مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

از پوشک گرفتن کودک

136 بازدید
سوال شده نوامبر 16, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام
دختر من ۲۷ ماهشه من سه روزه شروع کردم به از پوشک گرفتن ولی در طی این ۳ روز اصلا نگفته خودش
 و من هر ۱ ساعت یبار بردمش دستشویی و از شرت اموزشی استفاده کردم ولی مدام خودشو خیس میکنه و متوجه نمیشه در اکثر مواقع که خیس کرده خودشو نمیدونم زمانش هست یا نه و اینکه ادامه بدم یا نه
تکلمش و قدرت دراوردن و پوشیدن شلوار هم داره
1 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 16, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر نیاز است به یک سری موراد توجه کنید تا بتوانید شرایط بهتری را تجربه کنید و این مسیر اموزشی را بهتر طی کنید بهتر است بدانبد بهترین زمان برای از پوشک گرفتن کودک معمولاً از 18 تا 24 ماهگی است. با این حال پسران دیرتر از دختران یاد می گیرند که ادرار و مدفوع خود را کنترل کنند. به همین خاطر بهتر است در مورد پسران پس از پایان دو سالگی اقدام به از پوشک گرفتن فرزند پسر خود کنید. معمولاً کودک کنترل مدفوع را زودتر از ادرار فرا می گیرد در این مسیر دقت کنید که این مسیر سنی می تواند برای کودکان چند ماهی با هم تفاوت داشته باشد و نیاز است که شما شرایط کودکتان را مد نظر قرار بدهید طبق نظر پزشکان برای آنکه کودک توالت رفتن را بیاموزد ابتدا باید مغز او تکامل یابد و سیستم عصبی مرکزی بتواند مثانه او را کنترل کند. وقتی هنوز مغز کامل نیست، کودک بدون اختیار ادرار می کند یعنی مثانه یا روده ها به محض پرشدن، خالی می شوند. به طور کلی  از 28 ماهگی به بعد، مغز تکامل پیدا می کند و می توانند ادرارشان را کنترل کنند پس بهتر است که در این مسیر از مقایسه و یک بعدی بررسی کردن موضوع خوداری کنید.

برای اینکه ببینید کودک شما آمادگی آموزش را دارد می توانید به این موراد توجه بیشتری کنید کودک  اظهار ناراحتی می کند زمانی که ادرار یا مدفوع کرده باشد، و درخواست تعویض آن با ایماء و اشاره، تلاش کودک برای جدا و دور کردن پوشک آلوده از خودش

خشک و تمیز نگه داشتن پوشک برای ساعات طولانی که این موضوع می تواند به شما نیز کمک کند تا تایم های نسبی دستشویی کردن کودکتان را بهتر بدانید و در همان زمان ها او را به دستشویی ببرید.

دقت کنید که در مسیر آموزش صبر و ارامش شما اهمیت زیادی دارد پس اجازه بدهید که در طول زمان این آموزش رخ بدهد و از عجله برای اموزش خوداری کنید. حدود 1 الی 3 دقیقه بعد از هر وعده غذا او را روی لگن بنشانید چون عموما مثانه بعد از غذا فشار بیشتری برای تخلیه به کودک می اورد. .

کودک را بیشتر از 5 الی 8 دقیقه روی لگن نگه ندارید. اجبار به نشستن طولانی مدت تأثیر منفی خواهد داشت دقت کنید که هنوز شرایط جسمی او برای نشستن طولانی مدت امادگی ندارد و ممکن است که این مسیر را خسته کنند و همراه با درد بداند .

برای نشاندن کودک روی لگن به زور متوسل نشوید بهتر است به او بیان کنید که از این به بعد بجای پوشک از دستشویی که مخصوص خودت هست استفاده می کنیم و تو می تونی پی پی و جیش و یا هر اسم دیگری که استفاده می کنید را در انجا انجام بدهید. .

برای استفاده موفقیت آمیز از لگن به کودک جایزه دهید، اما باج نه! باج را پیش از انجام کار و جایزه را پس از انجام کار می دهند در زمانی که او این مسیر را به درستی طی می کند به او لبخند بزنید و بعد از خارج شدن از دستشویی به او چیزی را بدهید که دوست دارد دقت کنید که بهتر است این یک شکلات ، بستنی و... باشد که در زمان های دیگر کمتر در اختیار او قرار دارد.

برخی کودکان از مدفوع یا ادرارکردن می ترسند که برای حل این مشکل بهترین راه این است که به او توضیح دهید که این کار بدن او برای دفع مواد مضر است و برای سلامتی او مهم است..

کودکان در 3 سالگی تقریبا کنترل ادرار و مدفوع را می آموزند اما باز هم کنترل این مساله طی شب کار آسانی نیست و بیشتر کودکان یا آنقدر هوشیار نیستند که خود را کنترل کنند یا توانایی برخاستن از خواب را ندارند. شب ها کودکتان را پوشک کنید و برای چند ماه عصرها که او را می خوابانید، مراقب کنترل ادرارش باشید و بهترین مسیر همان استفاده از شورت های مخصوص می باشد.

سعی کنید که فرصت بیشتری بدهید و به موارد بالا نیز توجه کنید تا این فرایند در شرایط بهتری طی شود
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,241 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 176 بازدید
سوال شده مارس 26, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 299 بازدید
1 پاسخ 601 بازدید
سوال شده دسامبر 11, 2017 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط ملیکا
0 پاسخ 225 بازدید
1 پاسخ 108 بازدید
سوال شده دسامبر 2, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط فیروزه
0 پاسخ 133 بازدید
سوال شده مارس 10, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مامان محمد طاها
2 پاسخ 129 بازدید
1 پاسخ 163 بازدید
0 پاسخ 130 بازدید
سوال شده ژان 24, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
2 پاسخ 298 بازدید
...