مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

بلوغ ناقص و کوتاهی قد

84 بازدید
سوال شده دسامبر 23, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام من 15 سالمه و فقط دو تا از علائم بلوغ را دارم مثل بیرون آمدن منی در هنگام خواب و مو در آوردن در زبر بغل و ناحیه تناسلی و سبیل ها هم خیلی کم در  آمده آمده

آیا من به بلوغ رسیده ام؟ و قدم دیگر بلند نمی شود؟

لطفاً پاسخ دهید
1 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 23, 2020 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

با توجه به توضیحات شما بله به نظر می رسد که شما وارد مرحله بلوغ شده باشد  .تغییرات بلوغ می تواند شامل موارد زیادی باشد که یکی از آنها تولید اسپرم هست که شما نیز آن را مشاهده کرده اید در این سن هیپوتالاموس هورمونی به نام هورمون آزادکننده گونادوتروپین را ترشح می کند. این پیک شیمیایی باعث ترشح 2 هورمون دیگر با نام های محرک فولیکولی و لوتئینی کننده از غده هیپوفیز می‌ شود. این هورمون ها با ارسال پیام به اندام های جنسی (بیضه ها) باعث ترشح هورمون های جنسی می شوند.در پسران هورمون جنسی، تستوسترون نامیده می‌ شود. این هورمون مسئول تمامی تغییرات مهم جسمانی است که پسران در این دوره مشاهده می ‌کنند. یکی دیگر از تغییرات مهمی که هنگام بلوغ رخ می ‌دهد آغاز فرآیند اسپرم سازی در بیضه ها می ‌باشد.

در این سن شما می توانید با تغییراتی از جمله موراد زیر نیز روبرو شوید و بهتر است با آگاهی از شرایط سنی خود پیش بروید تا با مشکلی در این زمینه روبرو نشوید .

1.شانه ها پهن تر شده و عضلات راحت تر دیده می‌ شوند.

2. در این دوران تارهای صوتی قطورتر شده و سیب گلو در پسران ظاهر می‌ شود. همین پدیده باعث می‌ شود تا صدای پسران بم تر به گوش برسد.

3.فعالیت غدد فوق کلیه می‌ تواند منجر به تعرق بیشتر افراد شود. به همین خاطر پسران در این دوره بوی ناخوشایند تری دارند. این تعرق در نواحی زیر بغل و کشاله های ران بیشتر دیده می ‌شود.

4.غدد فوق کلیوی با فعالیتی که در این دوره دارند، باعث ترشح بیشتر مواد روغنی از پوست می ‌شوند. این ترشحات نیز می ‌تواند منجر به ظهور جوش های متعدد در سطح پوست شوند.

5.در این دروه پسران به خاطر رشد موهای صورتشان بیشتر به یک مرد شبیه می‌ شوند. این رشد مو تنها مخصوص صورت نیست و در نواحی ای مثل زیر بغل و اندام تناسلی نیز مشاهده می ‌شود که از نشانه های اولیه بلوغ محسوب می شود .

6.ترشحات منی هنگام خواب در این دوره بسیار طبیعی است. در حقیقت این مکانیسمی است که بدن کمک می‌ کند تا از تجمع بیش از حد منی جلوگیری شود که شما نیز این مورد را تجربه کرده اید .

7.در دوران بلوغ اندام هایی مثل آلت تناسلی، بیضه ها و کیسه بیضه بزرگ تر می‌ شوند.

8.در این وضعیت به خاطر ترشحات هورمونی سینه ها کمی بزرگ تر می‌ شوند. با این حال جایی برای نگرانی نیست زیرا این وضعیت موقتی است و به طور خود به خود از بین می ‌رود.

9.لازم است بدانید که تمامی تغییرات مربوط به دوران بلوغ جسمانی نیستند و در برخی موارد می ‌توانند روانی باشند. در زمان بلوغ، پرسش های فراوانی برای افراد پیش می ‌آید. تغییرات جسمانی می‌ تواند برای برخی نگران کننده یا ترسناک باشد، در نتیجه * این تغییرات، خلق و خوی پسران می ‌تواند تغییر کند
دارای دیدگاه دسامبر 23, 2020 توسط بی نام
سلام مجدد من بیشتر این مواردی که شما تو ضیح دادید را داشتم ولی شما به من نگفتید که آیا قد بلند می شود یا نه؟
لطفاً پاسخ دهید تو رو خدا جواب دهید من خیلی برای قدم استرس دارم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,058 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,381 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 86 بازدید
سوال شده دسامبر 23, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 208 بازدید
1 پاسخ 66 بازدید
سوال شده دسامبر 29, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط آریا
1 پاسخ 58 بازدید
سوال شده نوامبر 28, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Taha
0 پاسخ 82 بازدید
سوال شده اکتبر 5, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط مجیدداااا ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 219 بازدید
3 پاسخ 412 بازدید
1 پاسخ 449 بازدید
...