مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

من ترنسم؟باید چی کار کنم؟

1,005 بازدید
سوال شده نوامبر 29, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط ناشناس
ویرایش شده نوامبر 29, 2020
سلام
من ۱۷سالمه و درحال حاضر دخترم..
خب من از بچگی میشه گفت تو جمع پسرا بودم یعنی با پسر ها بازی میکردم تا دختر ها فوتبال وتفنگ بازی و .... مشکلی با لباس های دخترونم نداشتم توی بچگی و موهامم بلند بود ...
ولی خب الان خیلی وقته من لباسام بیشترشون پسرونس بیشتر وسایل هام و ..  و به علاقه خودمم بوده و موهام ۳ سالی میشه کوتاه کوتاه و من خیلی تلاش کردم و دعوا ها کردم که بتونم موهامو کوتاه کنم و هر وفه دارن اذیتم میکنن سر این موضوع ... هر روز خودم بیشتر اطمینان پیدا میکنم که ترنسم و من واقعا دختر نیستم ولی بخاطر شرایط خانواده و مشکلات بعدش هر دفه با خودم کنار میام که فعلا اینجوری بگذرونم تا فرصتش پیش بیاد خودم برم مشاوره و پیگیری کنم چون خانواده این اجازرو نمیده و راستش این موضوع رو مایه ننگی میدونه که یک نفر ترنس باشه!..که خب اشتباه و من با خانوادم خیلی مشکلات دارم و برای همون هر جور شده تا الان کنار اومدم تا خودم تنها بتونم برم مشاوره ولی یه مدته به شدن بهمم ریخته این موضوع و منو درگیر کرده و میشه گف یه مدتم افسردگی شدید گرفتم و خب تو درسمم اختلال به وجود اورده و خود اون مشکلات دیگه ای رو و واقعا موندم چی کار باید بکنم و حتی حاظرم بخاطر تغیر جنسیت خانوادرو ترک کنم ...  و ترنسی رو میبینم که تغیر جنسیتشو داده و یا با خانواده مشکلی نداشته همیشه میگم چرا من نه ؟ امکان مشاوره هم ندارم برای همین اومدم اینجا تا کمک بگیرم و اینکه من گرایشم نسبت به دختراس و الان حدودا یک ساله که عاشق یک دخترم....
1 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 29, 2020 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که این سردرگمی در جنسیت برای شما با فشار روحی زیادی همراه می باشد و در این مسیر بهتر است که خانواده با شما همراهی کنند تا بتوانید با شناخت درست خود تصمیم گیری کنید اما برای اینکه فردی ترنس تشخیص گذاری شود نیاز است که جلسات طولانی مدت روان پزشکی و روان درمانی طی شود و به همین راحتی نمی توان بیان کرد که شما ترنس هستید یا نه چون با توجه به توضیحات شما سبک تربیتی و رشدی شما و میزان ارتباط با جنس مخالف می تواند در زمان فعلی بر تشکیل هویت شما نقش داشته باشد .

رنس زنی یا تراجنسی زن به خانمی گفته می شود که با روحیات و ویژگی های فکری مردانه  در یک کالبد زنانه زندانی شده است. اینگونه افراد از نظر روحی و رفتارهای اجتماعی کاملا مردوارانه رفتار می کنند اما این کالبد و جسم زنانه وی را محدود نموده وموجب گشته که رفتارهای وی از نظر جامعه غیر طبیعی به نظر برسد و مورد شماتت قرار بگیرد این مورد برای آقایان برعکس می باشد .

یک سری از موارد وجود دارد که خانواده ها و نوجوان باید به آن توجه کند و در صورت مواجهه شدن با آن برای بررسی دلایل به صورت حضوری به روانشناس مراجعه داشته باشید از جمله :

عدم تمایل کودک به بازی با همجنس های خویش

نشان دادن توجه و علاقه به اسباب بازی و لوازم جنس مخالف

عدم سازگاری محیط هایی که هم جنس های فرد وجود دارند مانند مدرسه

عدم سازش و هماهنگی با دوستان و هم سالان خود (از نظر فکری و شخصیتی)

ناخوشایندی وناسازگاری از تغییرات جسمی دوران بلوغ

به اسباب بازی‌های جنس مخالف خود بیشتر توجه می‌کند.

بی علاقه گی به پوشیدن لباس های جنس خود

بهتر است در این مسیر بدون تشخیص گذاری از پدر و مادر بخواهید که به شما کمک کنند تا بتوانید با کمک متخصص هویت جنسی خود را بررسی و پیدا کنید اگر شما از همین الان بخواهید ناگهان آنها را به سمت ترنس بودن خود هدایت کنید امکان جبهه گیری آنها بیشتر می شود .

در کنار این موارد شما حتی در صورت ترنس بودن بازهم نمی توانید بدون در نظر گرفتن شرایط اقدام به تغییر جنسیت کنید چون این مسیر نیاز به زمان و طی کردن یک سری مراحل قانونی دارد و در آخر شما می توانید برای جراحی اقدام کنید در کنار ریسکی که این جراحی ها دارد و همچنین هزینه های زیاد ان و مدت طولانی جراحی و...

1.مراجعه به روانپزشک معتبر و دارای صلاحیت

2.گذراندن دوران روان درمانی

3.دریافت تاییدیه مبنی بر ترنس بودن از روانپزشک

4.انجام آزمایش‌های تشخیص سطح هورمون و کاریوتایپ برای اطمینان از اینکه فرد دچار اختلال هورمونی یا کروموزومی نیست.

5.مراجعه به دادگاه و ارائه دادخواست تغییر جنس

6.ارجاع فرد تراجنسی از دادگاه به پزشکی قانونی برای تاییدیه مدارک پزشکی

7.تایید پزشکی قانونی و ارجاع به قاضی

8.دریافت حکم قاضی مبنی بر جواز تغییر جنس

دقت کنید که در این مسیر اولین گام همانطور که مشاهده می کنید گذراندن دوره های روان پزشکی و روان شناسی هست .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,054 سوال

27,803 پاسخ

29,369 دیدگاه

2,762 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 121 بازدید
سوال شده اوت 14, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط ی نفر
0 پاسخ 952 بازدید
سوال شده اوت 17, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط امین ممتاز (140 امتیاز)
1 پاسخ 123 بازدید
سوال شده اوت 1, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط ناشناس
...