مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

بدبینی به همسر

169 بازدید
سوال شده ژان 4, 2021 در زوج درمانی توسط Mostafa73 ممتاز (120 امتیاز)
سلام. من ۲۷ سالمه و همسرم ۱۸ سالش هست و چون دوسش داشتم زود ازدواج کردیم، پارسال اسفند عروسی گرفتیم و زندگی خوبی داشتیم اما نمیدونم چرا یه مدت کوتاهی ناخواسته بهش بدبین شدم اما به تازگی وقت میخوابه گوشیش رو چک میکنم میگه که از وقتی مجرد بوده تا همین حالا که ازدواج کردیم گوشی و خطش یکی بوده یعنی تاحالا عوض نکرده هنوزم همونه من رفتم تو واتساپش دیدم یک پسره بلاک هستش و اون پسر فقط داخل واتساپ بلاکه تو تلگرام و تماس ها بلاک نیست بهش هیچی نگفتم خیلی ذهنم درگیر شده نمیدونم اون پسر کیه با خودم میگه شاید یک مزاحم بوده از همون زمان مجردی و بلاکش کرده و بلاک چیز عادیی هست اما وقتی میرم محل کارم عجیب ذهنم مشغوله  سردرگمم نمیدونم چرا اینطور شکی اومده سراغم.میشه اسمش رو گذاشت بد دلی البته اینم بگم من تموم شکم به همسرم و اون فرد بلاک شده هست و هیچ وقت این شک رو به روش نیاوردم راه چاره چیه ممنونم از کمکتون
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 4, 2021 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام

چرا فکر میکنید ارتباطی هست؟ چرا این احتمال رو نمیدید که شاید اون فرد واقعا مزاحم بوده یا تفریحی یکدونه پیام داده یا اصلا اشتباه پیا داده و بلاک شده.

ببینید ادم میتونه توی تاریکی مطلق یا روشنای مطلق زندگی کنه اما در شک نه. این جمله رو شاید شنیده باشید که انسان ترجیح میده در یک اتاق روشن و خالی باشه تا این که در یک اتاق تاریک باشه و همه چی هم داخل اون اتاق باشه.

اول اینکه حتما حتما مانع پیشروی این افکار بشید این اول از همه برای ارامش خودتون هست.

دوم اینکه اگر همسر شما وارد دانشگاه یا فضای کار شد یا شما مدتی ماموریت و خارج از شهر بودید باید چه کنه؟ از ترس شک و بدبینی شما تمام اوقاتش زهر بشه. خودتون چه رنجی خواهید کشید.

این شک از طرف مرد و زن خطرناک هست و هر دو نفر رو  خسته میکنه. خانومتون هم میتونه شک داشته باشه به شما که وقتی خونه نیستید دارید چیکار میکنید و با کی هستید.

البته کنجکاوی و تا حدودی دقیق بودن برا * هر دونفر خوبه اما شک و بد دلی اصلا پذیرفته شده نیست. با توجه به اینکه میگید شروع بدبینی شما از ابتدا ناگهانی و بی دلیل بوده  وبه چک کردن گوشی منجر شده ، ممکن هست پیشروی هم بکنه. در رفتار همسر شما تغییری حاصل نشده اما در فکر شما تغییرات هست.

برای موارد مشابه افراد به روانپزشک مراجعه میکنند، دلیل اینجور افکار و برداشت ها مشخص میشه و با دارو یا درمان حل میشه. معمولا هم دوتا عامل رو در بروزش دخیل  میدونن، یکی اینکه فرد خودش همون کار رو انجام میده و  پنهان کرده و دروغگو هست . عامل دوم هم اینه که فرد شکاک و بد دل هست و بیماره، در واقع اگر جلوی این مورد گرفته نشه کم کم به سایر اعضای خانواده و حتی همکاران هم ممکنه برسه.

حالا این شما هستید که انتخاب میکنید. چرا فکر نکردید اون شماره مال یک خانوم شوهردار هست که عکس پسر یا همسرش رو گذاشته؟ یا اگر عکس نداره از کجا فهمیدید پسره.  اینکه خطشون رو عوض نکردند  میتونه نشون دهنده * سلامت رفتاریشون باشه. اا فقط نشونه. چرا به این توجه نمیکنید.

دقیق بودن و توجه داشتند ضمن اعتماد داشتن خیلی خوبه، و چون رمان کوتاه یهست این حس رو پیدا کردید میشه کنترل بشه. برای ارامش خودتون هم که شده شک رو بزارید کنار یا دنبال یافتن ریشه اش باشید.

موفق باشید.
دارای دیدگاه ژان 4, 2021 توسط ج
با سلام ب نظر من چیزی ن ک ذهنتون درگیر کردید،فقط نزارید این شک بینتون رشد کن چونکه اونوقت زندگی برای هر دوتون تلخ میش .
پاسخ داده شده ژان 4, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات شما قابل احترام هست اما دقت کنید که همسر شما تنها یک نوجوان 18 ساله می باشد و در زمانی که با شما ازدواج کرده اند تنها 17 سال داشته اند و اینکه در زندگی یک نوجوان مزاحم و یا هر فرد دیگری بیاید و برود یک امر طبیعی هست و در این مورد نمی توان بیان کرد که همسر شما خیانتی کرده اند چون این مدارک ارتباطی به خیانت ندارد و این بلاک کردن می تواند هزاران دلیل داشته باشد .

بهتر است از کنکاش در گذشته یکدیگر خوداری کنید و سعی کنید که بر مبنای شناختی که در زمان فعلی از یکدیگر دارید مسیر رشدی زندگی مشترکتان را طی کنید کنکاش در گذشته و یا بررسی و به دنبال معنا دهی بودن برای یک سری مسائل می تواند هم از نظر فردی برای خودتان با درگیری فکری زیادی همراه شود و هم زندگی مشترکتان را تحت تاثیر قرار بدهد .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,967 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 285 بازدید
1 پاسخ 155 بازدید
سوال شده دسامبر 27, 2020 در زوج درمانی توسط محسن ممتاز (120 امتیاز)
2 پاسخ 370 بازدید
سوال شده فوریه 13, 2021 در قبل از ازدواج توسط P.hz حرفه ای (1,340 امتیاز)
1 پاسخ 85 بازدید
سوال شده دسامبر 23, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 316 بازدید
2 پاسخ 135 بازدید
سوال شده اوت 23, 2023 در زوج درمانی توسط nasmachichak ممتاز (100 امتیاز)
0 پاسخ 110 بازدید
سوال شده اوت 18, 2021 در زوج درمانی توسط بی نام
1 پاسخ 189 بازدید
سوال شده نوامبر 4, 2020 در زوج درمانی توسط بی نام
3 پاسخ 162 بازدید
3 پاسخ 290 بازدید
...