مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

طلاق بگیرم یا ادامه بدهمو

249 بازدید
سوال شده دسامبر 8, 2020 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط دختر تنها
سلام من تو دو راهی سخت گیر کردم . پنج ماهه با آقایی ازدواج کردم که هشت سال قبلش ازدواج ناموفق داشته و بعد از عقدم فهمیدم نامزدی دوساله داشته که یک هعته قبل از وصال ما تموم کرده بودن و این آقا روی لجبازی با من ازدواج کرده و از روز اول هم روزهای بد و تلخی داریم تا الان که به توافق طلاق رسیدیم که فهمیدم قبلش تو این مدت دو بار برگشته پیش نامزدش ولی موقع طلاق پشیمون شد و میگه با هم زندگی کنیم . از طرفی تنها پسر خانوادست که کفالت مادرشو داره و وابستگی سختی بهش داره و مادرش هم دخالت گر بدیه . یک طرف نامزدش یک طرف مادرش یک طرف لجبازی و اخلاق تند خودش که رفیق بازه و با زنای دیگه دور همی میگیرن . مشکل من اینه که نمیدونم طلاق بگیرم اون مقاومت میکنه ولی با این مشکلات و بی اعتمادی من که پیش اومده ادامه دادنشم سخت شده هر بار میخوام اراده به طلاق کنم احساساتی میشم خواهشا شما بگید چکار کنم حتی نمیزاره از خونه بیرون برم . لطفا نگید مشاوره حضوری چون اصلا نمیزاره برم از نظر مالی هم کارمنده و خرج خانوادش میده و زیاد خوب نیست به من میگه چیزی ازم نخواه  و ۳۷رسالشه و من ۳۲ سالمه ازدواج اولمه حالم امشب اصلا خوب نیست به من بگید چکار کنم تمام اطرافیانم میگن طلاق بگیر .به خودش که نگاه میکنم دلم براش  مبسوزه چون این کارا رو میکنه بعد پیش من گریه میکنه میگه خیری از زندگیم ندیدم
3 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 8, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام. ابتدای سوالتون با انتهاش کاملا متفاوته. واقعا همونطور که گفتید یک دوراهی هست درک میکنم. بزرگتر از دوراهی شما دوراهی همسرتون هست که هنوز نمیدونه بالاخره میخواد با شما زندگی کنه یا با اون خانم.

بهرحال برای تصمیم به طلاق گرفتن باید دو نکته رو توجه کنید:

اول اینکه دلسوزی رو بذارید کنار. اولویت اول شما خودتون هستید نه همسرتون و نه هیچ کس دیگه. بطور کلی دلسوزی بسیار میتونه برای انسان مخرب و مانع موفقیت باشه. (البته دلسوزی با دلرحمی فرق میکنه)

دوم اینکه به شرایط بعد از طلاق هم فکر کنید. منظورم از لحاظ توانایی ها و استعداد خودتون هست که آیا میتونید حداقل تا مدت یکی دو سال خرج و مخارج خودتون رو تأمین کنید؟ یا پدرتون این توانایی رو دارن؟ و همچنین از همه مهمتر اینکه از نظر روحی قادر به مجرد موندن و صبر کردن هستید؟ چرا که بسیاری از افراد بعد از طلاق دچار افسردگی میشن.

بهرحال اگر واقعا به شرایطی رسیدید که تمامی این مشکلات بعد از طلاق رو بهتر از زندگی با همسرتون میدونید و در واقع اینقدر زندگی با ایشون برای شما عذاب آوره که حاضرید هر شرایط سختی داشته باشید غیر از شرایط فعلی، پس طلاق بگیرید. اما در صورتی که فکر میکنید زندگی تون قابل اصلاحه پس بمونید و درستش کنید. کسی که نیاز به مشاوره حضوری داره همسرتون هستند بیشتر از شما. باهاش صحبت کنید و بگید که فقط در صورتی حاضر به ادامه زندگی هستید که باهم مشاوره حضوری و زوج درمانی برید.

هیچکدوم از سایتها و تلفن های مشاوره ای آنلاین نمیتونن به خوبی مشاوره حضوری به شما کمک کنند. بسیاری از حالتها و استرس و تنشهای وجود شما فقط حضوری قابل تشخیصه.
دارای دیدگاه دسامبر 8, 2020 توسط دختر تنها
سلام .ممنونم از پاسخ دهی شما . از نظر مالی ایشون که منو ساپورت نمیکنه خرجم با پدرمه . خانوادم میگم فقط عقد کرده ای ما پشتیبان توایم. از نظر روحی اینقدر الان آزارم میده که حتی وزن کم کرده ام . با این حال وقتی حالش  میبینم که میخواد خوب باشه مثلا چند روز خوبه بعد دوباره خودش میشه و میگه ازدواج دوممه و یه نامزدی .خرابش نکن من خوب میشم .من می مونم چکار کنم.
دارای دیدگاه دسامبر 9, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
پس با توجه به حرفهای شما بهترین راه همونه که عرض کردم. شرط کنید که در صورتی مایل به ادامه زندگی هستید که مشاوره زوج درمانی حضوری برید. در غیر اینصورت درخواست طلاق کنید.
دارای دیدگاه دسامبر 14, 2020 توسط دختر تنها
سلام . من خیلی فکر کردم و گفتم به پیشنها دشما بهش بگم مشاوره بریم .پنج روز پیش رفتیم بیرون که بهش بگم ولی توی گوشیش دیدم با همکار خانومش و همینطور خانومی که دختر خاله معرفیش کرد استیکر عشقی داده بودن گفتم تو کی خاله دار شدی تو که با فامیلت قطع ارتباطید دختر خاله از کجا اومد.گوشیشو داد بهم گفت ببر به هر کی شک داری زنگ بزن گفتم نیازی نیست گفت نه ببر . و داد وبیداد کرد . گفتم اصلا میبرم ولی چجوری پیدات کنم گفت پیدام میکنی نترس ولی ساعت ۶ که اومدم خونه خبریش نشد تا ساعت یک شب .به رفیقش از گوشی خودش زنگ زدم جواب نمیداد به فامیلاش زنگ زدم گفتن خبر نداریم تا مادرم همون ساعت یک شب به خونشون زنگ زد مادرش گفت من خبر ندارم. مادرم بهش گفت ما نگران هستیم .گفت به من چه چرا به من زنگ میزنید. !!!! ربع ساعت بعدش خودش از خونشون زنگ زد و گفت به مادرم که جایی بوده ماشین دوستش خراب شده بهش گفت یعنی نمیشد خبر بدی . بعد به من گفت تو گوشی منو دزدیدی و صبح با اسنپ بفرست بیاره .نه سلامی نه توضیحی . منم هیچی نگفتم. صبح زنگ زده بیار گوشی منو ‌ بردم براش اومد دم در گرفت و در را بست .یک ساعت بعد زنگم زد گفتم کاری باهات ندارم واقعا ناراحت بودم کارش خیلی زشت بود .گفت تو برام مردی اشعال .و من جواب ندادم. عصری فقط پیام داده من دوستت دارم. و دیگه تا الان که چها روزه میگدره هیچ خبری ازش نشد حتی یه زنگ نزد که تلاشی کنه لااقل اون شبو توضیح بده یا میدونست که منو چقدر ناراحت کرده پیشقدم بشه .اخه یه مرد چطور میتونه با زنش این کارو بکنه راحت بره پیداش نشه هیچ توضیحی هم نده و تازه بعدش اینجوری رفتار کنه . خانوادم دیگه به شدت باهاش مخالفن و جایگاهشو از دست داده در واقع با این کارش ابروی منو برد. میدونست دنبالش میگردم و بیخیال نمیدونم کجا بود . چها روزه منو ول کرده رفته اگه بددهنی کرده بودم یا اهل خیانت بودم میگفتم مقصرم ولی دلم میسوزه که نیستم . حالا من چکار کنم باهاش . توی گوشیش پر از شماره های زن بود ولی بهشون زنگ نزدم . حتی بهش گفته بودم فلان زن که هی بهت زنگ میزنه من بدم میاد دقیقا تو راه رفتن که گوشیشو میبردم همون زنه هم زنگ زد بهونه کاری کرد . من اینقدر ناراحت بودم که حتی نتونستم بهش بگم اخه چیکار داری با شوهر من. من چکار کنم با این آقا . چطور راحت بیخیال شده
دارای دیدگاه دسامبر 14, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام خواهرم. بهتر بود بجای گرفتن گوشی، همون پیشنهاد رفتن به مشاوره رو میدادید. احساسات شما رو کاملا درک میکنم ولی شما لازم نیست کاراگاه بازی در بیارید. مشاور خودش متوجه میشه که واقعا دل ایشون با شما هست یا نه. من نباید با این توضیحات اندکی که در اینجا رد و بدل شد به راحتی قضاوت کنم و باید مشاور طی چند جلسه متوجه بشه. ولی ظاهرا ایشون دلش تمام و کمال معطوف به شما نیست. حالا یا درگیر نامزد سابقش هست یا اینکه کلا دوست نداره تنها روی یک زن متمرکز بشه و میخواد با چند نفر همزمان باشه. اون هم بخاطر دورهمی هایی که گفتید. از طرفی آبرو هم مسئله مهمی برای ایشون هست. بهرحال مجددا عرض کنم شرط شما برای ادامه زندگی باید قطع تمام دورهمی های مجردی و مراجعه نزد مشاور خانواده باشه. فعلا هم هیچ پاسخی به ابراز احساسات ایشون ندهید.
دارای دیدگاه دسامبر 14, 2020 توسط دختر تنها
سلام . ممنونم از وقتی که برای من میذارید . امروز خودم بهش پیام دادم بعد از پنج روز گفتم پس تکلیف من چیه .شروع کرد به متهم کردن من رفتی حالا میگی تکلیفت چیه برو یه روز بهت میگم. بهش گفتم تو از همون شب یه زنگم نزدی نیومدی دنبالم نگفتی زنمه ناراحت شده من باید پیگیر زن و زندگیم باشم به گوشش نرفت.یک مرد نباید یک ساعتم بی خبر باشه.میگه تو باید میومدی دنبالم !!! . اخرش گفت میخای بری برو. گفتم اگه جوابت اینه یعنی برم طلاق بگیرم . گفت هر کاری دوست داری بکن . در واقع با جدایی راضی تر بود انگار اصلا مهم نبود خیلی راحت در موردش حرف زد . جوری که جوابی واسم نذاشت . من میدونم این زندگی پایه هاش سسته . چون پشتیبانم نیست . ولی تحمل حس طلاق و اینکه الان چطوری از پس احساساتی شدنم بربیام دارم عذاب میکشم چون میدونم روزای سختی در پیش دارم از  نظر روحی و فراموش کردنش. راضی به مشاوره هم نشد . احساس میکنم بیخودی دارم دست و پا میزنم. من همه حقیقت رو به شما گفتم تا مشاوره حقیقی بگیرم خودمو گول نزنم.. بنظرتون من مقصر بودم.
دارای دیدگاه دسامبر 14, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
من نمیدونم و نمیتونم قضاوت کنم که بطور کلی شما مقصر بودید یا نه چرا که از تمامی مسائلی که در ۵ ماه اخیر بین شما پیش اومده اطلاع ندارم. شاید هر دو مقصر باشید. ولی دنبال مقصر نباشید دنبال مقصر گشتن هیچ نفعی برای شما نداره. بنابراین خوب فکر کنید ببینید اگر میتونید شرایط بعد طلاق رو تحمل کنید و صبر کنید، طلاق بگیرید. وگرنه بقول معروف بسوزید و بسازید. ولی من توصیه میکنم طلاق بگیرید. چراکه حداقل از نظر مالی که مشکلی ندارید و پدرتون از خونه بیرونتون نمیکنه. موردهای زیادی دیدم که مشکلی مشابه شما داشتند با این تفاوت که پدرشون هم ساپورت نمیکنه و یا نمیتونه ساپورت کنه. بنابراین اگر فکر میکنید تنها بودن بهتر از بودن با اینچنین مردی هست طلاق بگیرید. به خدا توکل کنید. خانم جوانی مثل شما خواستگار زیاد داره. البته باید بعد طلاق، فعالیت های اجتماعی تون رو افزایش بدید و به کارهایی که علاقه و توانایی دارید بپردازید.
دارای دیدگاه دسامبر 14, 2020 توسط دختر تنها
از اینکه در مورد مشکل من همفکری گردین سپاسگژارم . امیدوارم کسی به این مرحله نرسه چون وقتی با هزار امید بری و با تحقیر برگردی و طلاق رو یدک بکشی این بزرگترین درد دنیاست .
پاسخ داده شده دسامبر 8, 2020 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مورد دقت کنید که شما بیان می کنید ایشان بدون پایان دادن واقعی به رابطه قبلی خود وارد ارتباط دیگری شده اند و با شما ازدواج کرده اند و این می تواند برای زندگی مشترک شما آسیب زا باشد در کنار اینکه ایشان در کنار کفالت خانواده نیاز است بتوانند که با مدیریت زندگی مشترک را از زندگی خانوادگی جدا کنند تا بتوانند زندگی بهتری را تجربه کنید اما اگر در این مسیر همسر شما نمی تواند مدیریت لازم را داشته باشند می تواند زندگی مشترک شما با مشکلات زیادی روبرو شود .

شما در این مدت شناخت لازم را نسبت به شرایط شخصیتی و رفتاری همسرتان دارید و در این مسیر می توانید تصمیم گیری داشته باشید .

نیاز است به این سوال پاسخ بدهید که چه میزان این زندگی برای شما سازندگی دارد و به احساسات و نیازهای شما پاسخ می دهد در کنار اینکه این سبک زندگی مشترک برای بازسازی نیاز به همراهی شما و همسرتان باهم دارد و تغییرات شما به تنهایی جوابگو نمی باشد .
دارای دیدگاه دسامبر 8, 2020 توسط دختر تنها
سلام ممنونم از پاسخ دهی شما . من بارها بهش گفتم نباید روی لجبازی با اون این کارو میکردی الان میفهمم که چرا دایم مقایسه میشدم و ایراد میگرفتی . از طرفی قربانی بین من و خانوادش همیشه منم. چون پدرم خرجمو میده .و از نظر روحی آزارم دادن . این سوال که چه حد نیاز های منو پاسخ داده در واقع الان میشه چقدر . معذرت میخوام اما ایشون حتی نیاز جنسی شونم جایی دیگه بردن و من تازه فهمیدم . الان میگه پشیمونم و خوب میشم و زندگیمو درست میکنم ولی حدود ۲۰ روزه هیچ تغیرر نکرده حتی مثلا این دور همیا رو حداقل نرود دیگه . برای همین دارم عذاب میکشم بین موندن و رفتن
پاسخ داده شده دسامبر 8, 2020 توسط بی نام
دلت برا خودت بسوزع کع مامانش انقد بدتو میگع فردا پس فردا خودش طلاقت میدع

نامزدی دوسالع داشتع!!!یع هفتع قبل ت وتموم کردع!!دوبارم برگشتع پیشش!فک نمیکنی زنع یکم رو مخش را برع ولت میکنع میرع پیش اون؟یا اونم میگرع رویع تو؟

طلاق بگیر موقعیتایع خوب ترم پیدا میشع تا یع بچم رم بدبخ نکردی
دارای دیدگاه دسامبر 8, 2020 توسط دختر تنها‌
سلام. اتفاقا چند نفر از اطرافیان مورد اعتمادم که جریانو میدونن میگن ما فقط میترسیم که عروسی کنید یا خودش ترکت میکنه و شب وروز تو خونه تنها میشی یا نامزدش که هنوز عاشقانه هستن سرت هوو میشه
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,053 سوال

27,799 پاسخ

29,369 دیدگاه

2,471 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 825 بازدید
سوال شده مارس 22, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط هیوا تقی پور
0 پاسخ 198 بازدید
0 پاسخ 71 بازدید
سوال شده اوت 24, 2020 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط بی نام
3 پاسخ 1,213 بازدید
1 پاسخ 383 بازدید
3 پاسخ 295 بازدید
0 پاسخ 238 بازدید
سوال شده Mar 25, 2020 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط محمد
0 پاسخ 250 بازدید
1 پاسخ 1,544 بازدید
1 پاسخ 111 بازدید
سوال شده دسامبر 18, 2017 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط بی نام
...