 4, 2020 توسط بی نام
آره. اولا چه جالب که بدون اینکه من اشاره ای کرده باشم، درست گفتید اون "خانم". بله ما دختریم!
البته موضوعی که هست اینه که اون شمارمو داره و اینکه همش دم به دقه زنگ میزنه که ثبت نام کردی؟ عضو فلان کانال و گروه شدی؟ مطمئنم که درسامونم شروع بشه، چون مجازیه و نمیریم دانشگاه، بعد هر امتحان و کوییز زنگ میزنه بپرسه من چند شدم. یا مثلا بگه فلان کتابو خریدی یا فلان کارو کردی؟. درسته من وسواس فکری دارم و زیادی رو بعضی چیزا حساس میشم. اما البته خب نمیتونم کلا باهاش قطع رابطه کنم چون ما یه شهر غریب قبول شدیم و اون تنها همشهریمه و شاید بالاخره به کمک هم احتیاج داشته باشیم اما در کل خیلی فضوله و این موضوع ناراحتم میکنه. چه طوری باهاش رفتار کنم؟
دارای دیدگاه نوامبر 4, 2020 توسط بی نام
و البته یادتون باشه که اون یه آدم فوق العاده حسوده و رفتاراش با من خیلی بد بوده. و من اصلا نمی خوام اون در جریان کارای درسیم باشه.
دارای دیدگاه نوامبر 4, 2020 توسط بی نام
مثلا چه طوری بهش بگم نمیخوام با اون توی یک خوابگاه باشم، یا کاری کنم که دیگه پیگیر کارای من نباشه و بفهمه نمره من به اون ربطی نداره و دیگه روش نشه ازم بپرسه. ولی یه جوری این کارو بکنم که خیلی بهش برنخوره و ازم انتقام نگیره. به قول یکی از همکلاسیام من ای کیوم یعنی هوش هیجانی و اجتماعیم بر خلاف آی کیوم خیلی خیلی پایینه. اصلا نمی دونم چه طوری رفتار کنم. روابط اجتماعیم افتضاحه... حالا نمی خوام بحث دیگه ای پیش بکشم ولی این مشکلات تا حدودی تقصیر خانوادم هست که منو اینقدر غیر اجتماعی بار آوردن. شما لطفا راهنماییم کنید بگین چی کار کنم...
دارای دیدگاه نوامبر 4, 2020 توسط ملیکا
خو بهش بگو ⁦:-\⁩
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,303 دیدگاه

2,690 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 87 بازدید
سوال شده می 24, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Hamid reza59 ممتاز (120 امتیاز)
2 پاسخ 3,215 بازدید
1 پاسخ 86 بازدید
سوال شده ژوئن 9, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط زهرا
1 پاسخ 70 بازدید
سوال شده ژان 19, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 79 بازدید
سوال شده می 7, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
...