مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دلیل گریه های هرشب و بی خوابی

348 بازدید
سوال شده ژان 2, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
من حدودا یک ماهی میشه که شب ها بی خواب میشم و گریه میکنم گریه های بی دلیل از اینکه کسی به من توجه نمیکنه و اهمیت نمیده احساس نا امیدی میکنم و خستم و هرشب زیر پتو گریه میکنم
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 2, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

این علایم می تواند نشان از افسردگی باشد که با علایمی چون موراد زیر می تواند ظاهر شود که در متن شما نیز تعدادی از آنها دیده می شود جدای از تشخیص گذاری که بهتر است به صورت دقیق و حضوری به کمک روانشناس صورت گیرد نیاز است که شما برای بهبود شرایط روحیتان به صورت حضوری یا نهایتا تلفنی اگر بیش از دو هفته این علایم را دارید مراجعه داشته باشید .

1سمپتوم‌های شناختی :افرادی که دچار افسردگی هستند احساس پوچی، بی‌فایدگی و بی‌ارزشی می‌کنند. آن‌ها اعتماد به نفس پایین دارند و  توانایی‌هایشان را دست کم می‌گیرند. افراد افسرده بر این باورند که نمی‌توانند از وضعیتی که در آن هستند بیرون بیایند و هیچ کس نمی‌تواند به آن‌ها برای بهبود کمک کند و عموما با سرزنش خود پیش می روند .

2.سمپتوم‌های رفتاری :کندی در انجام کارها یکی از ویژگی‌های رفتاری برجسته‌* افراد افسرده است. افراد افسرده در گفت‌و‌گو با دیگران جمله‌های کوتاه و منفی به کار می‌برند. از نظر فعالیت جسمانی سست و غیرفعالند. دوست دارند ساعت‌ها در رختخواب بمانند و همیشه خود را بدون انرژی و خسته می‌دانند.

انجام کوچک‌ترین کاری انرژی بالایی از آن‌ها می‌گیرد و در بیش‌تر واکنش‌های جسمانی کند  و کم‌تحرک هستند. افراد افسرده معمولا به تمیزی، بهداشت، پوشش و لباس، و وضع ظاهری اهمیت چندانی نمی‌دهند و این شرایط بر روند درسی و کاری افراد نیز تاثیر منفی دارد .

3.سمپتوم‌های فیزیولوژیکی: در طول افسردگی، اشتها و وزن فرد افسرده دگرگون می‌شود. برخی از افراد دچار کاهش وزن و برخی دچار افزایش وزن می‌شوند. آن‌ها نسبj به دوران پیش از افسردگی کم‌تر یا بیش‌تر غذا می‌خورند. آن‌هایی که دچار پرخوری هستند حتی در هنگامی که گرسنه نیستند هم دست از خوردن نمی‌کشند. و کسانی که میلی به غذا خوردن ندارند بیش‌تر غذاها را بی‌مزه می‌دانند و احساس بی‌اشتهایی می‌کنند. این تغییر در عادت غذایی می‌تواند زندگی فرد را به خطر بیاندازد. یکی دیگر از نشانه‌های جسمانی افسردگی، یبوست است. افراد افسرده ممکن است چند روز پشت سر هم به دستشویی نروند.البته دقت کنید که افسردگی از خفیف تا شدید طبقه بندی می شود و علایم در حالت های خفیف با درجات کمتر مشاهده می شود .

بی‌خوابی و اختلال خواب یکی دیگر از شکایت‌های اصلی کسانی است که دچار افسردگی هستند. آن‌ها به سختی می‌توانند بخوابند و خوابشان کوتاه است به گونه‌ای که بارها در طول شب از خواب می‌پرند. پیاپی کابوس می‌بینند و پس از بیدار شدن از خواب، باز هم احساس خستگی و ناتوانی می‌کنند. همین باعث می‌شود که افراد افسرده ساعت‌های طولانی از روز و شب را به خوابیدن بگذرانند. در خانم‌ها افسردگی می‌تواند سیکل عادت ماهانه را نامنظم کند و حتی باعث ایجاد بی نظمی در پریودی نیز شود .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,680 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 117 بازدید
سوال شده اکتبر 19, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط ARA
1 پاسخ 385 بازدید
2 پاسخ 286 بازدید
سوال شده مارس 27, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 88 بازدید
2 پاسخ 105 بازدید
سوال شده ژوئیه 30, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط نمیدونم
1 پاسخ 199 بازدید
1 پاسخ 188 بازدید
...