مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

نوجوان خجالتی

92 بازدید
سوال شده دسامبر 30, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام من دوسال هست به سن بلوغ رسیدم وخیلی خجالتی هستم و خجالت میکشم تا درمورد سوالم از مادرم بپرسم تا اینکه اتفاقی این جا را پیدا کردم
در این دوسال من خیلی نامنظم عادت ماهیانه میشم مثلا بعضی وقتا به فاصله دو هفته گاهی هم به فاصله سه یا چهار هفته
و گاهی4روز هست گاهی هم6روز
گاهی کلا مثل روزهای عادی هستم و نه دردی و نه هیچ چیز دیگه و خیلی راحتم اما گاهی هم دلدرد و بی حوصلگی دارم
ایا من مشکلی دارم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 30, 2020 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

دقت کنید که در این موارد نیاز است که در کنار احترام به مادر و حفظ رابطه در احترام بتوانید ارتباط بهتری با ایشان برقرار کنید چون کمک ایشان در این مسیر رشدی به شما می تواند از آسیب های احتمالی جلوگیری کند .

در مورد پریودی نامنظم نیاز است که حتما به متخصص زنان مراجعه کنید تا هرمون های شما مورد بررسی قرار گیرد مخصوصا اینکه در دوران رشد نوجوانی قرار دارید شرایط هرمونی شما از اهمیت برخودار می باشد و به این تغییرات هفتگی و طول عادت ماهانه بهم ریختگی می گویند که به کمک متخصص قابل بررسی و تنظیم شدن هست .

اما در مورد درد در زمان پریودی این موضوع می تواند به دلایل زیادی از جمله سبک غذای شما در ان زمان های نزدیک پریودی مربوط باشد و بهتر است سعی کنید که غذاهای با طبع گرم را بیشتر مصرف کنید .

چریود شدن رخدادی طبیعی و نشان از سلامت یک زن می باشد و بهتر است شما نیز با پنهان کردن آن پیش نروید و سعی کنید که اگر سوالی دارید با مادر در میان بگذارید . خجالتی بودن با داشتن شرم و حیا متفاوت هست و اینکه خجالتی بودن کمکی به مسیر رشدی شما نمی کند اما شما با حفظ شرم و حیای و احترام  می توانید با دیگران و مخصوصا مادرتان ارتباط برقرار کنید .

ایشان نیز جنسیتی مشابه شما را دارند و این شرایط را به خوبی درک می کنند و در این مسیر حفظ ارتباط فواید زیادی دارد حتی برای مراجعه به متخصص زنان تا بتوانید شرایط بهتری را تجربه کنید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,903 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 67 بازدید
سوال شده نوامبر 9, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Maryam
2 پاسخ 240 بازدید
2 پاسخ 456 بازدید
4 پاسخ 471 بازدید
2 پاسخ 224 بازدید
1 پاسخ 408 بازدید
سوال شده اوت 21, 2021 در آموزش جنسی و زناشویی توسط یه بنده خدایی
1 پاسخ 140 بازدید
سوال شده نوامبر 14, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط :|
...