مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خیلی احساس گناه میکنم

118 بازدید
سوال شده نوامبر 29, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط شایسته
سلام من یه دختر 17 ساله هستم که توی یه شهرستان کوچیک زندگی میکنم. راستش زندگی توی یه شهرستان یکمی سخته از این نظر که باید مدام تمام کار ها و حرکاتت رو بسنجی ک مبادا اشتباه کنی چون جبران پذیر نیست. مشکل اصلیه من اینه که خیلی احساس گناه میکنم و خودم و عذاب میدم توی هر شرایطی، توی مجازی دوست های زیادی دارم، حدود چند ماه پیش یه نفر بهم درخواست داد و با توجه به این که می‌شناختمش و میدونستم آدم خوبیه قبول کردم، اما بلافاصله پشیمون شدم، چرا؟ چون میدونستم که خانوادم این روابط رو بد میدونن خیلی خیلی بد و ممکنه به شدت باهام برخورد کنن و علاوه بر اون احساس گناه میکردم که از اعتماد اون ها سؤ استفاده کردم :( اینها به کنار روم نبود به اون شخص بگم پشیمون شدم چون میترسیدم ناراحت شه خب من خیلی خیلی خودم و اذیت کردم به خاطر چی؟ موضوعی که توی این دنیای پر از جنایت شاید خیلی هم مهم نبود خلاصه این و بگم که بخاطر خانواده ام و اعتقاداتی که خودم دارم اون رابطه رو توی یک ماه تموم کردم و میدونم که کار درستی کردم ولی مشکل الان اینجاست که من خودم رو خیلی سرزنش میکنم و هر روزم عذاب وجدان دارم که چرا اون اشتباه رو کردم؟  و بشدت میترسم خانواده ام خبر دار شن و هر روزم با استرس میگذره دلم میخواد توی زمان حال زندگی کنم و لذت ببرم ولی نمیتونم و حس عذاب وجدان و گناه میکنم :) کمکم میکنید دوباره خودم و دوست داشته باشم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 29, 2020 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

شما در سن نوجوانی قرار دارید و در این سن توجه به جنس مخالف بیشتر می شود در کنار اینکه دیدگاهای دیگران نیز برای شما اهمیت بیشتری پیدا می کند اما در این میزان توجه به دیدگاه و صحبت های دیگران بیشتر می تواند بر گرفته شده است افکار وسواسی در شما باشد چون شما مرتکب اشتباهی نشده اید که این احساس گناه را بخواهید تجربه کنید شما می توانید زمانی که متوجه اشتباه بودن مسیر خود می شود در کنار احترام به خودتان مسیر خود را عوض کنید اما این موارد نباید باید سرزنش خود همراه باشد و بلکه با شناخت بهتر است این مسیر صورت گیرد تا بتوانید شرایط بهتری را تجربه کنید.

بهتر هست با توجه به شرایطی که دارید یک دوره حداقل مشاوره تلفنی را تجربه کنید تا بتوانیم در این مسیر به شما کمک کنیم تا بتوانید در مسیر رشدی خود بهتر پیش بروید چون این میزان از نشخوارهای فکری می کند انرژی زیادی از شما بگیرد و شما را از مسیر اصلی خود خارج کند.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-88472864
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,815 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,567 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 146 بازدید
1 پاسخ 198 بازدید
1 پاسخ 96 بازدید
سوال شده دسامبر 8, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط پروین
3 پاسخ 160 بازدید
1 پاسخ 154 بازدید
1 پاسخ 130 بازدید
سوال شده ژوئیه 29, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...