مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

پرخاش گری و مشکلات از این قبیل

111 بازدید
سوال شده نوامبر 17, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط amir3234s حرفه ای (820 امتیاز)
ویرایش شده نوامبر 17, 2020 توسط amir3234s
سلام بنده 13 سال دارم و در حال ورود به سن 14 میباشم اسم من امیره

مشکل من پرخاش هست همیشه پرخاش میکنم

صبح بیدار میشم به اینو اون فووش میدم میزنم تو دهن اینو اون خلاصه خیل * خیلی زود عصبانی میشم

در ضمن من وقتی 11سالم بود یه چیزی دیسک مانند (ببخشید اینجا مطرح میکنم) زیر (زیر بغل ) در اوردم و نمیدونستم عادیه و اینقدر ترسیدم که سکته داشتم میزدم و فکر کردم عیبه

و مادر پدرم هیچ وقت راجع به تغییرات بدنم در سنین مختلف حرف نمیزنن کمک کنید  (منظورم اینکه حتما خودم باید سرچ کنم یا وحشت کنم
2 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 17, 2020 توسط سینا
سلام بر شما

من تصور میکنم،موضوع رو کامل باز نکردید و احتملاا به بعضی مسائل اشاره کردید و اصلی ها رو نگفتید.

اینکه فحش میدید،و کتک میزنید، یعنی هیچ حد و مرزی ندارید،یعنی اعتقاد کمی به اخرت دارید و فکر می کنید،هیچ حساب و کتابی وجود نداره. و ازادید هرکاری بکنید.

اما خوب قاعده دنیا اینطوری که وقتی شما کوچک تر از خودتون یا ضعیف تر از خودتون رو بزنید و فحاشی کنید،یک نفر که بیشتر یا خیلی بیشتر از شما سن داره،یه روز بدتر از کاری که شما کردید رو روی سرت میاره! و شما رو اذیت خواهد کرد. این بخش دنیاش بود! اخرتشم که اصلی هستش و بسیار وحشتناک.

ریشه دیگه مشکل شما، مربوط به روح شماست،که الوده به مسائل مختلف شده.و اون مسائل باعث یک نوع بی تابی در شما شده، که شما سعی می کنید اون بی تابی ها رو اینطور با کوچیکترین حرکت اضافه دور اطراف یا کسانی که برشون کنترول دارید! نشون بدید.

در واقع ضعیف روحی پیدا کردید. ضعف روحی هم همانطور که بالاتر گفته شد،حاصل گناه و دور بودن از خداست. که هم شخص احساس خار و کوچکی می کند،و هم اجازه نمیده،که نه خودش رشد کند! و نه بزارد دیگران رشد کنند.

برعکس اون،یعنی خواندن نماز،ارتباط با خدا،قران،انفاق، و دوری از فحشا و منکر(کارهای زشت)، باعث عزت نفس پیدا کردن،خودپنداره اندیشیدن،اراده قوی،نفس قوی،اهداف بزرگ،مهربانی،اقایی،پادشاهی، و شادی و لذت عمیق میشود.

بهتره است،با واژه که دیگران سعی دارن القاء کنند،به اسم سن بلوغ و تغییرات بدنی زیاد دقت نکنید! چون بخشی از این ها بازی با کلمات است! انسان در هر سنی،یک سری تغییرات بدنی دارد! این منحصر به 15 سالگی نیست! .. منتها فکر و روح و نیست ها قلبی اوست،که در این تغییرات زندگی و جسمی و شرایطی! او را تبدیل به شخصیت متفاوت می کند.

اگر انها درست و تنظیم شده باشد،دقیقا همانطور که خدا در قران گفته و خواسته. با شرایط و تغییرات زندگی،تغییر نمی کند.

پس نوجوان عزیز و ارجمند،با خدا باش و پادشاهی کن.
پاسخ داده شده نوامبر 17, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما آقا امیر

دقت کن که به نظر می رسد که شما احساساتی را نسبت به پدر و مادر تجربه می کنید و چون نمی توانید آنها را از مسیر مناسبی بیان کنی به حالت خشم و عصبانیت و یا پرخاش و فحش و... نشان می دهید تا زمانی که این مسیر ادامه پیدا کند و شما احساسات خود را بیان نکنید می تواند این مسیر ادامه داشته باشد پس بهتر است که سوالات ذهنی و احساسات خود را در احترام و در زمان مناسب با آنها در میان بگذارید چون این مسیر نه برای شما سازندگی دارد و هم اینکه مسیری نیست که پدر و یا مادر به احساسات شما و یا نیازهایی که دارید آگاه شوند پس بهترین مسیر صحبت و تعامل مستقیم با انهاست .

در مورد تغییرات بدنی نیز دقت کنید که در فضاهای مجازی اغراق زیاد می باشد و در این مسیر بهتر است که نگرانی خود را با والدین و یا متخصص در میان بگذارید تا بتوانید شرایط بهتری را تجربه کنید .

تغییرات جسمی و روحی دوران نوجوانی یک امر طبیعی هست و برای همه انسان ها رخ می دهد تا به رشد لازم برای ادامه مسیر برسند .

در مورد چیزی که به شکل دیسک آن را توصیف کردید هم ما نمی تونیم نظری بیان کنیم چون مفهوم آن مشخص نیست و بهتر است با مادر و پدر این موضوع را در میان بگذارید تا بررسی شود و بتوانند به شما توضیح لازم را بدهند .
دارای دیدگاه نوامبر 17, 2020 توسط امیر
تشکر از شما یه ذره عقل منو سر جاش اوردید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,884 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 105 بازدید
1 پاسخ 229 بازدید
5 پاسخ 455 بازدید
0 پاسخ 81 بازدید
سوال شده ژان 5, 2020 در مشاوره مذهبی توسط سعید
1 پاسخ 119 بازدید
1 پاسخ 101 بازدید
سوال شده اوت 15, 2020 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط عاطفه
...