مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ازز پوشک گرفتن

94 بازدید
سوال شده نوامبر 30, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
باسلام من یه دختر ۲ سال و دوماه دارم که میخوام از پوشک بگیرم مشکل من اینه که نمیتونه حرف بزنه و کلمه میگخ  میخواستم بدونم در رابطه از پوشک گرفتن شما چه روشهایی پیشنهاد میدید؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 30, 2020 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر شرایط سنی فرزند شما نرمال می باشد زمان از پوشک گرفتن بچه یکی از دغدغه‌های مادران امروزی می‌باشد. به گفته بسیاری از متخصصین در این زمینه، بهترین زمان برای از پوشک گرفتن کودک و آموزش دستشویی رفتن به وی از سن 18 تا 24 ماهگی می‌باشد برای بعضی از کودکان می تواند رسیدن به 28 ماهگی به بعد، مغز تکامل پیدا می کند و می توانند ادرارشان را کنترل کنند بدانید کودکان دختر سریع‌تر از کودکان پسر تمایل به جدا کردن پوشک از خود نشان می‌دهند. در این فرایند کثیف کردن شلوار کودک امری کاملاً طبیعی و نرمال است  پس بهتر است که به شرایط رشدی کودکتان و زمانی که می تواند ادرار و مدفوع خود را کنترل کند دقت کنید کودکان تا حدود 20 ماهگی به طور مداوم ادرار می‌کنند ولی پس از مدتی قادر به کنترل مثانه خود هستند و از لحاظ جسمانی آماده گرفتن از پوشک هستند.

کودک متوجه کثیف شدن پوشک شده و در نتیجه احساس نارضایتی می‌کند. امکان دارد پس از مدتی کودک تمایلی به ماندن در پوشک کثیف نداشته باشد. در این زمان مادران می‌توانند رفتن به دستشویی را به کودک آموزش دهند.

به صورت کلی نیاز است که برای طی کردن این مسیر آرامش داشته باشید و صبور باشید چون عملکرد کودکان باهم متفاوت می باشد و در این مسیر ارامش شما باعث می شود که کودک شما نیز شرایط بهتری را برای آموزش داشته باشد .

کودک بیش از قبل احساس رفتن به دستشویی را ابراز می‌کند. در صورتی که کودک احساس رفتن به دستشویی را از طریق صداهای مختلف و یا حالات صورت خود ابراز می‌کند، زمان مناسب برای گرفتن کودک از پوشک فرا رسیده است در این مسیر رشد زبانی می تواند به کودکان کمک زیادی کن بهتر است که از قبل به کودکتان بیان کنید که از حالا از دستشویی مخصوص به خودت استفاده می کنی دقت کنید که او متوجه تغییرات می شود پس از قبل با او صحبت کنید برایش قصه بخوانید و..
پاسخ داده شده نوامبر 30, 2020 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)

برای شروع پوشک را اجازه بدهید بپوشد و در زمان های دستشویی آن را باز کنید و بعد از شورت های مخصوص استفاده کنید تا نگرانی خودتان نیز برای کثیف شدن محیط کاهش یابد و موقع دستشویی کودک باز کنید.او را در این مدت در خانه حبس نکنید و بهتر است مواقعی که بیرون از خانه هستید بیشتر مراقب باشید و یادآوری کنید که در مواقع لازم به شما بگوید تا او را به توالت ببرید.

اگر از کودکتان خواستید روی صندلی توالت بنشیند، اما 10 دقیقه گذشت و او کاری نکرد او را از توالت بیرون ببرید و بعد از چند دقیقه دوباره او را به توالت بازگردانید دقت کنید که او تنها یک کودک هست  . از دستشویی مخصوص کودکان استفاده کنید و ان را در جایی قرار بدهید که خود او بتواند بر روی آن بنشیند.

برخی کودکان از مدفوع یا ادرارکردن می ترسند که برای حل این مشکل بهترین راه این است که به او توضیح دهید که همه شما از این روش استفاده می کنید دقت کنید که واکنش های شما رد زمان مدفوع و ادرار در ادامه مسیر تاثیر دارد پس بهتر است که از هرگونه برخورد تند خوداری کنید او مدفوع خود را مخصوصا به عنوان یک دستاورد می داند .

به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,776 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 129 بازدید
1 پاسخ 163 بازدید
1 پاسخ 176 بازدید
سوال شده مارس 26, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
0 پاسخ 224 بازدید
0 پاسخ 130 بازدید
سوال شده ژان 24, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 108 بازدید
سوال شده دسامبر 2, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط فیروزه
1 پاسخ 136 بازدید
سوال شده نوامبر 16, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
2 پاسخ 297 بازدید
1 پاسخ 140 بازدید
سوال شده ژوئیه 6, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Moeini78 ممتاز (120 امتیاز)
3 پاسخ 191 بازدید
سوال شده می 30, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Khorshid ممتاز (120 امتیاز)
...