مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مسائل مهم درازدواج

94 بازدید
سوال شده دسامبر 9, 2020 در قبل از ازدواج توسط سردرگم
عرض سلام و خسته نباشید
بنده دختری۲۳ساله هستم که ازدواج ناموفق داشتم و به تازگی ازهمسرم جداشدم،معتقد و مذهبی هستم،به تازگی خواستگاری دارم که ازنظربعضی از موارد دیدگاه یکسان داریم و حتی بعضی از نظرات ایشان بهتر از من است.ولی دو مورد هرچه فکر میکنم نمیتوانم کنار بیایم،مسئله * نماز که ایشان گفتند شاید یکی درمیان شود برعکس من که خیلی معتقد به نماز اول وقت هستم و حتی در صورت امکان،مسجد رفتن راهم جزء ضروریات زندگی میدانم.مسئله * قلیان کشیدن هم ایشان میگویند اهل قلیان هستم ولی زیاد نه واینکه درمواقع تنهایی دوست دارم بکشم،ولی عقیده دارم وقتی همسرم در کنار من باشد و بگوید بخاطر من نکش چراباید بکشم،مثل گوشی و فضای مجازی که وقتی زن باشد چرا وقتم را صرف فضای مجازی کنم.این عین جمله * ایشان بود.این دومسئله برای من خیلی مهم هستند و نمیدانم چکار کنم،مطلقا جواب رد بدهم یا میتوانم بعدازازدواج تاثیر مثبت روی عقیده * او بگذارم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 9, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام

این مورد رو خودتون باید بسنجید اما فکر اینکه بتونید تاثیر بگذارید و ایشون رو عوض کنید از سرتون بیرون کنید. اگر موردی هست که براتون مهمه سرش کوتاه نیایید. مخصوصا مورد قلیان و نماز که قابل اغماض نیست.  چه بسا ممکنه طرف مقابل هم فکر کنه با شروع زندگی میتونه شما رو تحت تاثیر قرار بده و عوضتون کنه. شما هم قلیون بکشید یا نسبت به نماز بی تفاوت بشید. خواه و ناخواه پیش میاد. فیلم عرق  سرد رو اگر دوست داشتید ببینید. اشاره من به قسمتی هست که خانم ورزشکاره و اهل دود نیست اما شوهرش ازش میخواد طعم قلیون انتخاب کنه، باهاش در این کار همکاری کنه و درک هم نداره.( و خب هزارتا مشکل دیگه که باید خودتون فیلم و ببینید.)- نه اینکه خدای ناکرده قرار این چیزها برای شما پیش بیاد. این احتمال هم وجود داره با ورود به زندگی متاهلی همسرتون هم خوذش رو با شما وفق بده و با توجه به اخلاقیات خوبی که داره مشکلی پیش نیاد.

در کل این شمایید که باید تصمیم بگیرید و با توجه به مطلقه بودن دیگه وقتشه با تجربه ای که داشتید عاقلانه تر فکر کنید.  ولی در کل به امید تاثیر گذاری و عوض کردن یک ادم وارد زندگی متاهلی نشید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,058 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,528 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 208 بازدید
3 پاسخ 286 بازدید
1 پاسخ 113 بازدید
1 پاسخ 108 بازدید
سوال شده دسامبر 12, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط پشمک بابا
1 پاسخ 238 بازدید
3 پاسخ 758 بازدید
3 پاسخ 255 بازدید
2 پاسخ 92 بازدید
1 پاسخ 210 بازدید
سوال شده دسامبر 23, 2020 در قبل از ازدواج توسط روشنک ممتاز (160 امتیاز)
...