مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مامان و بابام حقمو خیرات میکنند

173 بازدید
سوال شده دسامبر 13, 2020 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط حدیث
بابام به خانوادش خیرات میکنه و میگه ثواب داره اونا چیزی ندارن در حالیکه خانوادش خیلی ثروت دارن

مامانمم که با خانواده بابام میره خرید و هر چی میخره میزنه به حساب بابام

من 19 سالمه و خواهرم 14

از چه راهی میتونیم حقمونو بگیریم و هر چی خونه  و ملک بنام مامان بابامه و بنام خودمون بزنیم
3 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 13, 2020 توسط گلی
سلام به شمادوست عزیز...

اینکه پدرومادرشماازدارایی که دارن انفاق میکنن بسیارقابل ستایش وقدردانیه...دوست من پدرومادرشمابه آینده شمافکرمیکنن که دارن برای آخرتشون تلاش میکنن به نظرم بهتره که باهاشون همکاری کنیدتاصوابش به شماهم برسه ن که تلاش کنیددارایی شونو تصاحب کنید...مطمئنا خانواده ای که دارن به آخرتشون فکرمیکنن به آینده دختران دلبندشون هم فکرمیکنن...

امااگه قانونیشوبخواهیدبدونیدبایدبگم که تازمانی که سایه پدرومادربالاسرخانواده باشه اموال اون هامال خودشونه وحتی پس ازمرگ طبق قانون بخشی ازاموال به خانواده ینی همون فامیلایی که ازشون صحبت کردیدمیرسه...اینونگفتم که به چنین روزی(خدای نکرده)فکرکنی گفتم که بدونی داری وقتتوتلف میکنی...

بجای فکرکردن به اموال اونهاتلاش کن که خودت اموالی بدست بیاری...

بخورتاتوانی به بازوی خویش

که سعیت بوددرترازوی خویش

باآرزوی بهترین ها
دارای دیدگاه دسامبر 13, 2020 توسط حدیث
اینطوری نیست من حق ندارم تو خانوادم کلاس مورد علاقمو برم اما خانواده بابام حق دارن
وقتی هم که اعتراض میکنم میکن دختر مردم به ما ربطی ندارم
بعدش اومدن زندگیمونو ازمون گرفتن و ما رو به روز بد نشوندن و میگن خودتون کردین کاری که خودشون خیرات میکردن و انداختن گردن من
دارای دیدگاه دسامبر 13, 2020 توسط حدیث
حتی حق ندارم کارای کوچیکمو بکنم
دارای دیدگاه دسامبر 13, 2020 توسط گلی
دوست من به وضوح میتونم غم واندوه روتوجملاتت ببینم...میخوام بدونی درکت میکنم میدونم ازامکانات وآرزوهادورشدن ینی چی...
ولی بایدیدونی گاهی اوقات بهتره که به جای حل کردن مشکل باهاش کناربیای وبپذیریش...
یه کاری بکن!!میتونی درس بخونی کنکوربدی ویه شهردیگه دربیای اینطوری تسلط خانواده روت کم میشه وتومیتونی کلاسایی که دوست داری بری حتی میتونی شاغل باشی البته زیرنظرخانواده...
امیدوارم متوجه منظورم باشی
دارای دیدگاه دسامبر 8, 2022 توسط نیما
ویرایش شده دسامبر 8, 2022
گلی امید الکی نده.
تو این اقتصاد داغون ایران یه جوون هر چه قدر هم سعی و تلاش کنه به هیچ چیز نمیرسه. الان قیمت مسکن یه طوری شده که حتما ادم باید خونه از قبل داشته باشه که بفروشه بتونه یه خونه بخره. وگرنه کسی که خونه نداشته باشه که بفروشه دیگه نمیتونه خونه بخره.
پدر و مادر حدیث نباید جوری زیاده روی کنن تو خیرات دادن که خودشون و حدیث و خواهرش تو فشار قرار بگیرن.
درسته خیرات دادن ثواب داره. ولی هر چیزی هم حدی داره. ادم نباید دیگه اون قدر زیاد خیرات بده که خودش و خونواده اش تو فشار قرار بگیرن.
حدیث حق داره ناراحت باشه. پدر و مادر حدیث واقعا دارن اشتباه میکنن. این اینده نگری نیست که هرچی دارن خیرات کنن و خودشون و دخترهاشون تو فشار قرار بگیرن که میگی اینده نگری. اتفاقا برعکس پدر و مادر حدیث اصلا به فکر اینده خودشون و دخترهاشون نیستند که این قدر تو خیرات دادن دارن زیاده روی میکنن.
درضمن طبق قانون اگه پدر یا مادر حدیث(خدایی نکرده) بمیرند و پدر بزرگ و مادربزرگ حدیث زنده باشند، به پدربزرگ و مادربزرگ حدیث ارث میرسه. اما اگه پدربزرگ و مادربزرگ حدیث قبل از پدر و مادرش بمیرند هیچ ارثی به فامیل هاشون نمیرسه.
ادم باید سعی کنه مشکلاتش رو حل کنه. این که به زور بخواد بپذیره که باید این مشکلات باشند و به زور بخواد مشکلات و شرایط بد رو تحمل کنه فقط باعث میشه اسیب های روانی ببینه و به مشکلات روحی و روانی دچار بشه.
به همین سادگی بره یه شهر دیگه؟.... دختر تنها تو یه شهر دیگه دور از خونواده مشکلاتش بیشتر هم میشه. با کدوم پول کلاس هایی که دوست داره بره؟! اگه منظورت اینه که خودش در کنار دانشگاه رفتن سر کار بره و پول دربیاره باید بگم که: دانشگاه رفتن کلی درس خوندن میخواد. چه کاری باید باشه که زمان کافی برای درس خوندن رو ازش نگیره؟ (البته منظورم دانشگاه های دولتی بود. دانشگاه ازاد و دانشگاه های پولی که کلی پول میخوان و پدر و مادر حدیث هم که اهل پول دادن به دخترشون نیستند. دانشگاه های دولتی مثل دانشگاه های پولی نیستند که پول بگیرن و مدرک بدن. انتظار کلی درس خوندن و وقت گذاشتن سر درس دارن.) در ضمن حدیث تو دوران دانشجویی بخواد بره سر کار. مگه به یه دانشجو که هنوز لیسانس هم نگرفته چه قدر حقوق میدن؟ حدیث باید کلی کار کنه و حقوق خیلی کم و ناچیزی بگیره. (البته اگه تو این بیکاری، کار گیرش بیاد.) ما الان تو مملکتی داریم زندگی میکنیم که طرف با فوق لیسانس هم کار گیرش نمیاد یا کار خوب و مناسب گیرش نمیاد و مجبور میشه شغل کم درامدی رو بپذیره که هیچ ارتباطی با تحصیلاتش نداره. طوری که میگه من واسه چی درس خوندم و دانشگاه رفتم؟ چون با دیپلم و حتی سیکل هم میشد به این شغل ها رسید. من پسری رو میشناسم که فوق لیسانس داره ولی شده نظافتچی بیمارستان!!!! چون کار گیرش نیومده مجبور شده این شغل رو بپذیره. تو یه همچین مملکتی داریم زندگی میکنیم. امار بیکاری تو ایران خیلی بالاست. اگه حدیث یک شغل کم درامد هم پیدا کنه باز هم به هیچی نمیرسه. چون تورم هم تو ایران خیلی بالاست. همون کلاس هایی که حدیث دوست داره بره کلی پول میگیرن.
پاسخ داده شده دسامبر 13, 2020 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات شما قابل احترام هست اما دقت کنید که پدر و مادر شما می توانند دارایی های خود را هرگونه که دوست دارند حرج کنند و در این مورد شماها نمی توانید برای آنها تصمیم گیری کنید و تا زمانی که زنده هستند اختیار این دارایی ها بر عهده خود آنها می باشد اما دقت کنید که در این مسیر بهتر است در ورابط فردی آنها وارد نشوید و بدون مقایسه و یا سرزنش کردن پدر و مادر بخاطر خرج هایی که انجام می دهند بهتر است در احترام اگر نیازی دارید در این مسیر با آنها در میان بگذارید به عنوان مثال اگر می خواهید کلاسی شرکت کنید به جای اینکه بیان کنید چرا فلانی با کمک مالی شما در این کلاس شرکت کرد بهتر است در احترم بیان کنید که می خواهید این کلاس را شرکت کنید و علایق و نیازها و احساسات خودتان را بیان کنید و دلایل پدر و مادر را نیز بشنوید تا بتوانید در این مسیر تصمیم گیری داشته باشید .

بهتر است با پدر و مادر صحبت کنید چون با توجه به شرایط مالی که بیان می کنید امکان مخالفت پدر و مادر با کارهای شما ممکن است مالی نباشد و دلایل دیگری در این مورد دارند که بهتر است که در مورد آن صحبت شود تا بتوانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید .
پاسخ داده شده دسامبر 7, 2022 توسط عشرت الملوک حرفه ای (2,860 امتیاز)
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرومه.

هر چیزی حد و اندازه ای داره.

خیرات دادن کار خوبی هست. ثواب داره. به درد اخرت میخوره. باعث میشه بهشت بره ادم و.... همه این ها درست اند. ولی اگه کسی بخواد جوری زیاد خیرات بده که خودش و خونواده اش با مشکل مالی رو به رو شند و تو زندگی بهشون فشار بیاد، کار غلطی کرده.

هرکسی که بخواد خیرات بده باید اون اندازه ای خیرات بده که به خودش و خونواده اش فشار نیاد.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,996 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 111 بازدید
سوال شده سپتامبر 13, 2023 در مشاوره خانواده آنلاین توسط ماه عاشق حرفه ای (2,660 امتیاز)
2 پاسخ 784 بازدید
1 پاسخ 115 بازدید
...