مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تشخیص الکسی تایمیا و اوتیسم در بزرگسالی

349 بازدید
سوال شده نوامبر 17, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام راستش میخواستم در مورد الکسی تایمیا و اوتیسم کمک بگیرم. با مطالعه راجع به این دو اختلال فکر میکنم شاید مبتلا باشم ولی نمیدونم چیکار کنم تا مطمئن شم. پیش چه دکتری برم؟ با کی صحب کنم؟ ایا امکانش هست که خودم مطمئن شم و تشخیص بدم یا حتما متخصص باید اینکارو بکنه؟ چون من ادم درونگرایی هستم، و گاهی یکسری علائمشون شبیه هم هستن. دختری ۱۹ساله هستم. چندتا تست آنلاین ایرانی و خارجی انجام دادم و در همشون نتیجه یکسان بود و "احتمال ابتلا به اوتیسم". راجع به الکسی تایمیاهم تست هایی که انجام دادم درجه بالایی از ابتلا رو نشون میداد. ممنون میشم اگه راهنمایی کنین که چه مسیری رو باید طی‌کنم تا مطمئن شم، اگه امکانش هست که منابعی رو هم معرفی کنین جهت مطالعه واقعا عالی میشه. خیلی ممنون.
1 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 17, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مورد شما اگر علایم خاصی دارید که برایتان نگران کننده می باشد نیاز است که به صورت حضوری به روان پزشک مراجعه کنید تا شرایط شما به صوت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و در این مسیر بتوانیم به شما کمک کنیم تا شرایط بهتری را تجربه کنید .

دقت کنید که در این مسیر تشخیص گذاری فردی امکان پذیر نمی باشد چون تشخیص های افتراقی وجود و همچنین درجه و میزانی از رفتار که ممکن است برای فرد همراه با اغراق باشد و یا برداشت های اشتباه به همین دلیل نیاز است که شرایط شما توسط متخصص مورد بررسی قرار گیرد .

به صورت کلی الکسی تایمیا یا نارسایی هیجانی یک ساختار شخصیتی است که ویژگی اصلی آن ناتوانی در تشخیص و توصیف یا واکنش نسبت به احساسات خود و دیگران است. افراد مبتلا به نارسایی هیجانی اغلب دارای مشکلات دیگری در حوزه سلامت روان مانند تاخیر در رشد یا اختلال طیف اوتیسم هستند. (علائم آلکسی تایمیا به اندازه اوتیسم آشکار نیست.) این وضعیت می‌تواند به مشکلاتی در همدلی کردن منجر شود. ویژگی‌های اصلی این افراد اختلال در آگاهی هیجانی، مشکل در روابط اجتماعی و مشکل در برقراری ارتباط با دیگران است.
بسیاری از افراد مبتلا به این اختلال به خاطر ناتوانی در تشخیص و ارزیابی عواطف خود و دیگران در روابط با همسر، دوستان و خانواده خود دچار مشکل می‌شوند. این مشکلات به ویژه به خاطر سردی عواطف و ناتوانی آن‌ها در شناخت تأثیرات گفتار و کردارشان روی دیگران به سختی قابل حل یا پیشگیری است.

الکسی تایمیا یک اختلال محسوب نمی شود و نارسایی هیجانی به طیف وسیعی از اختلالات سلامت روان مانند افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه PTSD، اسکیزوفرنی و اختلال طیف اوتیسم مرتبط است پس همانطور که مشاهده می کنید در این مسیر نیاز است که شرایط روحی شما و عملکردتان به صورت دقیق بررسی شود چون ممکن است در هریک از موارد بالا این مشکلات وجود داشته باشد .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

021-22354282
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,052 سوال

27,798 پاسخ

29,369 دیدگاه

2,428 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 88 بازدید
سوال شده ژوئیه 18, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط ^-^
1 پاسخ 294 بازدید
4 پاسخ 606 بازدید
3 پاسخ 218 بازدید
2 پاسخ 67 بازدید
سوال شده ژوئن 1, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 393 بازدید
0 پاسخ 82 بازدید
سوال شده مارس 30, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط بی نام
...