مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

اختلاف سنی در ازدواج( لطفا هم مشاور هم هر کسی تحربه داره جواب بدید)

397 بازدید
سوال شده نوامبر 30, 2020 در قبل از ازدواج توسط بی نام
سلام خسته نباشید

من ۲۰ سالمه و چند وقته با اقایی ۴۰ ساله   اشنا شدم و ایشون حدود یکسال بعد از اشنایی به من ابراز علاقه کردن البته تا حالا ازدواج نکرده چون سرپرست خواهر و برادرهاش بوده و  خواهر و برادر هاش رو سر و سامان داده  و مطمئنم کسی در زندگیش نبوده و وضعیت مالی خیلی متوسطی داره که اصلا برام اینجور چیزا مهم نیستبه لحاظ اخلاقی و مذهبی و چیزای دیگه بهم میخوریم  

من هم تو این مدت بهش علاقه پیدا کردم هنوز به هیچکس از علاقه ام حتی به خودش نگفتم اما این رو میدونم  پدر و مادرم اگر بفهمن عاشقش شدم زیاد مخالفتی نمیکنن چون همیشه میگن باید با کسی که عاشقشی ازدواج کنی و رابطه * خوبی با پدر و مادرم دارم

اما می ترسم به علت اختلاف سنی در زندگی دچار مشکل بشویم. واقعا عاشقشم اما خیلی به دلیل  اختلاف سنیمون استرس دارم لطفا دقیق و با دلیل بهم جواب بدید که بفهمم چی کار کنم

متشکرم
1 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 30, 2020 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات شما قابل احترام هست اما دقت کنید که در این مسیر در اول اینکه شما باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که این ابراز علاقه با درخواست خواستگاری بوده است و یا اینکه تنها یک ابراز علاقه ساده می باشد و جهت خاصی نداشته باشند در کنار اینکه 20 سال اختلاف سنی اهمیت زیادی دارد و نمی توان با نادیده گرفتن آن پیش رفت چون به مرور می تواند برای هردوی شما با مشکلات زیادی همراه شود چه از نظر جسمی و چه روحی .

به عنوان مثال دقت کنید که زمانی که شما یک بانوی جوان 30 ساله هستید ایشان 50 سال دارند و یک در اتمام میانسالی می باشند و این تفاوت های سنی می تواند با نیازها و دیدگاهای مختلف و هدف های متفاوتی همراه شود پس نمی توان به راحتی از این موضوع بخاطر دوست داشتن گذشت .

بهتر است در این مسیر اگر این آقا از شما خواستگاری کرده اند باهم به روانشناس مراجه کنید و این اختلاف سنی و شرایط دیگری چون سبک شخصیتی و رفتاری ، دیدگاها ، فرهنگ و خانواده و... را مورد بررسی قرار بدهید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید .

احساسات و عشق و دوست داشتن لازمه شروع یک زندگی مشترک می باشد اما دقت کنی که کافی نیست و اگر باعث شود که انسان موضوعات مهمی را نادیده بگیرد در کنار علاقه باید به وابستگی نیز توجه کرد چون وابستگی می تواند باعث نادیده گرفتن موضوعات مهم در افراد شود .
دارای دیدگاه نوامبر 30, 2020 توسط بی نام
بله ایشون خواستگاری کرده و قصدش ازدواج هست
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,429 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 515 بازدید
2 پاسخ 266 بازدید
سوال شده سپتامبر 10, 2021 در قبل از ازدواج توسط Nazanin.mi ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 103 بازدید
سوال شده مارس 26, 2020 در قبل از ازدواج توسط بی نام
1 پاسخ 1,290 بازدید
سوال شده سپتامبر 18, 2019 در قبل از ازدواج توسط Mahdi jan ممتاز (100 امتیاز)
2 پاسخ 413 بازدید
1 پاسخ 654 بازدید
1 پاسخ 136 بازدید
1 پاسخ 173 بازدید
سوال شده دسامبر 4, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط mehdiii ممتاز (100 امتیاز)
...