مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کنکور دارم ولی نمیخونم

175 بازدید
سوال شده نوامبر 10, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط Zahra
ویرایش شده نوامبر 10, 2020
با سلام من کنکور دارم و شرایط خونه برام محیاس نه حالا کاملا ولی حداقل 5 ساعت در روز قشنگ شرایط برام محیاس تایمی دیگه ام میتونه اوکی باشه گاهی میتونه خم نباشه ولی خب من حتی همون 5 ساعتو هم نمیخونم نمدونم واقعا مشکل چیه کتاب دارم اطلاعات کافی دارم حتی مشاوره گرفتم و مشاورم منو از تیمش انداخ بیرون گف تو نمیخونی خاهرام خودشون کنکور دادن و کلی میتونن کمکم کننن کلی امکانات دارم ولی ازشون استفاده نمیکنم واقعا نمیدونم چمه میشینم مثلا نیم ساعت اینا میخونم یا حتی یه ساعت 2 ساعت نهایتا بعد اصا انگار مغزم دستور میده که بسه دیگه و اینکه من آدمیم که تا الان کلا یادم نمیام نشسته باشه و در روزای معمولی درس خونده باشم حتی وقتی پرسش داشتیم سر کلاس نمیخوندم و فقط وقتی امتحان داشتیم میشستم و درس میخوندم حس میکنم یه جورایی به درس نخوندن عادت کردم که مغزم حاظره در روز 10 ساعت فیلم نگا کنه ولی حتی 5 ساعتشو درس نخونه
چیکار کنم:((((
2 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 10, 2020 توسط آرمان
سلام،ببین منم اینطوری شدم،یکمش بخاطر درساس ک مجازی شدن،خیلی کسل کنندس.منم مثل توم،شرایط هست اما حاله نیست،بنظرم یهو بشین بخون شروع کن،فردا و یه ساعت دیگه میخونم نکن.برنامه بریز یهآزمون ثبت نام کن پیش برو باهاش.
پاسخ داده شده نوامبر 10, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما زهرا جان

ببین داشتن امکاناتی چون فضای مناسب ، کتاب ، مشاور ، استعداد و حتی برنامه که نشان دهنده مسیر راه برای شما می باشد تا زمانی که با پشتکار خود شما همراه نباشد کمکی به شما نمی کند .

در این مسیر نیاز است که شما برای تغییر مسیر زندگی خود گام بردارید و خود را موظف به مطالعه و انجام برنامه های روزانه خود بدانید عواملی که می تواند برای شما باعث ایجاد حواس پرتی شود را حذف کنید مثلا در زمان مطالعه از گوشی استفاده نکنید و در اتاق دیگری قرار بدهید و یا به مادر بدهید و در تایمی که در برنامه خود به برنامه های درسی رسیدگی کردید بعد به زمان استفاده از گوشی که در برنامه خود قرار داده اید بپردازید .

اینکه هدف و برنامه شما برای آینده زندگی خود چیست اهمیت زیادی دارد چون ار هدف و برنامه ای نداشته باشید ممکن است که مسیر خود را بدون انگیزه طی کنید در صورتی که داشتن هدف می تواند به شما انگیزه بیشتری بدهد .

در کنار این موارد که داشتن برنامه و هدف ، پشتکار ، توجه و حذف عوامل محیطی کاهش دهنده تمرکز و همچنین بررسی عملکرد خود در هر روز نیاز است که شما به این موضوع نیز توجه کنید که اگر اولویت های زمان فعلی شما درس خواندن نباشد این مسیر با دشواری بیشتری برای شما محیا می شود .

سعی کنید که در زمان درس خواندن یک کاغذ و یا دفترچه کوچک را کنار خود قرار بدهید و اگر موضوع غیر درسی به ذهن شما امد یک یاداشت کوچک کنید و بیان کنید که در تایمی که از قبل مشخص کرده اید که مدت زمان مشخصی نیز باید داشته باشد و بعد از اتمام زمان درسی باشد به ان خواهید پرداخت .

در این مسیر نیاز است که شرایط شما به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و موارد بیان شده به صورت کلی می باشد اما اگر درگیری های فکری خاصی دارید که می تواند انرژی زیادی را از شما بگیرد و چون انرژی شما به این سمت هدایت می شود بر درس کاهش می یابد نیاز است که برای بررسی دقیق تر به صورت حضوری به روانشناس مراجعه داشته باشید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,060 سوال

27,823 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,075 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 81 بازدید
سوال شده اکتبر 11, 2022 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
3 پاسخ 131 بازدید
2 پاسخ 121 بازدید
0 پاسخ 72 بازدید
سوال شده اکتبر 4, 2022 در مشاوره تحصیلی توسط Mahna77 ممتاز (180 امتیاز)
3 پاسخ 94 بازدید
سوال شده می 30, 2022 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
1 پاسخ 98 بازدید
سوال شده مارس 19, 2022 در مشاوره تحصیلی توسط رها
0 پاسخ 85 بازدید
سوال شده اوت 26, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط Hani4848 ممتاز (180 امتیاز)
0 پاسخ 55 بازدید
سوال شده اوت 26, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط Hani4848 ممتاز (180 امتیاز)
2 پاسخ 249 بازدید
...