مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

من حس مبکنم باید عشق داشته باشم

88 بازدید
سوال شده دسامبر 5, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مه سیما ⁩
سلام من یه دختر سیزده ساله هستم که هنوزم عروسک بازی میکنم و کارتون میبینم. وقتی کوچیک تر بودم من و خونوادم جمعه ها میرفتیم یه جا و من و داداش دوقلوم کلی دوست تو اونجا پیدا کرد یک که همشون دختر بودن. کم کم با سه تا پسر دوست شدیم که از ما سنشون کمتر بود. بعد من چند بار نا خاسته کارتون و لایو اکشن های عاشقانه دیدم. بعد توی یه گروه واتساپی دوستام ویدیو عشق و عاشقی میفرستادن. کم کم و خود به خود به فکر عشق ٱفتادم اما با خودم گفتم من هم عاشق کسی شم اون هیچ.... در بازی با عروسک هام بازی عاشقانه میکردم. بعدا با خودم گفتم من یه دختر هستم که عاشق بازی های اکشنه و پرنسس ها رو زیاد دوست نداره. مثل پسرام دیگه اما چطوری عاشق شم!؟ اصلا ولش کن عشق کلو چند؟! بعد یک مدت بازم یه لایو اکشن عاشقانه دیدم فکرم مشغول شده. همش تو فکر این چیزام. حتی نمیدونم عشق چیه و چجوریه! حس میکنم پسرا عاشق شن راحت تره چون راحت به دخترا میگن و دخترا احساسی ترن و راحت تر پسرا رو درک میکنن و مسخرشون نمیکنن. اما ممکنه اگر دختر ها بگن این اتفاق بیفته پس کلی نامت شدم. تحقیق کردم این حس من در سن نوجوانی و بلوغ هست و عادیه. اما با کرونا و بسته شدن همه جا دیگه بیشتر دارم غصه میخورم و جالب اینه که وقتی کرونا نبود حس من در این حد نبود. اما الان تنهایی هم نسبت به دوستام و نبودشون هم باعث این حسه( تحقیق کردم) . الان مدام تو فکرم. دلم میخواد با یه پسر دوست شم که خوب باشه و بی محلی نکنه و البته بخواد با یه دختر دوست بشه! لطفا راهنمایی کنید چی کنم؟ با تشکر
2 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 5, 2020 توسط ahrj1382 حرفه ای (7,620 امتیاز)
بیخیال این داستانا بشو.من کاملا درکت می کنم اما دلیل نمیشه هر چی دلت خواست انجامش بدی.
اگر بخوای بری دنبال عشق و عاشقی کلی مشکل برات پیش میاد.
اگه خانوادت بفهمن کلی از ناراحت میشن و اعتمادشون رو نسبت بهت از دست میدن.
دچار افت تحصیلی میشی.به اهدافت نمیرسی.
احتمال اینکه افسرده بشی خیلی زیاده.
پاسخ داده شده دسامبر 5, 2020 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما سیما جان

ببین عزیزم این درگیری های ذهنی در سن شما یک امر طبیعی هست اما دقت کنید که دوست داشتن و دوست داشته شدن ارتباطی با جنسیت ندارد و شما با هر جنسیتی می توانید هردوی این احساسات را تجربه کنید و در این مسیر بهتر است به خودتان فرصت بیشتری بدهید تا در اینده در شرایط سنی و رشدی مناسب در مورد این احساسات تصمیم گیری کنید در شرایط سنی شما بهتر است که وارد این روابط نشوید چون می تواند بر روند زندگی شما تاثیر داشته باشد .

در آینده در شرایط سنی و رشدی مناسب می توانید یک رابطه هدفمند و مشخص را دنبال کنید زمانی که شما و فرد مقابلتان به شرایط رشدی مناسب رسیده باشد و هویت کامل تری را تشکیل داده باشید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,305 دیدگاه

2,669 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 458 بازدید
1 پاسخ 128 بازدید
3 پاسخ 1,423 بازدید
1 پاسخ 170 بازدید
...