مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سوالات قبل از عروسی

234 بازدید
سوال شده دسامبر 28, 2020 در قبل از ازدواج توسط مهسا
سلام خدمت شما

ببخشید من مهسا هستم الان حدودا یک ساله با یه اقا پسری دوست هستم

هفته * قبل اومدن خواستگاری و باهم نامزد کردیم .

من در مورد رسم و رسوم های ازدواج اطلاعاتی ندارم . نامزدم گفت شب زفاف حتما باید اجرا بشه و فلان و بعد از اون مراسم پاتختی و نشون دادن دستما شب حجله و فلان و من گفتم این چه رسم غلطیه و فلان و تست پرده بکارت که ایشون گفتن یکمم فکر منو خانوادم باش من اگه دستمال و ازمایشو نشون ندم به فامیلا حرف در میارن و فلان

خلاصه بینمون شکر اب شد یکم

الان به نظرتون من چیکار کنم میشه راجب مراسمات و اینا راهنماییم کنین
2 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 28, 2020 توسط .محبوبه. حرفه ای (2,460 امتیاز)
سلام به شما مهسا جان
 تست بکارت میتواند با فشارهای روحی و روانی زیادی مواجه شود ونشان دادن دستمال رسم اشتباه و قدیمی است ممکن است شما خونریزی نداشته باشید البته مربوط به نوع بکارت شما می باشد و ممکن است باعث سوتفاهم شود پس بهتر است قبل از وارد شدن به زندگی مشترک حتما به مشاوره و پزشک زنان مراجعه نمایید

نامزدی دورانی است که پس از توافق دو نفر برای ازدواج در آینده آغاز می‌شود. قرارداد نامزدی موجب پیدایش یک تعهد اخلاقی، نوعی نسبت خویشاوندی و آثار حقوقی می‌شود

پاتختی جشنی است که روز بعد از عروسی می‌گیرند و عروس را بر تخت می نشانند و دوستان و اقوام عروس و داماد برای آنها هدیه می‌برند.
حنا بندان که یک یا دو روز پیش از عروسی در خانه پدر و مادر عروس و با حضور دوستان و خویشان برگزار می‌شود و مهمانان برای خانواده عروس پول یا هدیه‌های دیگر می‌آورند. در گذشته دست و پای عروس را حنا می‌بستند ولی امروزه گاه به گذاشتن خال حنایی بر کف دست عروس خودداری میشکد
شب زَِفاف اصطلاحی است که یا به اولین شب پس از ازدواج، یا نخستین تجربهٔ آمیزش جنسی گفته می‌شود

پاگشا مراسمی است که اقوام عروس و داماد در ایران در منزل خودشان برگزار می‌کنند که پای زوج جدید بعد از عروسی یا عقد به منزل آن‌ها باز شود. رونما هدیه ایست که در این میهمانی رد وبدل می‌شود.
پاسخ داده شده دسامبر 28, 2020 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مورد فرهنگ های هر خانواده ای با دیگری متفاوت می باشد در این مسیر نیاز است که شما از مادر خودتان سوال کنید تا نسبت به شرایط خانوادگی خودتان و نامزدتان و در کنار آن دیدگاهای شخصی شما و نامزدتان در این مورد تصمیم گیری شود .

در این مورد راهنمایی هر فردیخارج از فرهنگ های شما و این آقا نمی تواند به شما ها کمک کند پس بهتر است که در این مسیر از بزرگ ترها راهنمایی بگیرید .

این رسم و رسومات برای یک سری از خانواده ها از اهمیت زیادی برخودار می باشد و نیاز است که شما نسبت به شناخت و معنایی که برای خودتان دارد در این مورد تصمیم گیری داشته باشید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

3,000 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 134 بازدید
5 پاسخ 3,121 بازدید
3 پاسخ 723 بازدید
سوال شده ژان 18, 2018 در قبل از ازدواج توسط معصوم
...