مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

لطفااااااااا کمکم کنید

88 بازدید
سوال شده دسامبر 2, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Mr
سلام ، من پسر۲۴ ساله ای هستم که با خانوادم همیشه دچار مشکلم ،دیشب دعوای بدی شد بخاطر حرفی که زدم و و اونا جبهه گرفتن و کار به جاهای باریک کشید تا اینکه پدرم چوب آورد و میخواست کتکم بزنه !!!. اونا فکر میکنن من بچه ام و هیچی حالیم نیست و انگار هرچیزی که میگن و باید انجام بدم ، مثلا باید صبحا پاشم و برم پیاده روی چون اونا میخوان اگه اینکارو نکنم به آدم بی مصرف میشن . بهم میگن نمازاتو نمی‌خونی چون همیشه نجسی! اما اینطور نیست تمام نمازامو به وقتش میخونم اما نه جلو چشمشون چون میترسم نیش و کنایشون شروع بشه .اگه بگن بیا چیزی بخور و همون ثانیه نرم دعوا راه میندازن.اگه پول خرج کنم میگن هدر میکنی و میری برادختره خرج می‌کنی درصورتیکه که حتی خودم درآمد دارم .
 الان ۲ساله قصد ازدواج با دختر مورد علاقم و دارم وباهم منتظر موندیم تا خدمت تموم شه و اون تو همه * لحظه ها کنارم بود، اما میگن خودت برو زن بگیر و اگه باهات بیایم ابروتو می‌بریم !میگن بیا و دختر مورد علاقه مارو بگیر! آخه مگه زندگی من نیست؟!  من پرستارم خودم مستقلم و توانایی تشکیل خانواده و دارم . همیشه از پدرم میترسیدم که کتک بزنه ، حرفی بزنه و..همین ترس باعث شده تا نتونم رابطه * خوبی باهاشون داشته باشم مادرمم پشتم نیست.
اونا میگن ۲۴ ساعته برای ما کاری انجام بده و یا بایدادمی  طبق علاقه ما باشی اما مگه من رباتم؟! من نه سیگاریم نه رفیق بازم نه مشکلی دارم نه آبرویی بردم ، اما به چشمشون دشمن میام !و همیشه مرغ همسایه غاازه.
بخاطر همینا ۲سالیه قرص سرترالین مصرف میکنم، خدمتم تازه تموم شده میخواستم بعد خدمت تحت نظر پزشک قرصمو قطع کنم اما حالا بیشتر شده ،من چیکار باید کنم؟ آیا راه حلی داره؟ مشکلشون چیه؟
می‌خوام ازدواج کنم اما اذیتم میکنن نگرانم که با همسرم هم همین رفتارارو داشته باشن من ازین خونواده ام میتونم تحمل کنم دختری که تاحالا ازین چیزا ندیده که نمیتونه کنار بیاد ،مشکلمم فقط ازدواج نیست مشکل اینه که هیچوقت از من راضی نیستن ،منو تا جایی میرسونن منت میزارن انتظار دارن دستشونو ببوسم یا اگه حرفی بشه تحریم میشم و میگن نمیرسونمت فردا!
 دارن دیوونم میکنن خسته شدم. دارم از دنیا میبرم.
چیکار کنم باهاشون.؟میشه راهنماییم کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 2, 2020 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که تجربه این شرایط برای شما با فشار روحی همراه هست اما دقت کنید که در این مسیر بهتر است در کنار احترام به آنها در زمان مناسبی با آنها در احترام و با بیان درک نگرانی و احساسات و تلاش های آنها برای شما می خواهید که به احساسات و نیازهای شما نیز توجه داشته باشند و در جایگاه پدر و مادری در کنار شما باشند تا بتوانید مسیر رشدی خودتان را طی کنید .

در این مسیر نیاز است که روابط بین شماها بازسازی شود تا بدون ترس و ناراحتی در مورد احساسات و نیازها باهم صحبت کنید بدون ترس از دست دادن و ناراحتی دیگری .

در صورت امکان بهتر است با پدر و مادرتان به روانشناس مراجعه کنید در غیر این صورت خودتان می توانید برای بهبود شرایط روحی اقدام کنید چون گاهی شرایط محیطی قابل تغییر نیست و شما بهتر است که این شما مسیر خود را میزانی تغییر بدهید تا بتوانید در کنار همین شرایط ، شما با شرایط بهتری پیش بروید .
دارای دیدگاه دسامبر 2, 2020 توسط Mr
وقتی برمیگردن بهم میگن ایشالا کفنت کنیم من باید چیکار کنم؟
آیا مشکل از منه؟!
استغفرالله تصورشون اینه که خدا هستن و همه حرف ها و کارهاشون درست ترینه و هیچکسیو قبول ندارن چه برسه به مشاور.
منو که دیوونه کردن ، تا آخر عمر عوارض اینکاراشونو باید بکشم همینطور که تااالان باهامن ، تمام اینکارا باعث میشه تااخر عمرم آسیب دیده بمونم و به همسرم به بچم ظلم بشه
باوجود اینکه مشکلی نیست ، و انتخابی کردم انتخاب خوب و عاقلانه ای و شخصم آدم با خانواده و بااصالت و موجهیه و هم کفوم با من همراه نمیشن که برم به زندگیم برسم و کاملا مستقل باشم و تصمیمم هم اینه که برم جایی زندگی کنم دور باشم ازشون تا همسرم ازشون درامان باشه چون فکر نمیکنم آرامش بزارن برامون .
درمانده شدم .
دارای دیدگاه دسامبر 2, 2020 توسط بی نام
درکتون میکنم،من نوجوانم اما والدین من فقط به فکر تامین نیازهای ما نیستند و فقط به ما فحش میدن و میگند خاک توسرت،هیچی نمیشی و از صبح که بیدار میشویم تا آخر شب همش دعوا دارند با هم و سر مسائلی که واقعا هم خب مشکله و سخته.امیدوار باشید،خدارو فراموش نکنید،صبور باشید در برابر پدر و مادر صبوری کنید و احترام اونهارو فراموش نکنید،یکم منطقی تر برخورد کنید با قضیه،اونها درست میگن شاید دختر مورد نظر شما اونقدر مناسب برای ازدواج نباشه،بیشتر دقت کنید توی تصمیم گیری،هم چنین شما تازه جوانید و سنتون برای ازدواج کنی زود هست،یکم دیگه پخته تر میشید،حدود۲۷،۲۸سالگی.پس شکیبا باشید.
دارای دیدگاه دسامبر 2, 2020 توسط Mr
من مشکلم فقط با انتخاب اون دختر نیست . من تو زندگیم هرچیزی که انتخاب اونا نباشه انتخاب اشتباهیه. ما باهم مشاوره رفتیم و گفتن که همه جوره مناسب هم هستیم اون دختر بخاطر من بهترین موقعیتاشو از دست داده ،من آدم احساساتی نیستم با همه چیز منطقی برخورد میکنم و سن نوجوانی هم نیستم که فکر کنم تحت تاثیر شرایط قرار میگیرم سن عقلیم هم به اون پختگی رسیده که بتونم زندگی شخصی خودمو داشته باشم .
اما من تو این زندگی هیچ اختیاری از خودم ندارم  و بحثم صرفا بخاطر ازدواج نیست بحثم سر اینه که چرا باید چیزی باشم که اونا میخوان حتی اشتباه ، مگه من برده ام؟! درسته حق دارن گردنم اما برعکس هم هست حق منم گردن اوناست ، قبل از وجود این دختر هم من از دست اونا افسردگی گرفتم و قرص مصرف میکنم این دختر باعث شد تا قرصم با نظر پزشک کمتر بشه چون همیشه و همه جا کنارم بوده اون فقط تو خوشیا نبوده تو روزای سختم پیشم بوده تو نداریا تو بدترین شرایط کنارم بوده و دم نزده یه خانوم باوقار و نجیب و من از انتخابم مطمئنم .
نمیدونم بااین بی منطقی چه کنم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,061 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 186 بازدید
2 پاسخ 83 بازدید
1 پاسخ 66 بازدید
سوال شده 14 فوریه 2024 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Amirjfjd ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 37 بازدید
سوال شده 14 فوریه 2024 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Amirjfjd ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 85 بازدید
...