مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

فراموشی عشق یک طرفه برای زندگی بهتر.... لطفا کمک کنید

262 بازدید
سوال شده ژان 2, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط *بی نام* ممتاز (120 امتیاز)
سلام من ۱۸ سالمه
پدر من دوستی داره که من بهش میگم عمو اون یک پسر ۳۲ ساله داره که من عاشقش بودم اونها ۷۵ کیلومتر با ما فاصله دارن اون مشکلات داشته و دوبار ازدواج ناموفق داشته ولی الان دیگه تغییر کرده و اون ادم شکست خورده قبل نیست استاد دانشگاهه و به فکر تفریح و فعالیت های زیادی مثل غواصی کوه نوردی و صخره نوردی هست میره روسیه برای اسکای دایوینگ ۳ زبان دنیا مسلطه روسی انگلیسی آلمانی همه به من میگفتن فراموشش کن من هم رفتم بهش گفتم که دوستت دارم بعد از دو الی سه سال که نمیدونست و خودم رو معرفی کردم جا خورد گفت دوست داشتن زیباست اما گاهی در عمل نمیشه با دختر داییم صحبت کردم و به من گفت تو داری عمر و جوانی خودت رو هدر میدی ولی اون هر روز دنبال زندگی و فرصت های بهتره به دور از حاشیه حالا لطفا بگین چطور فراموشش کنم من دیگه میخوام کمتر بهش فکر کنم لطفا کمک کتید ممنون میشم
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 2, 2021 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام

خوبه که از نظر دیگران استفاده میکنید و مشورت کردن براتون مهمه. اگر شما دوست من بودی من هم شما رو از ادامه * این افکار و احساسات دور میکردم و میگفتم فراموش کنید.

- با توجه به گفته های خودتون شما فقط یک شکل ظاهری و اجتماعی رو میبینید نه یک انسان با تمام ایراداتش

- اختلاف سنی که شاید بشه نادیدش گرفت

- دوبار شکست در زندگی ایشون رو نمیشه نادیده گرفت. ایشون تجربیاتی رو داره  و مناسب شما نیست. شاید بگید هرکسی ممکنه اشتباه بکنه ، یا اون خانم ها مقصر بودند. اما به نظر شما 32 سال سن برای دو شکست کم نیست؟ شما فق طتغیرات ظاهری او اقا رو دیدی. از لتظ فکری و باطنی هم تغییر کرده؟ چرا اون در ازدواج های قبلش موفق نبود؟ فقط چون زبان بلد نبود؟ یا چون صخره نوردی نمیکرد؟

- بعد مسافت و راه رو اگر خیلی ریزبینان نگاه کنید میشه عامل مهمی باشه. اما ممکنه برای خانواده و شخص شما مهم نباشه.

چیزهای مهم دیگری مثل فرهنگ، اخلاق، ویژگی های اخلاقی، خطوط قرمز، باور های دینی، شان اجتماعی، سطح تحصیلی، جالبه که به این ها اشاره نکردید. و فقط یه شغل و تفریحات شخصی اشاره داشتید. البته این ها هم مهمه اما در جایگاه خودش.

-من به شخصه ابراز علاقه اولیه از طرف دختر رو نمیپسندم، این نظر شخصی من هست. شاید بهتر بود قبل از اینکار خوب فکر میکردید. اگر اون اقا برای ازدواج روی گزینه ای مثل شما فکر میکرد باید پیش قدم می شد در حالی که اصلا ب شما فکر نمیکرده  و فراموش هم کرده بوده.

خیلی ها بعد از ظلاق دوباره ازدواج میکنند اما دیگه حواسشون جمع هست، مجموع اختلاف سن، فاصله، توجه صرف به موقعیت اجتماعی و دوبار شکست ایشون می شود آینده ای که دارید خرابش میکنید.  اتفاقا اون آقا جواب خوبی رو دادند ، شاید به خاطر تجربه هایی که داشتند و انتخاب های بهتری که میتونن داشته باشند. ایشون هم محدودیت انتخاب داره، و شک نکیند برای ازدواج مجدد دنبال این هست که ریسک رو بیاره پایین.

شما جوانی، راه زیادی داری، میتونی اولین بارهات رو با کسی تجربه کنی که اونم اولین بارشه. نه کسی که روابط زیادی داشته و تو رو توی ذهنش با همسران قبلیش مقایسه کنه. چیزهایی که تو برای اویلن بار قراره تجربه کنی ، برای اون اولین بار و شگفت انگیز نیست. میتونی با کسی باشی که همسطح خودت باشه. در استانه جوانی و شاد.

موفق باشی.
پاسخ داده شده ژان 2, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساساتی که دارید قابل احترام هست اما دقت کنید که شما در سن نوجوانی قرار دارید و در این سن گرایش به جنس مخالف بیشتر می شود و این باعث می شود که با ویژگی خیالپردازی از ویژگی های سنی شما می باشد شما شروع به بزرگنمایی و زندگی با این احساسات در رویاهای خودت کنی و این درگیری فکری زیادی را ایجاد می کند .

بهتر است در کنار احترام به احساسات خودت سعی کنی که در این شرایط سنی برای موضوع مهمی چون ازدواج تصمیم گیری نداشته باشی و در آینده در زمانی که هویت شما تکمیل شد و از نظر سنی نیز در شرایط بهتری قرار داشتی بر مبنای شناخت در دنیای واقعی در این مورد تصمیم گیری کنید .

اگر به این موضوع توجه کنید که احساساتی که داری یک احساس باز ارزش می باشد اما قرار نیست هر دوست داشتنی بدون توجه به واقعیت های بیرونی آن به ازدواج ختم شود می توانید در کنار تجربه این احساسات مسیر رشدی خودتان را سپری کنید تا بتوانید در آینده تصمیم گیری داشته باشید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,166 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 317 بازدید
سوال شده ژان 15, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مهناز ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 93 بازدید
1 پاسخ 154 بازدید
سوال شده مارس 30, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط Alireza_zsh
1 پاسخ 122 بازدید
سوال شده مارس 6, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط فاطمه ربانی
1 پاسخ 120 بازدید
سوال شده Mar 29, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط مهسا
2 پاسخ 324 بازدید
1 پاسخ 201 بازدید
1 پاسخ 266 بازدید
سوال شده نوامبر 27, 2021 در دوستی یا نامزدی توسط Binamam ممتاز (120 امتیاز)
0 پاسخ 196 بازدید
...